eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › GW za wolnością protestów i zgromadzeń w kościele/synagodze/meczecie w trakcie mszy/kazania/...? [Poznań 2020-10, 32 oskarżonych]

  • 1. Data: 2022-02-16 12:16:55
    Temat: GW za wolnością protestów i zgromadzeń w kościele/synagodze/meczecie w trakcie mszy/kazania/...? [Poznań 2020-10, 32 oskarżonych]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,28115058,3
    2-oskarzonych-wytypowano-na-podstawie-tajnej-notatki
    -nawet.html
> [...]

    > momentu, gdy PiS przejął władzę. Tylu oskarżonych nie ma nawet w
    > procesach zorganizowanych grup przestępczych.
    >
    > *32 oskarżonych według niejasnego klucza*
    > Oskarżonymi są głównie młodzi ludzie: studenci, artyści, pracownicy
    > gastronomii. W październiku 2020 roku przyszli do katedry w Poznaniu,
    > bo Kościół poparł i pochwalił drastyczne zaostrzenie prawa
    > aborcyjnego. Chcieli zaprotestować - w trakcie kazania stanęli przed
    > ołtarzem z transparentami, rozrzucili ulotki, *klaskali*. Ksiądz
    > przerwał mszę, wkroczyła policja.
    > [Koniec GW tekstu udostępnianego za darmo bez ograniczeń]

    Co do niejasnego wyboru oskarżonych: Po procesie pierwszej grupy
    (zakończonej "nie śmiesznymi" skazaniami) można wytoczyć proces
    kolejnym grupom. Raczej pójdzie szybciej po wyroku "precedensowym".
    IMHO "Niejasny wybór oskarżonych" to nie jest dobra praktyka,
    ale dalej umożliwia skazanie bez zajścia okoliczności dodatkowych.

    Ciekawie to będzie jak "per analogia" Wysoki Sąd ogłosi wolność
    protestów w Synagogach i Meczetach. Ja osobiście obstawiam
    dla _niemal_ wszystkich uznanych za winnych, z karami więzienia w
    zawieszeniu i sporymi+ grzywnami. Kto myli się _pierwszy_ raz może
    zasługiwać na _względną_ wyrozumiałość, trwanie w błędzie jest
    niewybaczalne.

    IMHO Sugestia GW że jak się zbierze odpowiednio duża kupa ludzi to mają
    pozostać bezkarni *dla mnie* jest obrzydliwa.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-02-16 19:44:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.02.2022 o 12:16, A. Filip pisze:

    > IMHO Sugestia GW że jak się zbierze odpowiednio duża kupa ludzi to mają
    > pozostać bezkarni *dla mnie* jest obrzydliwa.

    Pytanie, co wzbudza wątpliwość. Bo jeśli mamy wątpliwość co do udziału
    poszczególnych osób w zajściu, to oczywiście są powody do niepokoju.
    Głupio by było, jak skazano osobę w tym nie uczestniczyła. Ale jeśli
    obrońcom jedynie chodzi o to, że nie mogą się dowiedzieć, w jaki sposób
    ustalono ich tożsamość, to ich obaw nie podzielam. Co za różnica.

    Jeśli zgromadzeni działając wspólnie w porozumieniu dopuścili się
    przestępstwa, to jakie ma znaczenie, który konkretnie tupał, który
    klaskał, a który wrzeszczał? Moim zdaniem krytyczne ma znaczenie, czy
    uznamy och działanie za przestępstwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-16 19:52:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przestępstwa, to jakie ma znaczenie, który konkretnie tupał, który
    > klaskał, a który wrzeszczał? Moim zdaniem krytyczne ma znaczenie, czy

    Jak rozumiem GW leci po linii sugestii że zidentyfikowano (znacznie)
    więcej aktywnych uczestników "zajścia" ale HGW dlaczego konkretnie
    wybrano tych 32 do oskarżenia.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-02-16 20:00:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.02.2022 o 19:52, A. Filip pisze:
    > Jak rozumiem GW leci po linii sugestii że zidentyfikowano (znacznie)
    > więcej aktywnych uczestników "zajścia" ale HGW dlaczego konkretnie
    > wybrano tych 32 do oskarżenia.

    Aaa. No ja widzę fragment artykułu. Z niego to nie wynikało.

    Ale tych 32 dopuściło się przestępstwa? Co stoi na przeszkodzie, by
    owych 32 złożyło zawiadomienie o przestępstwie informując, że nie tylko
    oni, tylko jeszcze kolejnych 68? Skoro są tacy praworządni i domagają
    się sprawiedliwości.

    No chyba, ze twierdzą, że nie opuścili się przestępstwa. To w takim
    razie czemu niepokoi ich, ze inni - którzy jak mniemam również w ich
    ocenie nie dopuścili się przestępstwa - nie zostali postawienia w stan
    oskarżenia?

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-02-17 14:33:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 20:00:20 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > razie czemu niepokoi ich, ze inni - którzy jak mniemam również w ich
    > ocenie nie dopuścili się przestępstwa - nie zostali postawienia w stan

    No bo to jakies niesprawiedliwe sie wydaje, ze ich prokurator
    nieslusznie oskarza, a innych nie :-)

    A moze raczej powiadomic o podejrzeniu lekcewaznia obowiazkow przez
    prokuratora, skoro innych nie oskarzyl?

    J.

  • 6. Data: 2022-02-17 14:45:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 19:44:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > obrońcom jedynie chodzi o to, że nie mogą się dowiedzieć, w jaki sposób
    > ustalono ich tożsamość, to ich obaw nie podzielam. Co za różnica.

    Cos w tym jest, ale wiesz - od tego jak ustalono tozsamosc moze
    zalezec jakosc tego ustalenia, czyli dowod na popelnienie
    przestepstwo.

    No chyba ze tych 32 w dalszym postepowaniu przyznalo sie,
    ze kosciele byli, a reszta nie, a dowodow odpowiednio silnych
    na nich nie ma :-)

    Policjantow na zdjeciu widze, to chyba wylegitymowali.

    > Jeśli zgromadzeni działając wspólnie w porozumieniu dopuścili się
    > przestępstwa, to jakie ma znaczenie, który konkretnie tupał, który
    > klaskał, a który wrzeszczał?

    Bardzo duze, bo oskarzeni sa o przeszkadzanie w wykonywaniu aktu
    religijnego.
    Czy stanie w Kosciele z tablicą "Stop pedofilii w Kosciele" jest
    przeszkadzaniem?
    A "Aborcja bez Granic"?

    A skad w ogole wiadomo, ze stal z tablicą?
    Trzeba zeznan policjanta legitymujacego, a on nie pamieta, jak ma
    troche rozumu w glowie. Wiec trzeba zobaczyc co zapisal w notatce.
    I skonfrontowac z filmem, bo moze obywatel tylko stał,
    co trudno uznac w kosciele za przeszkadzanie.

    I skazac policjanta, jesli wpisal nieprawde :-)

    J.