  • 1. Data: 2007-01-04 16:25:57
    Temat: GPS ?
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Witam;
    Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy nazwa GPS jest zastrzeżona, czy mogę np.
    jakiś towar nazwać GPS - coś tam ?
    Jakie ustawy regulują tą kwestie ?
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-01-04 16:58:24
    Temat: Re: GPS ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam;
    > Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy nazwa GPS jest zastrzeżona, czy mogę np.
    > jakiś towar nazwać GPS - coś tam ?
    > Jakie ustawy regulują tą kwestie ?

    Nazwa ta nie jest zastrzeżona, bowiem to skrót. Tyle, że w życiu nikt nie będzie
    szukał Twojego towaru pod taka nazwą. No i istnieje teoretyczna możliwość
    ciągania Cię po sądach za to, że Twój GPS to nie GPS

  • 3. Data: 2007-01-05 13:09:55
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
    > Nazwa ta nie jest zastrzeżona,

    Zależy do czego, do wielu rzeczy jest zastrzeżona. Akurat Ty nie powienieneś
    pisać zanim nie sprawdzisz, za dobry jesteś :)

    > bowiem to skrót.

    A to w ogóle nie ma nic do rzeczy. Niby czemu nie można by chronić skrótów?
    Rozumiem, że chciałeś napisać, że jest to powszechnie stosowany skrót nazwy
    rodzajowej, równiez stał się nazwą rodzajową i dlatego nie może być
    chroniony? Tyle, że takie stwierdzenie też jest nieprawdziwe, bo dla innego
    rodzaju towarów/usług moze byc chroniony.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2007-01-05 15:45:49
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > dlatego nie może być chroniony? Tyle, że takie stwierdzenie też jest
    > nieprawdziwe, bo dla innego rodzaju towarów/usług moze byc chroniony.

    Bo chronienie akronimów jest nielogiczne. GPS może równie dobrze oznaczać
    Grupę Przyjaciół Socjalizmu albo Generalne Postanowienie Sylwestrowe albo
    Głupi Przykładowy Skrót. Gdyby nawet było, to chyba można byłoby się łatwo
    wybronić, że nie miałem na myśli tego skrótu, który jest zastrzeżony, tylko
    inny.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 5. Data: 2007-01-05 16:36:33
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

> [...]
    > Sylwestrowe albo Głupi Przykładowy Skrót. Gdyby nawet było, to chyba
    > można byłoby się łatwo wybronić, że nie miałem na myśli tego skrótu,

    Masz rację, automatyczne chronienie akronimów wydaje się być
    nielogiczne. Ale akurat w tym przypadku GPS może podlegać ochronie
    niezależnie od pełnej nazwy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 6. Data: 2007-01-05 22:11:35
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Piotr Kubiak wrote:
    > Masz rację, automatyczne chronienie akronimów wydaje się być
    > nielogiczne. Ale akurat w tym przypadku GPS może podlegać ochronie
    > niezależnie od pełnej nazwy.

    Tak - ale chyba tylko wtedy, jeśli opatentowaną techonolgię *nazwałeś* "GPS"
    a nie "Global Positioning System", której to nazwy skrótem jest akurat GPS.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 7. Data: 2007-01-05 22:56:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > Tak - ale chyba tylko wtedy, jeśli opatentowaną techonolgię *nazwałeś*
    > "GPS" a nie "Global Positioning System", której to nazwy skrótem jest
    > akurat GPS.

    Pierwsze słyszę, żeby nazwa opatentowanej technologii była czymkolwiek
    chroniona.
    Myślałem że rozmawiamy o ochronie znaku towarowego, który to trzeba
    najpierw zgłosić do takiej ochrony. Można zgłosić osobno GPS, osobno
    Global Positioning System. Jak zgłosisz tylko to drugie, to to pierwsze
    nie będzie chronione.

  • 8. Data: 2007-01-06 00:18:27
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Piotr Kubiak wrote:
    > Jak zgłosisz tylko to drugie, to to
    > pierwsze nie będzie chronione.

    Generalnie o to właśnie mi chodziło :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2007-01-06 12:33:45
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Wojciech "Spook" Sura <spook.no@unwanted_mail.op.pl> dosć
    niespodziewanie napisał(a):

    > Bo chronienie akronimów jest nielogiczne. GPS może równie dobrze
    > oznaczać Grupę Przyjaciół Socjalizmu albo Generalne Postanowienie
    > Sylwestrowe albo Głupi Przykładowy Skrót.

    I właśnie dlatego nie można mówić, ze nie można chronić skrótów. Muszę
    przeprosić za niedopoiwedzenie. Chodziło mi o to, ze dowolny ciąg liter moze
    być zgłoszony jako znak towarowy ( oczywiście pomijam tu pozostałem warunki
    zdolności rejestrowej), niezależnie od tego, jaki skrót się pod tym ciągiem
    kryje, o ile jakiś, albo nawet wiele róznych. Zgłaszamy do ochrony ciąg
    znakow w tym przypadku. Nigdzie nie piszemy w zgłoszeniu, ze to jest skrót
    od czegoś, bo to nie ma znaczenia prawnego. Dlatego zresztą w razie
    naruszenia takiego ciągu dajmy na to DDD, nie mógłbyś sietłumaczyć, jak
    ponizej:

    >Gdyby nawet było, to chyba
    > można byłoby się łatwo wybronić, że nie miałem na myśli tego skrótu,
    > który jest zastrzeżony, tylko inny.

    Bo chronione jest DDD dla podanych w rejestrze towarów/usług, anie jedgo
    możliwe rozwinięcia

    > Pozdrawiam -- Spook.
    Również pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-07 11:53:10
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Roman Rumpel wrote:
> [...]
    > dajmy na to DDD, nie mógłbyś sietłumaczyć, jak ponizej:

    > Bo chronione jest DDD dla podanych w rejestrze towarów/usług, anie

    Tylko że to jest trochę nielogiczne. Bo gdybym zarejestrował teraz tekst
    "PKO SA", który nie jest - AFAIK - zarejestrowany (zarejestrowany jest
    zapewne: "Państwowa Kasa Oszczędności Spółka Akcyjna"), to mógłbym pozywać
    wszystkie telewizje, radia, gazety itp., które tego skrótu użyją? To czemu
    nikt jeszcze nie zbił milionów na wygranych procesach?

    Możliwe też, że o ile zarejestrowanie takiego ciągu znaków jest możliwe, to
    proces ten może być trudny i wymagać podania na przykład, dlaczego takiego
    ciągu a nie innego, dlaczego jest zbieżny z ciągiem oznaczającym skrót
    istniejącej firmy itp.

    Ale to tylko moje spekulacje, nie wiem nic na ten temat.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!