  • 31. Data: 2012-01-23 15:23:31
    Temat: Re: Fotografowanie w pracy a prawo do zdjęć
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2012 9:23 AM, news wrote:

    > ło matko, skąd się tutaj nagle zwaliło tylu niedouczonych i tępych
    > pracodawców cwaniaków?

    no faktycznie,

  • 32. Data: 2012-01-23 15:23:57
    Od: <news>

    Użytkownik "Olgierd" napisał:
    > Nie ma najmniejszego znaczenia czy sprzęt dał Tobie pracodawca
    > i czy polecił Tobie wykonanie tych zdjęć. Nawet jeśli pracownik
    > wykazuje się inwencją, to -- o ile doszło do powstania utworu i o ile
    > utwór powstał wskutek wykonywania przezeń obowiązków
    > pracowniczych -- autorskie prawa majątkowe przysługują pracodawcy.

    ło matko, skąd się tutaj nagle zwaliło tylu niedouczonych i tępych
    pracodawców cwaniaków?

    żeby pracodawca mógł sobie rościć jakiekolwiek prawa do wykonanego zdjęcia
    to po pierwsze musiał by mieć z pracownikiem zawartą jakąś umowę stosunku
    pracy w której zakresie wchodzi wykonywanie zdjęć, na dodatek jeśli była by
    to umowa o pracę to dodatkowo sprzęt fotograficzny musiał by być dostarczony
    pracownikowi przez pracodawce!
    dodatkowo jeśli pracodawca rościł by sobie jakiekolwiek prawa majątkowe do
    fotografii to musiał by jeszcze dodatkowo zawrzeć z pracownikiem umowę o
    wykupieniu praw majątkowych do zdjęć,
    jeśli owy pracodawca nie ma zawartych z pracownikiem takowych umów to nie ma
    żadnego prawa do owego zdjęcia!

    widzę że większość osób wypowiadających się w tj kwestii nie ma nawet
    pojęcia o prawie pracy a co dopiero prawie, czy prawie autorskim, po prostu
    ręce opadają!

  • 33. Data: 2012-01-23 15:27:24
    Od: <news>

    Użytkownik "moon" napisał :
    > A znajdziesz mi taki opis stanowiska, gdzie pracodawca daje
    > pracownikowi czas na "własne wynalazki"? Jeżeli to praca na
    > tzw. etat, to nie ma mowy. A jeżeli to praca na zlecenie, itp, to
    > nie jest to w pełni "pracownik".

    a ty kiedy wreszcie przeczytasz Kodeks Pracy?

    tam dowiesz się co konkretnie pracownik wykonuje na rzecz pracodawcy, a nie
    będziej opowiadał o "dawaniu" jakiegoś czasu na siku, czy kupę!

  • 34. Data: 2012-01-23 15:34:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 23 Jan 2012 16:23:57 +0100, news wrote:

    > jeśli była by to umowa o pracę to dodatkowo sprzęt fotograficzny musiał
    > by być dostarczony pracownikowi przez pracodawce!

    nieprawda #1

> [...]
    > umowę o wykupieniu praw majątkowych do zdjęć, jeśli owy pracodawca nie
    > ma zawartych z pracownikiem takowych umów to nie ma żadnego prawa do

    nieprawda #2

    > widzę że większość osób wypowiadających się w tj kwestii nie ma nawet
    > pojęcia o prawie pracy a co dopiero prawie, czy prawie autorskim, po
    > prostu ręce opadają!

    prawda #1

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 35. Data: 2012-01-23 18:26:28
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > W dniu 2012-01-23 14:53, moon pisze:
    > - można stworzyć kod/dzieło, do którego pracodawca też nie będzie miał
    > pełnych opraw majątkowych - dajmy na to mam wyrób prywatny, ale w
    > ramach porozumienia z pracodawcom poprawiam go, za co ja dostaję
    > wynagrodzenie, a pracodawca może nim handlować. Przykłady można
    > mnożyć, bo to są dość specyficzne umowy i indywidualnie podpisywane.

    > Jest - zapoznaj się z prawem, a potem pisz.

    Jeżeli nie ma osobnej umowy, to nie ma raczej szans, o to chodzi. Umową
    można uzgodnić wszystko, ale bez umowy, nie ma miejsca na "wynalazczość na
    boku".
    Nie ma tej sytuacji, że idę sfotografować hałdę, bo mi kazał szef, a potem
    mam "prawa autorskie".

    moon

  • 36. Data: 2012-01-23 18:28:38
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Użytkownik wrote:

    > a ty kiedy wreszcie przeczytasz Kodeks Pracy?
    >
    > tam dowiesz się co konkretnie pracownik wykonuje na rzecz pracodawcy,
    > a nie będziej opowiadał o "dawaniu" jakiegoś czasu na siku, czy kupę!

    Ustawodawca określa zakres pracy pracownika?
    To jakaś nowość.
    Nie wiedziałem.

    moon

  • 37. Data: 2012-01-23 19:00:13
    Od: <news>

    Użytkownik "Moon" napisał:]

    > Ustawodawca określa zakres pracy pracownika?
    > To jakaś nowość. Nie wiedziałem. moon

    sam jesteś nowość!
    przeczytaj najpierw kodeks pracy a p[otem dywaguj na temat stosunku pracy,
    ok?

  • 38. Data: 2012-01-24 00:25:46
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 20:00:13 +0100, news napisał(a):

    > sam jesteś nowość!
    > przeczytaj najpierw kodeks pracy a p[otem dywaguj na temat stosunku pracy,
    > ok?

    no dobrze, przeczytam.
    a znajdę tam coś o tym, że pracownik może się "obcyndalać", albo robić coś
    "na boku"?
    wątpię.

    moon

  • 39. Data: 2012-01-24 07:32:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-23 19:26, Moon pisze:

    > Jeżeli nie ma osobnej umowy, to nie ma raczej szans, o to chodzi. Umową
    > można uzgodnić wszystko, ale bez umowy, nie ma miejsca na "wynalazczość
    > na boku".

    Osobna nie musi być, może być wszystko zawarte w jednej.

    > Nie ma tej sytuacji, że idę sfotografować hałdę, bo mi kazał szef, a
    > potem mam "prawa autorskie".

    Zdziwię cię - niemajątkowe prawo autorskie masz.....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2012-01-24 08:10:30
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Jeżeli jest techniczna, w sensie takim że ustawił statyw, samowyzwalacz
    > i jedzie - to jest ważne. Bo nie ma praw autorskich.
    --------------------------
    Są.

    A widziałeś w książce lub internecie taki tekst:
    "Fotografie urządzeń zamieszczono za zgodą (tu identyfikacja
    autora i właściciela praw)"

    I to nie są wcale fotki artystyczne.

    Spróbuj sprzedawać na allegro DVD z twojego ślubu,
    który kręcił jakiś tam zakład od foto-video.
    I to nie są jakieś tam dzieła tylko potworne nudziarstwo
    ale prawa to prawa i handlować może tylko ten co ma prawa.

    Tu pracownik nie miał umowy na wykonywanie fotografii
    dla potrzeb zakładu a wykonanie fotek było wyłącznie
    jego iniocjatywą, która nie miała żadnego wpływu na
    wykonywanie przez niego obowiązków pracowniczych.

    Andrzej.