  • 1. Data: 2005-07-25 15:33:10
    Temat: Fotografia.
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej zgody,
    jest podstawą do skargi sądowej?
    Anna

  • 2. Data: 2005-07-25 15:52:30
    Temat: Re: Fotografia.
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/25/2005 5:33 PM, Anna Kwiecińska wrote :
    > Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej zgody,
    > jest podstawą do skargi sądowej?

    Co do zasady nie, chyba, że aby zrobić zdjęcie osoba na przykład
    przeszła przez płot albo włamała się do garażu.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 3. Data: 2005-07-25 15:55:22
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej
    zgody,
    > jest podstawą do skargi sądowej?
    > Anna

    - Fotografowanie nie , ale publikacja wizerunku tak .

    Jacek

  • 4. Data: 2005-07-25 15:58:28
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Jeśli sąsiad fotografuje moje podwórko bez mojej zgody i wykorzystuje te
    zdjęcia do donosów np. o położeniu płytek chodnikowych bez pozwolenia itp,
    to takie fotografowanie jest legalne ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2005-07-25 16:00:16
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/25/2005 5:58 PM, Jacek wrote :
    > Jeśli sąsiad fotografuje moje podwórko bez mojej zgody i wykorzystuje te
    > zdjęcia do donosów np. o położeniu płytek chodnikowych bez pozwolenia itp,
    > to takie fotografowanie jest legalne ?

    Jeśli robi to ze swojej działki, albo z drogi to jest.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 6. Data: 2005-07-25 16:05:53
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Anna Kwiecińska wrote:
    > Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej zgody,
    > jest podstawą do skargi sądowej?
    > Anna

    nie.

  • 7. Data: 2005-07-25 17:38:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Anna Kwiecińska wrote:
    > Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej zgody,
    > jest podstawą do skargi sądowej?

    Oczywiście, że nie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-07-25 20:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    te
    > zdjęcia do donosów np. o położeniu płytek chodnikowych bez pozwolenia

    Oczywiście, że tak.

  • 9. Data: 2005-07-25 20:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Jeśli robi to ze swojej działki, albo z drogi to jest.

    Nawet jak w tym celu wejdzie na działkę pytającego, to również będzie
    legalne. Pod warunkiem, ze wchodząc nie naruszy prawa. W praktyce może
    spokojnie wejść przez otwartą bramę, furtkę i zrobić zdjęcia, a wezwany
    do opuszczenia terenu wyjść.

  • 10. Data: 2005-07-25 20:14:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy fotografowanie osoby siedzącej w zaparkowanym samochodzie bez jej
    zgody,
    > jest podstawą do skargi sądowej?

    Zgoda jest wymagana na publikację, a nie samo wykonanie zdjęcia.