  • 1. Data: 2003-02-21 22:31:31
    Temat: Formy wezwan do Sadu
    Od: "Bogdan" <h...@p...com>

    Witam grupe
    Czy istnieje telefoniczna forma wezwania do Sadu?
    Wydawalo mi sie, ze musi byc to forma pisemna (list polecony). W takim
    razie, jak potraktowac telefon ok. godz. 20 (sic!) z informacja o obowiazku
    stawiennictwa w Sadzie w dniu takim to a takim (nie bylo mnie w domu -
    telefon odbierala zona).
    Nadmieniam, ze spodziewam sie predzej, czy pozniej wezwania, ale nie w
    takiej formie.

    pozdr.
    bogdan

  • 2. Data: 2003-02-21 23:35:09
    Temat: Re: Formy wezwan do Sadu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W kategorii kiepskiego żartu.

  • 3. Data: 2003-02-22 00:13:35
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > W kategorii kiepskiego żartu.

    Niekoniecznie.

    Art. 137 KPK:
    W wypadkach nie cierpiących zwłoki można wzywać
    lub zawiadamiać osoby __telefonicznie__ albo w inny sposób
    stosownie do okoliczności, pozostawiając w aktach
    odpis nadanego komunikatu z podpisem osoby nadającej.

    Nie mowie czy to jest praktykowane.

    Konrad

  • 4. Data: 2003-02-22 06:33:57
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b36fbr$lq1$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

    > Nie mowie czy to jest praktykowane.

    jest, w sopocie na pewno :-)

  • 5. Data: 2003-02-22 06:45:30
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

> [...]
    > stosownie do okoliczności, pozostawiając w aktach
    > odpis nadanego komunikatu z podpisem osoby nadającej.

    Jest praktykowane, ale nie wieczorami.
    Poza tym wzywający powinien rozmawiać
    osobiście z osobą wzywaną.
    Wezwanie telefoniczne stosuje się często
    w toku postępowania przygotowawczego,
    jest wygodniejsze, bo można uzgodnić termin
    pasujący i wzywanemu i wzywającemu.

  • 6. Data: 2003-02-22 12:16:00
    Od: a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska)

    Konrad vel Legislator napisał(a):

    > Nie mowie czy to jest praktykowane.
    >
    > Konrad

    Owszem, jest praktykowane. Ja musialam w sadzie zlozyc pismo z zadaniem,
    zeby zawiadamiano mnie wylacznie w formie pisemnej.... I do tej pory nie
    wiem, czy bedzie to uwzglednione....
    pzdr
    A.

  • 7. Data: 2003-02-22 15:15:13
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Agnieszka Śliwowska" <a...@b...pl> wrote in message

    > Owszem, jest praktykowane. Ja musialam w sadzie zlozyc pismo z zadaniem,
    > zeby zawiadamiano mnie wylacznie w formie pisemnej.... I do tej pory nie
    > wiem, czy bedzie to uwzglednione....

    A co - przeciągamy postępowanko?

    --
    Depi.

    PS. Jak to możlwie, że ludzie narzekają, że postępowania się ślimaczą, a jak
    sąd robi coś, aby przyspieszyć to są oburzeni?

  • 8. Data: 2003-02-22 17:31:01
    Od: a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska)

    Marcin Olender napisał(a):

    > A co - przeciągamy postępowanko?
    >
    > --
    > Depi.

    Alez zupelnie nie o to chodzi...:) Najzwyczajniej w swiecie jechalam
    autobusem obladowana siatami, a tu dzwoni komorka. Nawet nie mialam jak
    zapisac daty rozprawy i musialam sie specjalnie fatygowac do sadu, bo
    jak dojechalam do domu (po jakiejs godzinie), to juz nie pamietalam,
    kiedy miala byc ta rozprawa.
    I nie jestem oburzona, tylko uwazam, ze jesli dopuszczamy taki sposob
    przekazywania informacji, to moze lepiej sms? Przynajmniej mozna to
    potem odtworzyc....
    Juz nie mowiac o tym, ze przed koncem roku, panienki w sekretariacie
    zwyczajnie pisaly, ze zawiadomiono telefonicznie, choc nikt do mnie nie
    dzwonil...:(
    pzdr
    A.

  • 9. Data: 2003-02-22 17:48:58
    Temat: Odp: Formy wezwan do Sadu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Agnieszka Śliwowska <a...@b...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@b...pl...
> [...]
    > Juz nie mowiac o tym, ze przed koncem roku, panienki w sekretariacie
    > zwyczajnie pisaly, ze zawiadomiono telefonicznie, choc nikt do mnie nie

    a swoja drogą to sie bardzo dziwie,który sąd sobie pozwala na informowanie
    strony w sprawie telefonicznie i to jeszcze na komórke w praktyce nie jest
    to raczej stosowane ...

    Sandra

  • 10. Data: 2003-02-22 19:36:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale postępowanie przygotowawcze rzadko prowadzi sąd.