  • 1. Data: 2003-05-04 01:34:19
    Temat: Egzekucja przepisy szczególne - kto sie zna?? prosze o pomoc
    Od: "Pablo" <p...@p...biz.pl>

    Otóż jak wiadomo z art1061 kpc wyłączenie spod zajecia nastepuje wyłacznie
    na wniosek dłuznika, a w tym wniosku wskazuje składniki mienia tzw.
    zamienniki z których możliwe jest pełne zaspokojenie roszczeń w zamian za
    rzecz zwalnianą. Nawet gdyby rzeczy zwalniane nie dawały pełnego
    zaspokojenia???

    Ale czy zawsze zamienniki muszą dawać pełne zaspokojenie, a co jeżeli
    podobnie jak mienie zwalniane nie bedą dawały pełnego zaspokojenia??

    Proszę o pomoc

    Pablo

  • 2. Data: 2003-05-04 14:34:34
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Pablo <p...@p...biz.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b91ql6$fs7$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    >
    > Ale czy zawsze zamienniki muszą dawać pełne zaspokojenie, a co jeżeli
    > podobnie jak mienie zwalniane nie bedą dawały pełnego zaspokojenia??

    Hmmm.. Wydaje sie, ze nie byloby to niemozliwe. Kwestia decyzji sadu, jak
    mysle. Szczegolnie, ze tam ma wazyc tez spoleczna wartosc utrzymania w ruchu
    przedsiebiorstwa, zreszta takie jest ratio legis tego przepisu, wiec ja bym
    sie sklanial ku temu, ze jest to mozliwe. Ale praktyki nie znam.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-05-09 14:16:06
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    Marcin Olender wrote:

> [...]
    > ja bym sie sklanial ku temu, ze jest to mozliwe. Ale praktyki nie znam.

    celem postępowania egzekucyjnego jest zaspokojenie i to jest najważniejsze.
    Oczywiście argumentacja że zastąpienie doprowadzi do zaspokoje nia w
    prezyszłości jest argumentem na zezwolenie na zamianę
    Częstą praktyką jest zajęcie z pozostawieniem pod nadzorem dłuznika z
    prawem do korzystania i pobierania pozytków.
    Sprawa jest indywidualna, w razie zainteresowania postaram się pomóc na
    maila
    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności