  • 11. Data: 2008-10-14 11:50:41
    Temat: Re: Dziedziczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-14 13:41 Buba napisał/a:

    > Mam podobną sytuację i s-nia się wypięła, wkładu policzyć nie
    > potrafi bo nie.

    Co to znaczy nie umie policzyć. Ma to zaksięgowane na koncie lokatora.

    --
    animka

  • 12. Data: 2008-10-14 18:18:53
    Od: "salina" <s...@w...pl>

    >Właściciel wkładu mieszkaniowego nie jest właścicielem mieszkania. To są
    >całkiem inne pojęcia.
    >Mam podobną sytuację i s-nia się wypięła, wkładu policzyć nie potrafi bo
    >nie.
    >Zatem podatek trzeba zapłacić o wartości rynkowej mieszkania, którego nie
    >jest się właścicielem.
    >Sprawiedliwość :-/

    Nie chodzi o podatek, bo to I grupa podatkowa i nie płaci podatku - chodzi o
    to jaką wartość mieszkania bierze się przy wyliczaniu kwot należnych każdemu
    ze spadkobierców, jeśli nie porozumieją się sami. Napisano już, że rynkową,
    ale czy w takim razie wkład budowlany osobno podlega dziedziczeniu czy może
    jest już wliczony w cenę rynkową mieszkania?
    Czy gdyby spadkobiercą była osoba obca, to płaciłaby podatek od ceny
    rynkowej i drugi od wartości wkładu budowlanego?

    Jak to jest z tym wkładem budowlanym? Pytam o to już z ciekawości, bo sama
    kupiłam kiedyś mieszkanie spółdzielcze, ale nie od spółdzielni, tylko na
    wolnym rynku. Co się w takim razie stało z tym wkładem budowlanym, czy
    odkupiłam go wraz z mieszkaniem, czy może należy on do poprzedniego lokatora
    lub zabrał go z chwilą sprzedaży mieszkania?

  • 13. Data: 2008-10-15 19:02:23
    Od: Buba <h...@a...net.pl>

    Animka pisze:

    > Co to znaczy nie umie policzyć. Ma to zaksięgowane na koncie lokatora.

    No pewnie ma, ale mi nie chce podać :-(
    Us domaga się podatku do wartości mieszkania bo nie dostaje
    wyliczenia wartości wkładu od spółdzielni.
    A to całkiem inne rzeczy i kwoty.
    Jak się zapytałam w spółdzielni to mi powiedzieli, że mogę wziąć
    rzeczoznawcę.

    Tylko ja nie rozumiem co ma rzeczoznawca do wkładu mieszkaniowego.
    Chyba, ze będzie sprawdzał ich księgi rachunkowe...
    Ogólnie kicha i kupa kasy do zapłacenia za coś czego nie mam w
    zasadzie a dla spółdzielni nie istnieje.

    --
    Buba

  • 14. Data: 2008-10-15 21:50:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-15 21:02 Buba napisał/a:

    > No pewnie ma, ale mi nie chce podać :-(
    > Us domaga się podatku do wartości mieszkania bo nie dostaje
    > wyliczenia wartości wkładu od spółdzielni.

    Napisz do US pismo, że Sp-nia nie chce Ci wydać zaświadczenia do US i
    niech US sam się upomni o to zaświadczenie.

    --
    animka

  • 15. Data: 2008-10-16 08:53:08
    Od: Buba <h...@a...net.pl>

    Animka pisze:

    > Napisz do US pismo, że Sp-nia nie chce Ci wydać zaświadczenia do US i
    > niech US sam się upomni o to zaświadczenie.

    Spółdzielnia wydała zaświadczenie, że wkład to 72% wartości
    wybudowania budynku. Miłościwie chyba nie dodała, ze budynek był
    budowany w latach 1970-1975.
    A na pytanie do spółdzielni czy moga mi wyliczyć realną wartośc
    wkładu odpowiedzieli, że moge sobie wziąć rzeczoznawcę. I tak w koło
    macieju :-(

    --
    Buba

  • 16. Data: 2008-10-16 14:59:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-16 10:53 Buba napisał/a:

    > Spółdzielnia wydała zaświadczenie, że wkład to 72% wartości
    > wybudowania budynku. Miłościwie chyba nie dodała, ze budynek był
    > budowany w latach 1970-1975.

    To idź jeszcze raz po zaświadczenie, w którym roku budynek był budowany.

    > A na pytanie do spółdzielni czy moga mi wyliczyć realną wartośc
    > wkładu odpowiedzieli, że moge sobie wziąć rzeczoznawcę. I tak w koło
    > macieju :-(

    Chyba jednak będziesz musiała wziąć rzeczoznawcę.
    W mojej sp-ni jeśli się nie mylę kiedyś zrewaloryzowali wkłady.

    --
    animka