  • 1. Data: 2006-09-28 07:27:48
    Temat: Działalność gospodarcza a gra na giełdzie ?
    Od: j...@g...com

    Załóżmy że mam działalność gospodarczą i nadwyżki gotówki
    lokuję w funduszach inwestycyjnych. Rozumiem że jak potem umażam
    jednostki uczestnictwa i osiągnę zysk to powinienem zapłacić
    podatek Belki. Mam jednak pytania:
    1. Co z kosztami zarządzania funduszem ? Czy można je sobie jakoś
    odliczać i jak ?
    2. Co gdy poniosę stratę na takiej inwestycji ? Czy mogę ją
    wliczyć w koszty działalności ?
    3. Czy powinienem rozszeżyć zakres działalnośći gospodarczej
    (zgłosić to) o gre na giełdzie (lub jakoś podobnie - właśnie jak
    to nazwać ?) ?
    4. Przy okazji to czy koszty bankowe też mogę wliczać w koszty ?
    Chodzi o opłaty za wszelkie przelewy a także np. prowizje za
    transakcje kartami kredytowymi (transakcje moje jak i gdy klient płaci
    kartą).

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2006-09-28 09:11:17
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a gra na giełdzie ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.soc.prawo.]
    <j...@g...com> napisal(a):
> [...]
    > podatek Belki. Mam jednak pytania:
    > 1. Co z kosztami zarządzania funduszem ? Czy można je sobie jakoś

    Nie można.

    > 2. Co gdy poniosę stratę na takiej inwestycji ? Czy mogę ją
    > wliczyć w koszty działalności ?

    Nie.

    > 3. Czy powinienem rozszeżyć zakres działalnośći gospodarczej
    > (zgłosić to) o gre na giełdzie (lub jakoś podobnie - właśnie jak
    > to nazwać ?) ?

    Nie.

> [...]
    > Chodzi o opłaty za wszelkie przelewy a także np. prowizje za
    > transakcje kartami kredytowymi (transakcje moje jak i gdy klient płaci

    Możesz, ale wyłącznie dotyczące działalności gospodarczej. Kupowanie
    jednostek uczestnictwa w funduszach nie jest działalnością
    gospodarczą.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-28 19:23:49
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Możesz, ale wyłącznie dotyczące działalności gospodarczej. Kupowanie
    > jednostek uczestnictwa w funduszach nie jest działalnością
    > gospodarczą.
    Jestes pewny? A co z funduszami, ktore oferuja jednostki wylacznie
    osobom prawnym, i to nie bawia sie w detal? Ich uczestnicy do dzialanosc
    pelna geba.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2006-09-28 23:01:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Jestes pewny? A co z funduszami, ktore oferuja jednostki wylacznie
    > osobom prawnym, i to nie bawia sie w detal? Ich uczestnicy do dzialanosc
    > pelna geba.

    Art 2. ustawy o swobodzie działalności gospodarczej:

    Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza,
    budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie
    kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany
    i ciągły.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-09-29 20:14:54
    Od: "tomas" <t...@o...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Polecan Panie Janie aby ten post dac na pl.biznes.wgpw tam sadze otrzyma
    Pan wiecej informacji..... strate z inwestycji z akcji mozna sobie odliczyc
    ale fundusze nigdy sie nie intresowalem....

  • 6. Data: 2006-09-29 21:21:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    28 Sep 2006 00:27:48 -0700, użyszkodnik j...@g...com
    napisał:

    > Załóżmy że mam działalność gospodarczą i nadwyżki gotówki
    > lokuję w funduszach inwestycyjnych.

    sądze że prowadzenie działalności gospodarczej i inwestowanie w coś
    innego jak własny interes to kretynizm

    --
    futszaK
    601061867

  • 7. Data: 2006-09-29 22:17:46
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: futszaK [Fri, 29 Sep 2006 23:21:35 +0200]:

    > sądze że prowadzenie działalności gospodarczej i inwestowanie
    > w coś innego jak własny interes to kretynizm

    Dlaczego? Firmie zawsze może się noga powinąć niezależnie od chęci
    właściciela - mało było takich, które rozłożył jeden niesolidny
    kontrahent bo przez półroczne opóźnienie płatności za duże zamówienie
    firma kompletnie straciła płynność finansową?

    Odróżniać interes własny od interesu firmy też trzeba, bez tego
    można się w którymś momencie cholernie zdziwić.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 8. Data: 2006-10-31 22:11:16
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > sądze że prowadzenie działalności gospodarczej i inwestowanie w coś
    > innego jak własny interes to kretynizm

    Celem prowadzenia działalności gospodarczej jest osiąganie zysków.
    Pakowanie nadwyżek gotówki na siłę w swą działalność to dopiero
    kretynizm. Mam dokonywać zakupów i inwestycji tylko dlatego że
    mam gotówkę ?

    --
    Jan Słupicki