  • 1. Data: 2022-05-22 15:36:58
    Temat: Dostępność urzędów we wskazanych godzinach
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Możliwość załatwienia sprawy we wskazanych godzinach urzędów (również w
    ten jeden dzień w tygodniu) jest po prostu iluzoryczna, stwierdzam.

    Jadę do sądu w dzień w którym przyjmują wcześniej - od 7.30. Wypełniam
    wniosek, udaje się do okienka a tak otrzymuje informację że muszę kupić
    "znaczek" za 20zł w kasie. Idę do kasy...ta otwarta od 8.30.

    W piątek poszedłem do urzędu miasta 20 min przed 15.00 (do tej
    przyjmują). Wypełniam wniosek o akt stanu cywilnego, idę do pokoju, a
    tam 22zł trzeba zapłacić z góry w kasie. Tylko że kasa była do 13.00...

    Wracam do domu i wypełniam przez ePUAP, przepisuje wszystkie dane po
    czym na ostatnim kroku...wybrany urząd nie obsługuje płatności online,
    musisz załączyć potwierdzenie przelewu. No to zlecam przez stronę w
    banku przelew, ale potwierdzenie będzie dostępne dopiero w poniedziałek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-05-22 22:36:40
    Temat: Re: Dostępność urzędów we wskazanych godzinach
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > musisz załączyć potwierdzenie przelewu. No to zlecam przez stronę w
    > banku przelew, ale potwierdzenie będzie dostępne dopiero w poniedziałek.

    Zgadzam się z powyższym. Znajomy z urzędu wyjaśnił mi, ze to wszystko o
    czym piszesz to związane jest z organizacją i dodatkowymi czynnościami,
    jakie trzeba wykonac na danym stanowisku np. przyjśc do kasy, przeliczyć
    kase otworzyć, a przed końcem pracy policzyć kasę i utworzyć raport
    zamknięcia.
    Ponadto nie wszystkie urzędowe czynności wymagają opłaty, więc samo
    okienko do spraw może być czynne dłużej niż kasa.
    Wpuszczają do 15:00, ale urzędnik pracuje do 15:30 ci co weszli, to coś
    tam załatwią, ale zależy to też od tego jaka to sprawa.

    Przelew: niby jest express elixir, który w wielu (ale nie wszystkich)
    bankach działa 24h
    https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/
    Jednak kosztuje 3-10 zł co w przypadku urzędowej sprawy nie koniecznie
    warto płacić.

    Kiedy przyjdą czasy, gdy petent tylko złozy wniosek w swojej sprawie, a
    wszelkie urzędy między sobą będą wnioskować o zapoznanie się z
    dokumentami bedącymi w posiadaniu innych urzędów, potrzebnych do
    rozpatrzenia wniosku petenta ?