  • 1. Data: 2022-09-24 09:57:22
    Temat: Dostęp służb do internetu
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W jaki sposób służby typu Straż Miejska, Policja, KAS, ABW proceduje
    sprawy zgłaszane emailem przez obywateli, jeśli wydaje się, że
    urządzenia do przetwarzania informacji niejawnych typu zastrzeżone lub
    poufne nie mogą mieć połączenia z publiczną siecią internet ?

    Ktoś to przepisuje do wewnętrznego intranetu ?

  • 2. Data: 2022-09-24 10:19:53
    Temat: Re: Dostęp służb do internetu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.09.2022 o 09:57, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > poufne nie mogą mieć połączenia z publiczną siecią internet ?
    > Ktoś to przepisuje do wewnętrznego intranetu ?

    W Policji to są odrębne sieci. Po prostu policjanci przetwarzający dane
    osobowe, albo niejawne dokumenty korzystają z innych komputerów, niż te
    z dostępem do sieci Internet. Zresztą KPA mamy tak skonstruowane, że
    taki email musi zostać wydrukowany, ale to już osobna sprawa. Co więcej,
    w zależności od tego, jaką ma klauzulę dokument, to nadal są różne sieci
    (poufny, tajny) i bywa, że z jawnego dokumentu trzeba coś po prostu
    przepisać "z palca" do niejawnego, bo tak szybciej.

    O ile się orientuję, w podobny sposób ma to rozwiązane całe MSWiA oraz
    wojsko. Nie mam zielonego pojęcia, jak ma to rozwiązane samorząd
    lokalny, czyli Straże Miejskie i nie zdziwił bym się, jakby były rożne
    rozwiązania.

    Sieci mają tzw. galwaniczne separacje, czyli nie może być nawet wspólnej
    drukarki. Stąd czasem po kolka komputerów na biurku jednego funkcjonariusza.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-09-24 10:42:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2022 10:19:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > drukarki. Stąd czasem po kolka komputerów na biurku jednego funkcjonariusza.

    Jeżeli galwaniczna separacja, to pewnie też wirtualki odpadają.
    Oni kurde zostali w XX wieku :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-09-24 14:33:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.09.2022 o 10:42, Adam pisze:
    > Jeżeli galwaniczna separacja, to pewnie też wirtualki odpadają.
    > Oni kurde zostali w XX wieku:(

    Raczej brak wiary w posiadane zabezpieczenia i świadomość, że przeciwnik
    może wiedzieć coś, czego my nie wiemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-09-24 23:54:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2022 14:33:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Raczej brak wiary w posiadane zabezpieczenia i świadomość, że przeciwnik
    > może wiedzieć coś, czego my nie wiemy.

    A tak z innej beczki:

    w USA w sądach nadal siedzą w 18 wieku?
    Bo jak gdzieś widzę, to tylko rysunki są z obrad sądów.
    Oni nie wiedzą o wynalazku Luiza Dagera i późniejszych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-09-25 03:40:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Sieci mają tzw. galwaniczne separacje, czyli nie może być nawet wspólnej
    > drukarki. Stąd czasem po kolka komputerów na biurku jednego funkcjonariusza.

    A klawiatury są przewodowe, czy bezprzewodowe?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2022-09-25 03:49:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-24, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeżeli galwaniczna separacja, to pewnie też wirtualki odpadają.
    > Oni kurde zostali w XX wieku :(

    Ale o co w zasadzie chodzi? Sam bym też nie zaufał. MZ bdb. robią o ile
    reszta też dopracowana, bo tego jest więcej.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-09-25 09:06:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.09.2022 o 10:42, Adam pisze:

    > Jeżeli galwaniczna separacja, to pewnie też wirtualki odpadają.
    > Oni kurde zostali w XX wieku :(

    I bardzo dobrze. Przecież będzie to obsługiwać między innymi kulson, co
    jest po prostu dresem, tylko w mundurze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-09-25 13:10:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A klawiatury są przewodowe, czy bezprzewodowe?

    Przewodowe. Czemu pytasz? Myszki też :-)

    ABW kontroluje odpowiedni sposób zabezpieczeń. To, co ma być bezpieczne,
    jest bezpieczne. Natomiast sposób tych zabezpieczeń jest niejawny, więc
    niechętnie bym wnikał w szczegóły.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-09-25 13:44:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Przewodowe. Czemu pytasz? Myszki też :-)

    Bo większość osób jest nieświadoma, że tylko droższe bezprzewodowe mają
    kodowaną transmisje. No ale jak przewodowe to nie ma problemu.

    > ABW kontroluje odpowiedni sposób zabezpieczeń. To, co ma być bezpieczne,
    > jest bezpieczne. Natomiast sposób tych zabezpieczeń jest niejawny, więc
    > niechętnie bym wnikał w szczegóły.

    Nie, no jasne :)

    --
    Marcin