  • 1. Data: 2017-08-21 21:23:57
    Temat: Dom współmałżonka a umowa z dostawcą energii elektrycznej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Może to prosty temat, ale nie mogę sam wykminić.
    Czy będąc we wspólnocie majątkowej z żoną, która ma swój dom,
    mogę wziąć na siebie umowę na dostawę energii do tego domu?
    Żeby było ciężej, nie jestem tam póki co zameldowany.

    L.

  • 2. Data: 2017-08-21 22:36:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 21:23, Lisciasty pisze:
> [...]
    > mogę wziąć na siebie umowę na dostawę energii do tego domu?
    > Żeby było ciężej, nie jestem tam póki co zameldowany.

    Raczej nie możesz, ale zadzwoń do dostawcy energii i zapytaj.

    --
    animka

  • 3. Data: 2017-08-21 23:21:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Oczywiście.

    -----

  • 4. Data: 2017-08-22 00:02:15
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > mogę wziąć na siebie umowę na dostawę energii do tego domu?
    > Żeby było ciężej, nie jestem tam póki co zameldowany.

    Zameldowanie nie ma nic do rzeczy, najwyżej będziesz potrzebował od żony
    jakiegoś glejtu w postaci poświadczenia lub zgody.

  • 5. Data: 2017-08-22 08:17:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dzięki :>

    L.

  • 6. Data: 2017-08-22 10:36:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może i gdzieś w leguraminach zakładów energetycznych jest wymaganie "tytułu prawnego"
    - możecie z żoną spisać np. umowę użyczenia części lokalu/domu mieszkalnego, na cel
    mieszkaniowy (czy inny, kwestia późniejszej taryfy i faktur).
    Ciekawe to są sytuacje, gdy właściciel nieruchomości nie chce, aby lokator mieszkał
    ;-)

  • 7. Data: 2017-08-22 14:30:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 10:37:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > mieszkalnego, na cel mieszkaniowy (czy inny, kwestia późniejszej taryfy i

    No właśnie chcę uniknąć problemu, bo w chałupie małżonka zacznie DG
    (co prawda na jednym komputerze, ale zawsze to DG), a że jest do tego
    jeszcze prosument z fotowoltaiką, to chciałbym mieć to "na sobie"
    żeby potem nie było mieszania z działalnością. A działalność się
    podepnie jakoś osobno, albo będzie kradła prąd z chałupy ;)

    > Ciekawe to są sytuacje, gdy właściciel nieruchomości nie chce,
    > aby lokator mieszkał ;-)

    Póki co jeszcze chce :]

    L.