  • 1. Data: 2003-05-06 06:29:48
    Temat: DOS i Win95 obok siebie (legalnosc)
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    Mam legalne wersje DOS'a (6.22) i Win95 (jeden z
    wczesniejszych). Przy instalacji najpierw byl DOS, pod ktorym
    jakis czas pracowalem. Potem doszedl Win95, ale bez
    wczesniejszego formatowania dysku. Oba systemy leza sobie obok
    siebie.
    Czy ten uklad jest legalny, bo niedawno ktos mi podal, ze to
    nielegalne. Jak to wiec jest?

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 2. Data: 2003-05-06 06:35:21
    Temat: Re: DOS i Win95 obok siebie (legalnosc)
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Czy ten uklad jest legalny, bo niedawno ktos mi podal,
    > ze to nielegalne. Jak to wiec jest?

    Na jakiej podstawie?
    To tak, jakby ograniczyć prawo do korzystania z dwóch
    samochodów. IMHO nie ma takich przepisów ani tu, ani
    w wypadku systemów operacyjnych...

    Swoją drogą, to znamienne: podczas, gdy jedni drą się
    w niebogłosy i usprawiedliwiają to, że pracują (i zarabiają!)
    na pirackim oprogramowaniu, bo nie stać ich na oryginały,
    inni mając legalne wersje, jeszcze upewniają się i mają
    dylemat, czy użytkują je zgodnie z prawem.

    Dwa zupełnie inne typy ludzi. Szok! :)

    Pozdrawiam!
    Maciek
    --
    http://www.infobroker.tk/ - niezależny broker informacji
    Nie trać czasu na samodzielne szukanie danych!

  • 3. Data: 2003-05-06 06:41:49
    Od: <p...@g...pl>

    "ab" <b...@i...wroc.pl> wrote in message
> [...]
    > siebie.
    > Czy ten uklad jest legalny, bo niedawno ktos mi podal, ze to

    Nielegalne byłoby wtedy, gdybyś nie miał licencji na DOS.
    Zapewne taką sytuację ten "ktoś" miał na myśli.

  • 4. Data: 2003-05-06 06:48:05
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 6 May 2003 08:35:21 +0200, Macias napisał/napisała:
> [...]
    > inni mając legalne wersje, jeszcze upewniają się i mają
    > dylemat, czy użytkują je zgodnie z prawem.

    hmm czy pod Twoja teorie podpada firma, ktora np. kradnie photoshopa?
    W sensie: uzywaja na codzien, pokazuja klientom, sprzedaja go klientom i nie
    boja sie BSA, bo maja "znikoma szkodliwosc" dla firmy Adobe a wrecz upieraja
    sie,ze kradnac programy Adobiego przyczyniaja sie do wiekszej sprzedazy ich
    produktow :]]]]

    Ps. Koncepcja jest zajebista ;)
    Ps2. Czy sa jakies "zelazne" punkty,ktore nalezy zlamac aby BSA dobrala
    sie do 4 liter takiej firmy i wlepila kare?

    --
    * byle do 30. sierpnia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 5. Data: 2003-05-06 07:50:02
    Od: "RobertW" <w...@N...fm>

> [...]
    > siebie.
    > Czy ten uklad jest legalny, bo niedawno ktos mi podal, ze to

    Jeśli masz aktualną licencje na oba systemy to nie ma problemu.
    Problem moze być z czymś innym, produkty Microsoftu nie posiadaja
    w licencji punktu mówiącego że można korzystać z tych programów
    bez ograniczeń czasowych (tak mi się przynajmniej wydaje),
    więc zgodnie z polskim prawem po 5 latach od daty zakupu
    licencja traci swoją ważność, a w takim przypadku
    dalsze korzystanie z tych i innych programów staje się nielegalne.

    (Ma nadzieje że nie pisze grupot, dlatego mam prośbe o weryfikacje tego
    przez kogoś lepiej obeznanego z prawem autorskim)
    --
    _______
    RobertW