  • 1. Data: 2023-03-18 00:03:23
    Temat: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    "Polski Ład całkowicie odwrócił sytuację. To nie pracownik ponosić będzie podatkowe
    konsekwencje zatrudnienia ,,na czarno" albo płacenia części wynagrodzenia ,,pod
    stołem". Odpowiedzialność została przeniesiona na pracodawcę."

    https://www.gov.pl/web/finanse/polski-lad-wspiera-le
    galne-zatrudnianie-polski-lad-to-rowniez-dzialania-m
    ajace-ograniczyc-prace-na-czarno-oraz-wyplacanie-wyn
    agrodzen-pod-stolem

    Dobrze to rozumiem? Od początku zeszłego roku każdy pracownik zatrudniony "na szaro",
    czyli legalnie, ale z częścią wynagrodzenia płaconą "pod stołem", nie poniesie
    żadnych konsekwencji w sytuacji, gdy sprawa wyjdzie na jaw? Gdzie jest haczyk? Jeśli
    go nie ma, to dlaczego jest na ten temat tak cicho skoro ta zasada obowiązuje już od
    ponad roku (ja dowiedziałem się o tym czystym przypadkiem dosłownie przed chwilą)?

  • 2. Data: 2023-03-18 12:53:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-18 o 00:03, Piotrek pisze:
> [...]
    obowiązuje już od ponad roku (ja dowiedziałem się o tym czystym przypadkiem dosłownie

    Skrót myślowy. Dotychczas jak pracodawca płacił pod stołem, to zyskiwał,
    bo nie musiał płacić ZUSu. Teraz nawet od zapłaconej "pod stołem" kasy
    przedsiębiorca płaci ZUS.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2023-03-18 14:27:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2023 o 12:53, Liwiusz pisze:

    > Skrót myślowy. Dotychczas jak pracodawca płacił pod stołem, to zyskiwał,
    > bo nie musiał płacić ZUSu. Teraz nawet od zapłaconej "pod stołem" kasy
    > przedsiębiorca płaci ZUS.

    Rozwiniesz o co tu chodzi? Bo jak dotąd byłem przekonany, że "tajemnica
    sukcesu" wypłat "pod stołem" polega na ukrywaniu tych wypłat przed
    systemem. Nie płacimy ubezpieczenia oraz podatku. Teraz będzie się
    płaciło od niezadeklarowanych dochodów?
    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-03-19 08:09:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sukcesu" wypłat "pod stołem" polega na ukrywaniu tych wypłat przed
    > systemem. Nie płacimy ubezpieczenia oraz podatku. Teraz będzie się

    Teraz płaci się od dochodu prowadzącego działalność. Skoro zatem ukrywa
    wypłatę, to powiększa swój dochód, od którego płaci ZUS.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2023-03-19 09:09:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 08:09, Liwiusz pisze:

    > Teraz płaci się od dochodu prowadzącego działalność. Skoro zatem ukrywa
    > wypłatę, to powiększa swój dochód, od którego płaci ZUS.

    Chyba że dochody też ma szare

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-03-19 10:31:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 08:09, Liwiusz pisze:

    > Teraz płaci się od dochodu prowadzącego działalność. Skoro zatem ukrywa
    > wypłatę, to powiększa swój dochód, od którego płaci ZUS.

    Jak już to ewentualnie tylko zdrowotną płaci od dochodu, ale nie sądzę, żeby
    ktoś jak już kombinuje, to jeszcze wykazywał coś ekstra do opodatkowania.
    Przedsiębiorca potrafi to skalkulować.

  • 7. Data: 2023-03-19 13:03:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 09:09, Shrek pisze:

    > Chyba że dochody też ma szare

    Z szarych i tak by wypłaty zrobić nie mógł.
    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-03-19 15:09:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z szarych i tak by wypłaty zrobić nie mógł.

    Jak nie? Dostał do ręki wydał do ręki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-03-19 15:25:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 15:09, Shrek pisze:

    > Jak nie? Dostał do ręki wydał do ręki.

    A jak to udokumentował? O to i chodzi, a nie o to, ze nie da się
    wypłacić z kieszeni.
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-03-19 16:29:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jak to udokumentował? O to i chodzi, a nie o to, ze nie da się
    > wypłacić z kieszeni.

    Naprawdę potrzebna dokumentacja kantu?
    Gdybym za jakąś robotę dostał bez kwitów przykładowo
    kwotę X i za zrobienie tego zapłacił komuś bez kwitów kwotę 0,2X
    to po co mi dokumentacja czegokolwiek?
    Mam 0,8X na czysto.