  • 11. Data: 2019-11-11 00:01:45
    Temat: Re: Czy śmierć kliniczna kończy karę dożywotniego więzienia? :-) [USA/Iowa]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Jaki jest sens takiego wielokrotnego dożywocia? Chyba wyłacznie
    > satysfakcja dla rodzin ofiar. Z drugiej strony właśnie pokazano, że
    > zgodnie z dość podstawową logika, takie podejście może prowadzić do
    > dziwnych sytuacji gdzie nasz "trol" nie jest do końca pozbawiony racji.
    > Może jeszcze nie w tym konkretnym przypadku, ale jednak to nie jest tak,
    > że tylko urzędowe potwierdzenie zgonu top jest zgon.
    > [...]

    Kilka równoległych kar dożywocia za osobne czyny (choćby i były w
    związku) ma jakiś sens jako zabezpieczenie na wypadek gdyby niektóre
    z nich padły w apelacjach. W wersji jeszcze bardziej cynicznej są po to
    by obrona wykazała się skutecznością kasując niektóre z nich.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2019-11-11 04:53:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jaki jest sens takiego wielokrotnego dożywocia?

    Ogólna zasada sumowania wyroków. Bez robienia wyjątku dla dożywocia -
    choć to bez sensu to jednak w niczym nie przeszkadza, a nie komplikujesz
    sprawy.

    > A przeciez te kolejkujące się dożywocia to tez pewnie pochodna sumowania
    > się wyroków w sprawach mniejszego kalibru. Oznacza to, że jak zsumują
    > się 3 wyroki do lat 30, to odbębniasz każdy i wychodzisz. To dlaczego
    > nie miałbyś móc odbębnić dozywocia umierając? :) Coś nie klika.

    Tak jak napisałem - skoro umarł, to niech go pochowają:P

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-11-12 13:21:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 10:04:05 +0100, Shrek napisał(a):

    > Skoro jest "life sentence" do ma siedzieć dopóki żyje. Teraz przecież
    > żyje. A jak nie żyje to pochować:P

    "Wcześniej wniosek Schreibera odrzucił sąd niższej instancji, w apelacji
    postanowienie zostało utrzymane. Sędzia sądu apelacyjnego podkreślał w
    uzasadnieniu, że "Schreiber albo żyje i w takim przypadku musi pozostać w
    więzieniu, albo rzeczywiście nie żyje i jego apelacja jest
    bezprzedmiotowa".

    "New York Times" przypomina o podobnej historii z 1988 r. Wówczas o wyjście
    na wolność zabiegał Jerry Rosenberg skazany na dożywocie za zabicie dwóch
    policjantów. Podczas operacji zatrzymało się jego serce. Wówczas sędzia
    zdecydował, że z prawnego punktu widzenia nie jest martwy, o czym świadczy
    "fakt jego obecności na sali sądowej"."

    3552,usa-skazany-na-dozywocie-morderca-przeszedl-smi
    erc-kliniczna.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2019-11-12 15:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
> [...]
    >sędzia
    >zdecydował, że z prawnego punktu widzenia nie jest martwy, o czym
    93552,usa-skazany-na-dozywocie-morderca-przeszedl-sm
    ierc-kliniczna.html

    Tylko cos mi chodzi po glowie, ze prawo karne to kazdy stan ma inne,
    wiec jeden wyrok nie przeszkadza probowac w innych stanach.

    J.

  • 15. Data: 2019-11-12 18:03:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 13:21, Olin pisze:

> [...]
    > zdecydował, że z prawnego punktu widzenia nie jest martwy, o czym świadczy

    Tak jak pisałem - skoro umarł, to pochować i po problemie.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-11-12 18:32:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tak jak pisałem - skoro umarł, to pochować i po problemie.

    Ależ ty spłycasz ten głęboki prawniczy problem. Umarł "na chwilę" i
    został przywrócony do życia wbrew swoim dyspozycjom na piśmie.
    Szanse na wyjście z pierdla miał "mizerne" (w wersji dla niego
    optymistycznej) ale czy trzeba od razu robić z sędziów idących
    na prawniczą łatwiznę leniwych idiotów? :-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2019-11-12 18:44:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 18:32, A. Filip pisze:

    > Ależ ty spłycasz ten głęboki prawniczy problem.

    Jak widać dla sądów nie był to głęboki problem;)

> [...]
    > optymistycznej) ale czy trzeba od razu robić z sędziów idących
    > na prawniczą łatwiznę leniwych idiotów? :-)

    No przecież to właśnie on próbuje z nich zrobić idiotów:P Trolował i
    jakby trafił na równego sobie trola w osobie sedziego to by zapytał czy
    życzy sobie w takim razie kremacji, czy bezpośrednio do ziemi:P

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-11-12 23:01:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-11-12 o 18:03, Shrek pisze:

    > Tak jak pisałem - skoro umarł, to pochować i po problemie.

    Czy Ty nie rozumiesz, że polują na narządy do przeszczepów?
    Czy ktoś się za życia zgodził czy nie to i tak plądrują człowieka, a
    potem tak zaszywają. żeby nie było widać.

  • 19. Data: 2019-11-12 23:18:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No przecież to właśnie on próbuje z nich zrobić idiotów:P Trolował i
    > jakby trafił na równego sobie trola w osobie sedziego to by zapytał czy
    > życzy sobie w takim razie kremacji, czy bezpośrednio do ziemi:P

    No ale jak tak, żywego? Nikt przecież nie kwestionuje, że żyje a
    wyłącznie podnoszone jest, że umarł.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-11-13 05:53:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale jak tak, żywego? Nikt przecież nie kwestionuje, że żyje a
    > wyłącznie podnoszone jest, że umarł.

    Skoro żyje, to znaczy że nie umarł.

    --
    Shrek