  • 1. Data: 2019-11-09 09:54:43
    Temat: Czy śmierć kliniczna kończy karę dożywotniego więzienia? :-) [USA/Iowa]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czyż serce każdego prawdziwego prawnika nie raduje się na widok takich
    prawnych "problemów"? ;-)

    https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50355168
    > Killer claims his life sentence is served because he briefly died
    >
    > A court in the US has refused to release a convict who argued that he
    > had completed his life sentence when he briefly "died". [...]
    > He said his sentence ended when his heart stopped during a medical
    > emergency four years ago, even though he was revived. [...]

    https://www.nytimes.com/2019/11/08/us/prisoner-dies-
    life-sentence.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-11-09 10:04:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2019 o 09:54, A. Filip pisze:

    > https://www.nytimes.com/2019/11/08/us/prisoner-dies-
    life-sentence.html

    Skoro jest "life sentence" do ma siedzieć dopóki żyje. Teraz przecież
    żyje. A jak nie żyje to pochować:P

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-11-09 11:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 10:04:05 +0100, Shrek napisał(a):
    life-sentence.html

    > Skoro jest "life sentence" do ma siedzieć dopóki żyje. Teraz przecież
    > żyje. A jak nie żyje to pochować:P

    Ale czy to nie jest popularne sformulowanie, a w kodeksie/wyroku bylo
    "until death" ?

    A jak to wyglada w naszych przepisach ?
    Chyba nie ma sprecyzowanego, ale "dożywocie" to nie "dośmiercie".

    No i znajac zycie - aktu zgonu nie ma, wiec zyje :-)
    Lekarza na miejscu tez nie bylo, a straznik nie jest kompetentny do
    orzekania czy umarl czy nie :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-11-09 11:12:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > No i znajac zycie - aktu zgonu nie ma, wiec zyje :-)
    > Lekarza na miejscu tez nie bylo, a straznik nie jest kompetentny do

    Zdarzenie "ustania pracy serca" miało miejsce w szpitalu. Aż tak
    "domyślnie niekompetentni" są twoim zdaniem lekarze w szpitalach USA?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-11-09 11:20:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2019 o 11:05, J.F. pisze:

    > Ale czy to nie jest popularne sformulowanie, a w kodeksie/wyroku bylo
    > "until death" ?

    Nie wiem - opieram się na źródełku OPa.

    > A jak to wyglada w naszych przepisach ?
    > Chyba nie ma sprecyzowanego, ale "dożywocie" to nie "dośmiercie".

    No własnie - dopóki żyje.

    > No i znajac zycie - aktu zgonu nie ma, wiec zyje :-)
    > Lekarza na miejscu tez nie bylo, a straznik nie jest kompetentny do
    > orzekania czy umarl czy nie :-)

    Jeszcze raz - skoro umarł, to pochować - porządek musi być:P

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2019-11-09 12:47:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale czy to nie jest popularne sformulowanie, a w kodeksie/wyroku bylo
    > "until death" ?

    I jeszcze do tego dochodzi, że w usiech mozna zdaje się otrzymać kilka
    life sentence, co by przemawiało na korzyść jego teorii.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-11-09 15:06:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I jeszcze do tego dochodzi, że w usiech mozna zdaje się otrzymać kilka
    > life sentence, co by przemawiało na korzyść jego teorii.

    A to nie wynika z innych zasad dodawania wyroków po prostu? Zresztą
    zatrzymanie akcji serca to nie zgon. Koleś troluje, bo mu się w pierdlu
    nudzi.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-11-10 01:09:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A to nie wynika z innych zasad dodawania wyroków po prostu? Zresztą

    Wynika, ale ładnie wpasowuje się w pewną logikę takich wyroków.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-11-10 07:12:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wynika, ale ładnie wpasowuje się w pewną logikę takich wyroków.

    Nie przekonałeś mnie:P

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-11-10 23:37:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie przekonałeś mnie:P

    Jaki jest sens takiego wielokrotnego dożywocia? Chyba wyłacznie
    satysfakcja dla rodzin ofiar. Z drugiej strony właśnie pokazano, że
    zgodnie z dość podstawową logika, takie podejście może prowadzić do
    dziwnych sytuacji gdzie nasz "trol" nie jest do końca pozbawiony racji.
    Może jeszcze nie w tym konkretnym przypadku, ale jednak to nie jest tak,
    że tylko urzędowe potwierdzenie zgonu top jest zgon.

    A przeciez te kolejkujące się dożywocia to tez pewnie pochodna sumowania
    się wyroków w sprawach mniejszego kalibru. Oznacza to, że jak zsumują
    się 3 wyroki do lat 30, to odbębniasz każdy i wychodzisz. To dlaczego
    nie miałbyś móc odbębnić dozywocia umierając? :) Coś nie klika.

    A technologia idzie do przodu i Bżutowie Lema mogą być całkiem bliską
    przyszłością :)

    --
    Marcin