  • 1. Data: 2003-09-12 10:35:21
    Temat: Czy należy mi się zachówek / część zachówku??-długie
    Od: "Stan" <s...@s...pl>

    Witam

    Jakis czas temu zmarł mój dziadek, pozostawiwszy po sobie testament w którym
    zapisał wszystko jednej ze swoich córek (mojej cioci).
    Ponieważ z trescią testamentu nie zgadzali się syn i druga córka (moja mama)
    wniesli sprawę do sądu.
    Sprawa z tego co wiem umarła śmiercią naturalną wraz ze śmiercią mojej
    mamy - własciwie nie mam 100% pewności czy nawet była taka sprawa, wiem
    tylko, że była mała "wojenka" pomiedzy nimi.
    Wiem tyle że chieli (siosta i brat) dostać jakąś część działki i kasę za
    część domu (podobno pracowali w młodości i całe swoje pensje [chcąc niechcąc
    bo tak była decyja dziadków] przekazywali na budowę domu) no i zachówek po
    wcześniej zmarłej babci.
    Do sprawy włączone było przedmałżeńskie dziecko dziadka (3 córka) która
    zmieszkuje gdzieś pod Lwowem.

    Jako jeden ze spadkobierców mamy (mam 3 rodzeństawa) dostałem jakiś czas
    temu wezwanie do sądu na sprawę spadkową.
    Nie pojechałem z różnych przyczym min. dlatego, że własnie zmieniłem pracę i
    nie chciałem zaraz prosić o urlop.
    Poza tym jakoś nie widziałem sensu walczyć o cokolwiek - mam co mam a z
    miejscem "po dziadkach" nie jestem emocjonalnie zwiazany.

    Właściwie teraz tez nie zależy mi na kasie, natomiast ciekawi mnie jak to
    mogło zostac prawnie rozwiązane.
    Staram się postepować uczciwie w swoim życiu, więc pewnie wspomniałbym na
    takiej rozprawie o nieznaej mi "cioci" która jednak nie została wymieniona
    wśród osób otrzymujących "zaproszenie" do sądu.

    Czy sąd po takiej sprawie spadkowej, [zakładam, że ciocia1 złożyła
    testament] mógł orzec, iż zgodnie z zapisem wszystko się jej należy.
    I co w takim przypadku jeśli był złożony wniosek o uniewaznienie testamentu
    w którym wymieniona była córka pozamałżeńska?
    Czy ktoś (w sądzie) mógł jakoś powiązać jedno z drugim i jeśli tak to
    dlaczego ona w "zaproszeniu" nie była wymieniona.
    Zakładam że ciocia1 po prostu jej nie wpisała, zeby sobie życia nie
    komplikować a wcześniej wujek z moją mamą podczas"wojenki" "wyciagneli ją "
    właśnie po to żeby skomplikować ;-)

    Słyszałem, że nawet pomimo testamentu zachówek się należy.
    Jesli tak to czy sąd nie powinien po rozprawie przesłać powiadomienia jaki
    wyrok zapadł do wszystkich "uczestników" postępowania?
    No i co z tym zachówkiem, kto go wypłaca?
    Czy można się go zrzec na daną osobę??

    Z góry dziękuję za opowiedź i przepraszam za długasnie chaotyczne wywody

    STan

    ---

    Poczta wysłana z tego konta jest wolna od wirusów

  • 2. Data: 2003-09-13 16:35:47
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bjs7mm$bsg$1@nemesis.news.tpi.pl>, Stan wrote:
> [...]
    > zapisał wszystko jednej ze swoich córek (mojej cioci).
    > Ponieważ z trescią testamentu nie zgadzali się syn i druga córka (moja mama)

    Poczytaj tutaj, może znajdziesz czego szukasz:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    Renata

  • 3. Data: 2003-09-15 18:45:53
    Od: "Stan" <s...@s...pl>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisała:
    > Poczytaj tutaj, może znajdziesz czego szukasz:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    > Renata

    Dzięki
    Stan

    ---

    Poczta wysłana z tego konta jest wolna od wirusów