  • 1. Data: 2004-10-19 10:58:35
    Temat: Czy mozna wystawic licencje na umowe o dzielo?
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    Witam.
    Problem natury podatkowo-autorskiej.
    Czy tworca (zleceniobiorca) moze wystawic licencje zleceniodawcy, jezeli nie
    ma zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej, a dzielo bedace przedmiotem
    licencji wykonuje dla zleceniodawcy w ramach umowy o dzielo?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2004-10-20 10:17:44
    Temat: Re: Czy mozna wystawic licencje na umowe o dzielo?
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Slawomir Sikora" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej, a dzielo bedace przedmiotem
    > licencji wykonuje dla zleceniodawcy w ramach umowy o dzielo?
    może, co do zasady twórczość sensu stricto nie ma związku z DG - co innego
    rozporządzanie prawami a co innego działalność handlowa - np. sprzedaż
    obrazków i branie za to kasy. Operacje na prawach (własnych) nie kwalifikują
    się pod DG.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-10-20 13:37:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Slawomir Sikora wrote:
    [...]
    >+ Problem natury podatkowo-autorskiej.

    ...jest tez grupa .podatki... ;)

    >+ Czy tworca (zleceniobiorca) moze wystawic licencje zleceniodawcy, jezeli nie
    >+ ma zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej, a dzielo bedace przedmiotem
    >+ licencji wykonuje dla zleceniodawcy w ramach umowy o dzielo?

    A co stoi na przeszkodzie ?

    BTW: z podatkowgo punktu widzenia przychód z takiej umowy NIE JEST
    przychodem z "umowy wykonywanej osobiście" :)

    To jest "przychód z praw majątkowych" i można (wykonawcy skrzętnie
    z tego korzystają :)) zaliczyć 50% wartości umowy w koszty :) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-20 14:20:26
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

> [...]
    > rozporządzanie prawami a co innego działalność handlowa - np. sprzedaż
    > obrazków i branie za to kasy. Operacje na prawach (własnych) nie

    Dokladnie chodzi mi o udzielenie licencji na korzystanie z oprogramowania
    komputerowego, a pytam dlatego, iż np. w przypadku gdy licencjodawca jest
    podmiot gospodarczy, sprzedaz licencji podlega opodatkowaniu VAT wg stawki
    22%.

    Zapytam troche inaczej.
    Czy zleceniobiorca (jako osoba fizyczna) moze wziac wynagrodzenie za
    udzielenie licencji na dzielo, ktorego wytworzenie mialo miejsce wczesniej,
    jeszcze przed zawarciem umowy o dzielo?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 5. Data: 2004-10-21 06:48:22
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > podmiot gospodarczy, sprzedaz licencji podlega opodatkowaniu VAT wg stawki
    do 10000pln (czy jakos tak) jest zwolnienie z VAT dla podmiotów które to
    zgłoszą i nie przekroczą limitu w roku podatkowym.

> [...]
    > Czy zleceniobiorca (jako osoba fizyczna) moze wziac wynagrodzenie za
    > udzielenie licencji na dzielo, ktorego wytworzenie mialo miejsce
    To tworca, ktory ma prawa majatkowe udziela licencji. Możesz jako os.
    fizyczna, ale nie mozesz puscic tego do umowy o dzieło. Licencja to
    licencja, dzielo to dzielo. Moze byc na jednym blankiecie umowy (dwie umowy
    w jednej), ale np. nie mozesz wpuscic przychodu z tytulu licencji do zrodla
    dochodow "dzialalnosc wykonywana osobiscie" a tym bardziej przylozyc
    podatkowo ryczaltu kosztow 50% - bo rozumiem, ze do tego dazysz.

    p.
    W,

  • 6. Data: 2004-10-21 10:13:45
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

> [...]
    > dochodow "dzialalnosc wykonywana osobiscie" a tym bardziej przylozyc
    > podatkowo ryczaltu kosztow 50% - bo rozumiem, ze do tego dazysz.

    Czyli w takim razie w tresci umowy o dzielo lepiej napisac: Wykonanie dziela
    tego i tego, cena: X, Udzielenie licencji na uzywanie dziela: cena: 0, i
    bedzie po problemie? :)

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 7. Data: 2004-10-21 11:57:11
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Czyli w takim razie w tresci umowy o dzielo lepiej napisac: Wykonanie
    dziela
    > tego i tego, cena: X, Udzielenie licencji na uzywanie dziela: cena: 0, i
    > bedzie po problemie? :)
    o ile US nie stwierdzi niedoszacowania i nie naliczy podatku za udzielenie
    licencji - tak jakby przychód był :)

    p.
    W.

  • 8. Data: 2004-10-21 13:21:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Wirtualna wrote:

> [...]
    >+ To tworca, ktory ma prawa majatkowe udziela licencji. Możesz jako os.
    >+ fizyczna, ale nie mozesz puscic tego do umowy o dzieło.

    Pomińmy tę dywagację. W sumie... słuszna ;)

> [...]
    >+ dochodow "dzialalnosc wykonywana osobiscie" a tym bardziej przylozyc
    >+ podatkowo ryczaltu kosztow 50% - bo rozumiem, ze do tego dazysz.

    Kogoś uszkodzę ;)
    Wyłóż POWOLI i WYRAŹNIE jakie *twoim zdaniem* przysługują
    *ryczałtowe* koszty uzyskania przy (PODATKOWO):
    - umowie "osobistej" (o dzieło lub zlecenia)
    - przeniesieniu praw majątkowych (np. sprzedaży licencji).

    Bo czytając twój tekst odnoszę wrażenie że zapisałać dokładnie
    odwrotnie niż jest !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-21 13:22:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Slawomir Sikora wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tego i tego, cena: X, Udzielenie licencji na uzywanie dziela: cena: 0

    NIE !

    >+ i bedzie po problemie? :)

    ...dopiero WTEDY będzie problem ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-10-21 19:21:26
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    > - przeniesieniu praw majątkowych (np. sprzedaży licencji).

    Przeniesienie praw majatkowych, a sprzedaz licencji, to dwie rozne rzeczy :)

    Sławek.