  • 11. Data: 2018-08-16 11:17:25
    Temat: Re: Czy można było zapobiec kradzieży OFE?
    Od: z <...@...pl>

    Boli? Ma boleć. :-)

  • 12. Data: 2018-08-16 11:59:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> pisze:

    > Następny który gada głupoty o kradzieży.
    > Do pługa, a nie pisać o tematach o kórych nie masz pojęcia.

    On używa "standardowej politycznej przesady" o opisu "cudów" PO z
    pieniędzmi Polaków.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2018-08-16 13:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Następny który gada głupoty o kradzieży.
    >Do pługa, a nie pisać o tematach o kórych nie masz pojęcia.

    Ale co by nie mowic - mialo moje OFE obligacje SP, a teraz nie ma.

    Zabrac Tuskowi emeryture nalezna od UE, i zamienic mu na subkonto w
    ZUS :-P

    J.

  • 14. Data: 2018-08-17 11:02:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > Boli? Ma boleć. :-)

    Jeżeli głupota mocno boli to współczuję.

  • 15. Data: 2018-08-17 11:03:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > On używa "standardowej politycznej przesady" o opisu "cudów" PO z
    > pieniędzmi Polaków.

    Aaa łże jak pies czyli :)

  • 16. Data: 2018-08-17 11:14:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Aug 2018 13:02:23 +0200, w <5b7559da$0$591$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > Ale co by nie mowic - mialo moje OFE obligacje SP, a teraz nie ma.

    Teraz masz obligacje na subkoncie :)

    > Zabrac Tuskowi emeryture nalezna od UE, i zamienic mu na subkonto w
    > ZUS :-P

    Pis teraz ci zamieni na subkonto nawet część akcyjną :))

  • 17. Data: 2018-08-17 11:26:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-17 o 11:14, r...@k...pl pisze:

    com...

    > Teraz masz obligacje na subkoncie :)

    to nie jest to samo, dodatkowo pozwoliło to politykom dalej nas
    zadłużac, bo subkonto w ZUS nie jest wliczane do wysokości długu.
    Kolejne złe rzeczy, zmniejszenie zaufania do instytucji państwowych i
    wszelkich powiązanych z państwem systemów zabezpieczenia emerytalnego.

    Pomijam już fakt, że zgodnie ze wszelkimi zasadami funduszy
    inwestycyjnych, część pieniędzy trzyma się właśnie w obligacjach
    (kwestia wielkości koszyka, oraz koniunktory - dlatego zazwyczaj nie
    jest to sztywna wielkość, ale w pewnych widełkach).

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 18. Data: 2018-08-17 13:41:29
    Od: n...@o...pl

    Fri, 17 Aug 2018 11:26:50 +0200, w <pl64d3$s6t$1@node2.news.atman.pl>, Tomasz
    Kaczanowski <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > to nie jest to samo,

    Inna nazwa, ale mechanizm podobny. Tylko efekt nieznany.

    > dodatkowo pozwoliło to politykom dalej nas
    > zadłużac, bo subkonto w ZUS nie jest wliczane do wysokości długu.

    Zgadza się.

    > Kolejne złe rzeczy, zmniejszenie zaufania do instytucji państwowych i
    > wszelkich powiązanych z państwem systemów zabezpieczenia emerytalnego.

    Oraz namnożenie się głupków od "Tusk ukradł" z dalszym efektem.

  • 19. Data: 2018-08-17 13:48:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-17 o 13:41, n...@o...pl pisze:

    > Inna nazwa, ale mechanizm podobny. Tylko efekt nieznany.

    > Zgadza się.

    > Oraz namnożenie się głupków od "Tusk ukradł" z dalszym efektem.

    Bo w zasadzie ukradł... W imię tego by móc nas bardziej zadłużać, zabrał
    pieniądze zamieniając na obietnicę, że kiedyś coś wypłaci nam tzw
    państwo... To wcale nie jest głupie stwierdzenie. Ponieważ jakby ktoś
    podmienił Twój samochód (jeśli takowy posiadasz) na stary rower w
    nieznanym stanie, to nie nazwałbyś go złodziejem?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 20. Data: 2018-08-17 14:41:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-18 o 11:59, A. Filip pisze:

    > On używa "standardowej politycznej przesady" o opisu "cudów" PO z
    > pieniędzmi Polaków.

    Ja się na wielkiej ekonomi nie za bardzo znam, ale do analizy małych
    fraudów, to używam prostego mechanizmu. Zamiast analizować, jak
    dokładnie te pieniądze przepływają, bo to bywa ciężkie, traktuję to jako
    "pudełko" i analizuję tylko wejście i wyjście.

    Analizując II filar, to mi wychodzi mniej więcej tak w pewnym
    uproszeniu, ale moim zdaniem nie zaburzającym stan faktycznego.

    Przy jednym filarze, pracownik płaci składkę ubezpieczeniową. Z tej
    składki opłaca się funkcjonowanie ZUS-u, który tym zarządza oraz wypłaca
    renty i emerytury obecnym uprawnionym.

    Wprowadzenie drugiego filara powoduje, tylko i wyłącznie wyprowadzenie
    części przeznaczonej na II filar poza ZUS, pobranie z niej kilku procent
    za zarządzanie II filarem i powrót tych pieniędzy ponownie do ZUS w
    formie kredytu, bo pozostawionych składek na wypłatę uprawnionym
    świadczeń nie wystarcza i i tak ZUS musi te pieniądze w jakiejś tam
    formie dostać z powrotem, by składki wypłacić.

    Teraz możemy oczywiście wymyślać tuzin sposobów krążenia tych pieniędzy
    II Filaru, ale tak naprawdę drugi filar w cały układ pracownik - emeryt
    wkłada tylko zewnętrzny poza ZUS element biorący ileś tam procent za
    zarządzanie tymi środkami. No przecież on niczego nie produkuje.

    W konsekwencji dopłacamy te kilka procent po to, by zarząd II filara
    starał się jak najdrożej ZUS-owi "sprzedać" te środki, a ZUS "kupić" je
    najtaniej. Wiadomo, ze i tak pożyczyć musi, bo II filar bierze część
    środków. Jak nie pożyczy, to musi mu dołożyć rząd, a ten jak wiadomo
    własnych środków nie ma, wiec i tak je weźmie od podatników.

    W wymiarze mikro, to coś jak zastaw 110% środków na rachunku obrotowy,
    jako zabezpieczenie kredytu. Znam takich mądralińskich, który to
    trenowali i da się - ale o ile nie dochodzą dodatkowe warunki
    powodujące, że oprocentowanie kredytu jest tańsze, niż zysk na rachunku,
    no to sensu gospodarczego to nie ma.