  • 11. Data: 2004-01-18 12:43:38
    Temat: Re: Czy małoletnie dzieci wchodzą do podziału majątku przy rozwodzie?
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Sun, 18 Jan 2004 o 07:41 GMT) Kasia Ż oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Chodzi o to,że jesli ludzie sie rozwodzą to jesli sprzedaja mieszkanie do
    > podziału to czy pieniadze te dzielone sa na 2 czesci, czy na 3 (jesli model
    > rodziny 2+1; gdzie 2 to maz, zona, a 1 dziecko).

    na 2,
    majątek dzieci (o ile go mają - nie wchodzi do wspólnoty majątkowej)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 12. Data: 2004-01-18 13:06:50
    Od: "Kasia Ż" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Już bez przesady - nie czepiaj się tak sformułowania - trochę
    elastyczności.
    > Zresztą jak ktoś nie umie operować sformułowaniami specyficznymi dla
    języka
    > prawniczego to może się mu zdarzyć przecież takie niezgrabne sformułowanie
    > właśnie. Przy odrobinie inteligencji nikt nie miałby problemów ze
    zrozumieniem
    > zamysłu. A chodzi po prostu o to, czy małoletnie dzieci b i o r ą u d z i
    a ł
    > w podziale majątku.
    >
    > --
    Dziekuje bardzo za obronę:)Juz myslalam ze za chwile bede ofiarą linczu.
    Fakt nie jestem prawnikiem.
    Dziekuje serdecznie tym , ktorzy odpowiedzieli na moje pytanie:))

    Na przyszlosc bede 100x ostrozniejsza w formulowaniu pytan,...by nie wzudzac
    tyle agresji wsrod nieomylnych uczestnikow grupy;)

    Pozdr.
    Kasia

  • 13. Data: 2004-01-18 13:16:23
    Od: "MG" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Na przyszlosc bede 100x ostrozniejsza w formulowaniu pytan,...by nie wzudzac
    > tyle agresji wsrod nieomylnych uczestnikow grupy;)

    Nie ma za co. Niestety wyrozumiałość nie jest najmocniejszą cechą ludzi
    korzystających z niusów, co zauważyłam już jakiś czas temu. Zresztą pewnie
    nie tylko oni mają z tym problem - to generalna plaga. Jeżeli o mnie chodzi to
    się nie bój i jak potrzebujesz jakiś informacji - to wal i się nie przejmuj.
    Zawsze znajdzie się ktoś kto Ci po prostu udzieli tej informacji zamiast
    szykanować. Sama nie wiem - czy im to poprawia humor czy jak? Na szczęście
    takie zachowanie nie dotyczy wszystkich prawników.

    Pozdr. i życzę powodzenia

    MG

  • 14. Data: 2004-01-18 14:27:09
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    m...@o...pl wrote:
> [...]
    > zamysłu. A chodzi po prostu o to, czy małoletnie dzieci b i o r ą u d z i a ł

    Wybacz, ale żeby zrozumiale zadać takie pytanie nie trzeba być
    prawnikiem. Wystarczy odrobinę się zastanowić.

    KG

  • 15. Data: 2004-01-18 14:30:19
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > Wybacz, ale żeby zrozumiale zadać takie pytanie nie trzeba być
    > prawnikiem. Wystarczy odrobinę się zastanowić.

    No i o to mi właśnie chodzi - żeby się nie czepiać. Ale do tego jak widać
    chętni zawsze się znajdą. Powiedz - daje Ci to satysfakcję? I może jeszcze tym
    razem Ty się zastanów - nigdy Ci się nie zdarzyło nic chlapnąć? W taki sposób
    że złe sformułowanie wyszło głupio albo śmiesznie? I czy rzeczywiście coś
    takiego jest powodem do szykany czy wyśmiewania? A może to kwestia poziomu
    kultury osobistej wyśmiewającego?....

  • 16. Data: 2004-01-18 14:48:14
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    MG wrote:
    > No i o to mi właśnie chodzi - żeby się nie czepiać. Ale do tego jak widać
    > chętni zawsze się znajdą. Powiedz - daje Ci to satysfakcję?

    Ja się czepiam?

    > I może jeszcze tym
    > razem Ty się zastanów - nigdy Ci się nie zdarzyło nic chlapnąć? W taki sposób
    > że złe sformułowanie wyszło głupio albo śmiesznie?

    Zdarzyło. Nie przyszłoby mi do głowy oburzać się z powodu żartu innej
    osoby na ten temat.

    > I czy rzeczywiście coś
    > takiego jest powodem do szykany czy wyśmiewania?

    To nie, nieco bezsensowna próba obrony odwołująca sie do rzekomo
    skomplikowanego języka prawniczego uniemozliwiającego zadanie sensownego
    pytania już tak.

    KG