  • 11. Data: 2004-10-19 22:41:04
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:30b7.000003d0.417590ba@newsgate.onet.pl...

    > Pare zlotych za jeden dzien ? Boze, to jaka ta rata i jakie oprocentowanie ?
    > :-) Musisz sobie liczyc ile to bedzie i tak wplacac aby wystarczylo na
    > pokrycie tych odsetek. Wplacenie wiecej to moze byc strata, wplacenie mniej
    > i ciegle zdebetowany rachunek, to nieladnie wyglada...

    Eee..... sorki, mój błąd - KILKA EUROCENTÓW za dzień:)) Tak mi się napisało;))
    A z pozostałym textem się zgadzam:))

> [...]
    > splaty danej raty ? Rozumiem, ze przetestowales to. Ale ja bym prewencyjnie
    > tak czy inaczej omowil to z bankiem, bo standardowa procedura wydaje mi sie
    > podanie innego numeru rachunku. Tak jak piszesz, bankowi zalezy aby kredyt
    > byl splacany, w zadnym razie nie zalezy mu na realizacji hipoteki ani na
    > robiemiu Tobie sztucznych problemow. Rozumiem, ze linii kredytowej w tym
    > rachunku nie masz, bo jakbys mial, to oczywiscie powinienes z niej
    > zrezygnowac (niektore banki traktuja srodki z linii jako dostepne i potrafia
    > te srodki przelac w reakcji na tytul egzekucyjny).

    Miałem raz problem z kaską i nie wpłaciłem - jak to zwykle było - dzień
    wcześniej, żeby zapewnić środki na spłatę raty. Widziałem przez kilka dni jak
    kwota zablokowana (przez internet) powiększała się o te ok. kilka eurocentów ->
    w dniu w którym wpłaciłem należną (i wskazywaną w tym samym dniu - dokładnie tę
    samą) kwotę -> po zakończeniu dnia Bank sobie automatycznie tą ratę ściągnął.
    Linii kredytowej w tym rachunku nie mam - natomiast znam przypadek (nie mój),
    że bank w pierwszej kolejności wziął sobie środki na spłatę linii kredytowej -
    a POTEM dopiero RESZTĘ przesłał komornikowi - dot. kwoty wolnej.
    No i .... tak sobie to wymyśliłem:)
    A Ty adwokatem jesteś, prawnikiem, czy co...?? :)))))))
    Pytam bo bardzo sensownie piszesz - a nie jak niektórzy (czasami niestety
    większość) od razu rzucają błotem: "trzeba było spłacać, nie brać kredytów"
    itd.....:(( Teraz to już trudno.... poza tym każda sytuacja jest inna - lecz to
    już nie ma znaczenia....:((

  • 12. Data: 2004-10-19 23:03:34
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.000003dc.417597ff@newsgate.onet.pl...

    > że bank w pierwszej kolejności wziął sobie środki na spłatę linii
    > kredytowej -
    > a POTEM dopiero RESZTĘ przesłał komornikowi - dot. kwoty wolnej.

    W roznych bankach jest rozna praktyka w tym wzgledzie!! Upewnij sie jak jest
    w Twoim! Bedziesz mial spokojna glowe zamiast losowania. :-)

    > A Ty adwokatem jesteś, prawnikiem, czy co...?? :)))))))

    Daj spokoj, co za pomysl..... :)))))))) Ze sie w taki sposob ubawie na
    grupie o prawie, to sie nie spodziewalem... :))))) Po prostu cos tam wiem o
    bankach.

> [...]
    > kredytów"
    > itd.....:(( Teraz to już trudno.... poza tym każda sytuacja jest inna -

    Nie mam potrzeby dowartosciowywania sie na grupach newsowych i obrzucania
    kogokolwiek blotem. To pozostawiam frustratom. Nie ma tez we mnie tej
    zarliwosci legalistow czy tez studentow pierwszego roku w smiertelnie
    powaznym traktowaniu prawa i przepisow przez duze pe ;-). Zdaje sobie
    sprawe, ze kazda sytuacja jest w pewien sposob inna, oraz ze z zalozenia mam
    zbyt malo informacji aby jakiejkolwiek wiazacej oceny takiej sytuacji
    dokonac. Skoro cos wiem, albo mam na jakis temat zdanie, ktore moze byc w
    jakis sposob komus pomocne, nie widze przeszkod w podzieleniu sie taka
    informacja albo opinia.

    marekz

  • 13. Data: 2004-10-19 23:16:49
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > W roznych bankach jest rozna praktyka w tym wzgledzie!! Upewnij sie jak jest
    > w Twoim! Bedziesz mial spokojna glowe zamiast losowania. :-)

    Linii kredytowej nie mam - a i nie sądzę, że jeśli jestem ileś tam złotych
    przez 1 dzień na minusie (niedozwolonym) z tyt. raty mieszkaniowej, żeby bank
    to wysyłał komornikowi a nie... sobie.
    Pytanie inne mi się nasuwa , tak z ciekawości -> czy jeśli (zakładając
    wyczerpanie kwoty wolnej) np. o godzinie 15:00 wpłacę 100 zł a o 15:15 zrobię
    przelew, to... czy go zrobię i czy system naliczy te 100 zł - bo dzień się nie
    skończył...?
    Coś wydaje mi się, że... to będzie zależeć od banku, ludzi w nim pracujących i
    systemu... prawda?

> [...]
    > dokonac. Skoro cos wiem, albo mam na jakis temat zdanie, ktore moze byc w
    > jakis sposob komus pomocne, nie widze przeszkod w podzieleniu sie taka

    No i chwała Ci za to!:)) Fajnie że się na bankach znasz więcej niż ja:)) A nt.
    egzekucji to też wiesz z praktyki czy... mówisz jak uważasz, no bo dość
    konkretnie o tej hipotece przymusowej pisałeś...?

  • 15. Data: 2004-10-19 23:40:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.000003e9.4175a05e@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > nie
    > skończył...?
    > Coś wydaje mi się, że... to będzie zależeć od banku, ludzi w nim

    Technicznie to sie realizuje (w znanych mi bankach) w ten sposob, ze
    blokowane sa operacje wychodzace z rachunku. Odblokowanie kazdej operacji
    musi nastapic recznie. Czyli domyslnie nie wyjdzie Ci z rachunku przelew.
    Tak sie nie da. ;-)

    > egzekucji to też wiesz z praktyki czy... mówisz jak uważasz, no bo dość
    > konkretnie o tej hipotece przymusowej pisałeś...?

    Wiem to teoretycznie (zawsze moze sie przydac ;-), ale nie przypuszczam abym
    sie akurat w przypadku h.przymusowej mylil - jesli tak to moze ktos mnie
    tutaj poprawi, o ile ktokolwiek czyta ten watek. Ale spokojnie, nie wiadomo
    czy dojdzie w ogole w Twoim przypadku do wpisania hipoteki przymusowej,
    zalezy to w duzej mierze od tego kto jest wierzycielem i czy ta naleznosc
    jest "w malych kawalkach" czy jedna duza. Bo to sie dzieje na wniosek
    wierzyciela. I jest absolutnie pewne, ze ta hipoteka nie "wskoczy" przed ta
    zabezpieczajaca dlugoterminowy kredyt mieszkaniowy.

    marekz

  • 14. Data: 2004-10-19 23:40:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

  • 16. Data: 2004-10-19 23:43:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Bo to sie dzieje na wniosek wierzyciela...

    ...wzglednie na skutek zarzadzenia sadu albo postanowienia prokuratora, ale
    to jak rozumiem Ciebie nie moze dotyczyc.

    marekz

  • 17. Data: 2004-10-19 23:45:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

  • 18. Data: 2004-10-19 23:57:32
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > musi nastapic recznie. Czyli domyslnie nie wyjdzie Ci z rachunku przelew.

    Ups!

> [...]
    > wierzyciela. I jest absolutnie pewne, ze ta hipoteka nie "wskoczy" przed ta
    > zabezpieczajaca dlugoterminowy kredyt mieszkaniowy.

    Wierzycielem jest bank. Póki co należność wobec tego banku wierzyciela jest
    niższa niż wartość mieszkania. Póki co - bo gdyby to był mój "jedyny problem",
    to bym się sprężał, żeby ten bank spłacić za wszelką cenę - jednak sprężanie na
    długo nie starczyło, bo.... bo to nie jedyny bank, aczkolwiek na to wygląda, że
    pierwszy. Pierwszy w kolejce do komornika - lada miesiąc zjawią się następne. A
    wszystkie razem grubo przewyższą wartość mieszkania - jeśli to istotne.
    A skąd pewność, że hipoteka przymusowa NIE wskoczy przed tą zabezpieczającą
    kredy mieszkaniowy? Poniżej napisałeś, że na wniosek Sądu - na jakiej podstawie
    i czy faktycznie w moim przypadku to niemożliwe - nie wiem, nie znam się. W
    każdym razie zaznaczam, że WSZYSTKIE moje długi to niespłacone kredyty (limity,
    debety, karty itp.) - nie mam żadnych długów wobec US, ZUS czy Skarbu Państwa.

    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2004-10-20 07:53:08
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.0000039d.41758085@newsgate.onet.pl...

    Niestety to prawda, art. 286 par.1 k.k. - niekorzystne rozporządzenie cudzum
    mieniem, (oszustwo, wyłudzenie) zagrożone karą od 6 mcy do 8 lat. Zwykle
    dostaje się w zawiasach, gorzej, jeśli o sprawie dowie się inny wierzyciel i
    zawiadomi o popełnieniu przestępstwa z tego samego art. Wtedy siłą rzeczy
    zawiasów nie ma i masz odsiadkę z dwóch wyroków w warunkach recydywy.

    Absolunie nie informuj banku o kłopotach, zgodnie z prawem bankowym (gdy
    dowie się o zajęciach) bedzie miał OBOWIĄZEK postawić kredyt w stan
    natychmiastowej wymagalności, gdyż musi dbać o interes akcjanariuszy i
    dokona zajęcia zabezpieczonej hipoteką nieruchomości. Co nie znaczy, że masz
    unikać kontaktów z bankiem, trzeba tylko wiedzieć co można w banku
    powiedzieć a czego nie.

    Hipoteka sama w sobie jest zabezpieczeniem konkretnego wierzyciela i w
    przypadku egzekucji z innych zobowiązań jest wyłączona z zajęć. Nie zajmie
    też komornik konta przeznaczonego na spłatę kredytu, a jedynie konta,
    którymi masz prawo dysponować.

    Wbrew pozorom komornicy idą na układ jeśli zobowiążesz się do regularnych
    wpłat bez[pośrednio na konto komornika, tym bardziej, jesli zadeklarujesz
    wpłaty większe niż 50 % twoich wykazanych dochodów, bo komornik może zająć
    do 50 % ale musi zostawić z Twoich dochodów mniej więcej 600 zł netto (co
    kwartał ta kwota się zmienia), więc jest w jego interesie odzyskiwać więcej.
    Taką propozycję wyslij najlepiej poleconym z p o.

    > Z mojej strony chętnie nie informowałbym banku. Ale -
    > 1) komornik sam zapyta pewnie w pierwszej kolejności o status mieszkania,
    > zgodnie z chęcią jego zabrania do egzekucji

    Może i tak, ale komornik nie jest władny ustalać majątek dlużnika, temu
    słuzy sądowe wezwanie dłuznika do wyjawienia majątku, gdzie składasz
    oświadczenie pod przysięgą. Komornika możesz zrobić w tej kwestii w bambuko
    bez konsekwencji, zakładając jednak, że nie podpiszesz pisemnego
    oświadczenia, które może komornik chieć podsunąć. Zwykle komornik we
    wniosku ma wpisane "egzekucja z majątku" bez sprecyzowania, więc jesli
    sądownie majątku nuie wyjawniałeś - możesz się nie przyznawać do posiadania
    majątku, najwyżej komornik zapieczetuje to co jest w Twoim mieszkaniu (RTV,
    AGD...)

    Chyba, że Twój wierzyciel wie o Twoim majątku (samochód, nieruchomości) i
    wskazał we wniosku o egzekucję "egzekucja z ..... i tu konkretne składniki
    majatku), wtedy komornik bierze i nie pyta czyje to. Udowodnienie
    komornikowi, że dane ruchomości i nieruchomości należą do Ciebie jest
    kwestią wierzyciela.

    Pamiętaj, że komornik może zająć mienie Twojej żony (łacznie z jej
    dochodami), o ile przed powstaniem zadłużenia nie podpisałeś rozdzielności
    majątkowej lub intercyzy przed ślubem.

    > 2) w banku w którym jest kredyt mieszkaniowy jest konto - siłą rzeczy:
    służy

  • 20. Data: 2004-10-20 08:30:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 19 Oct 2004 20:50:57 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

> [...]
    > kaucyjną w wysokóści ok. 2,5x wartości mieszkania - bo było brane na kredyt
    > (90% wartości to kredyt). Spłacone jest prawie wcale, bo raty równe więc na
    > razie spłacam odsetki. KREDYT NA MIESZKANIE SPŁACAM REGULARNIE! Pytanie mam -
    > czy komornik zabierze mi to mieszkanie również, mimo że go spłacam? Na jakiej
    > podstawie? Czy mnie eksmitują, tym bardziej, że mam żonę i za chwilę się urodzi
    > dziecko? Podobno nie można eksmitować w takiej sytuacji? Pomóżcie, bo jestem
    > załamany - życie finansowe legło mi w gruzach i nie wiem czy nie wyląduję

    Komornik na wniosek wierzyciela ma prawo i obowiązek przeprowadzić
    egzekucje z nieruchomości obciążonej hipoteką.
    Wcześniej dokona wpisu w KW w dziale 3 "ostrzeżenie o egzekucji z
    nieruchomości" i da 2 tygodnie na spłate całego zadłużenia wobec
    wierzycieli.

    Rzeczoznawca majątkowy dokona wyceny mieszkania a na podstawie jej komornik
    dokona licytacji w cenie wywoławczej 2/3 tej wartości. Po licytacji
    komornik poinformuje bank o egzekucji. On z kolei postawi kredyt w stan
    natychmiastowej wymagalności z powodu egzekucji z przedmiotu zabezpieczenia
    i skorzysta z zabezpieczenia ustawowego - hipoteki.
    Komornik dokona podziału środku z licytacji wg kolejności
    1. Koszty komornicze + koszty licytacji + koszty wyceny itd
    2. Kwota kredytu bankowego do wartości hipoteki
    3. Reszta dla wierzycieli innych.

    > Status prawny mieszkania to pełna własność hipoteczna.

    nie ma takiego stanu prawnego w RP

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org