  • 1. Data: 2002-01-06 19:52:10
    Temat: Czy jest obowiązek meldunkowy w tym kraju?
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    Czy można się wymeldować z pobytu stałego do nikąd?
    Czy można mieć tylko tymczasowe zameldowanie?
    Jak zameldowanie ma się do podatków i prowadzenia działalności gosp?

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-07 12:29:02
    Temat: Re: Czy jest obowiązek meldunkowy w tym kraju?
    Od: Piotr Szkudlarek <s...@w...com.pl>

    Piotr Markiewicz wrote:

    > Czy mo?na si? wymeldowaae z pobytu sta?ego do nik?d?

    A niby czemu nie?

    > Czy mo?na mieae tylko tymczasowe zameldowanie?

    A niby czemu nie?

    > Jak zameldowanie ma si? do podatków i prowadzenia dzia?alno?ci gosp?

    Bez zameldowanie jest domniemanie wlasciwosci organow gminy Warszaw
    Centrum.

    > Piotr

    Piotr

  • 3. Data: 2002-01-07 12:56:04
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr Szkudlarek" <s...@w...com.pl> napisał w wiadomości

    > A niby czemu nie?

    > A niby czemu nie?

    > Bez zameldowanie jest domniemanie wlasciwosci organow gminy Warszaw
    > Centrum.

    Przy określaniu właściwosci bierze się pod uwagę miejsce zamieszkania
    (co to jest patrz przepisy KC) a nie zameldowania.

    BaLab

  • 4. Data: 2002-01-08 09:00:05
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    No to ja mam pytanie, po co w ogóle jest meldowanie jeśli bierze się pod

  • 5. Data: 2002-01-09 17:15:16
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "BaLab" <b...@p...com> napisał:

    >bierze się pod uwagę miejsce zamieszkania
    >(co to jest patrz przepisy KC) a nie zameldowania.
    W praktyce jednak, miejsce zameldowania :-)
    1. 'Zamiar stałego pobytu' należy urzedowo potwierdzic, wlasnie
    zameldowaniem.
    2. Nie znalazlem prawnej definicji 'miejsca zamieszkania', prócz KC,
    gdzie:
    a/ nie jest ona precyzyjna
    b/ na pewno ma zastosowanie na potrzeby KC i niekoniecznie gdzie
    indziej

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-01-09 18:07:41
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Artur Golański <A...@k...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...

    > W praktyce jednak, miejsce zameldowania :-)

    To zalezy u kogo ta praktyka :-)
    US biora bardzo chetnie bez meldunku.

> [...]
    > gdzie:
    > a/ nie jest ona precyzyjna
    > b/ na pewno ma zastosowanie na potrzeby KC i niekoniecznie gdzie

    I zapewne podatkow, a takza parwa dewizowego.

    Karol

  • 7. Data: 2002-01-11 09:49:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdzie:
    > a/ nie jest ona precyzyjna
    > b/ na pewno ma zastosowanie na potrzeby KC i niekoniecznie gdzie

    Ordynacja Podatkowa
    Art. 17. § 1. Jeżeli ustawy podatkowe nie stanowią inaczej, właściwość
    miejscową organów podatkowych ustala się według miejsca zamieszkania
    albo siedziby podatnika, płatnika lub inkasenta.
    Patrz też ustawa o pod.doch. od os. fiz., ust.o pod.od tow.i usług i in.

    Definicja z KC jest wystarczająco precyzyjna :-).
    BaLab