  • 1. Data: 2020-02-16 10:48:20
    Temat: Czy P.rez Duda moze wstrzymac nominacje profesorskie? Moze, ale...mu to nie ujdzie w kampanii ;)
    Od: m...@g...com

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walter-zelazny-i-mic
    hal-bilewicz-nie-moga-sie-doczekac-podpisu-andrzeja-
    dudy-pod/d2k6gbl

  • 2. Data: 2020-02-16 13:02:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.02.2020 o 10:48, m...@g...com pisze:
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walter-zelazny-i-mic
    hal-bilewicz-nie-moga-sie-doczekac-podpisu-andrzeja-
    dudy-pod/d2k6gbl

    kawał sqrczybyka z tego Ż. :

    "Walter Żelazny w styczniu 2016 r. na marszu KOD wygłosił przemówienie,
    za które złożono na niego doniesienie do prokuratury. Mówił o rządach
    PiS: ,,Boję się, że rządzą nami nawiedzeni wariaci, którym się wydaje, że
    są w stanie zmienić losy świata i sprawić, żeby wrak samolotu zaczął
    latać (...). Tej hydrze da się łeb ukręcić i zachęcam gorąco, by rozpocząć
    ćwiczenia w tym kierunku". Za słowa o ukręcaniu łba hydrze został
    oskarżony o... nawoływanie do ludobójstwa.

    - Dwukrotnie byłem w prokuraturze, powtórzyłem, że nie zmieniam
    poglądów. Łeb ukręcić hydrze można w sposób demokratyczny, sprawę
    umorzono - mówi Żelazny.

    Wywleczono jednak przy okazji sprawę sprzed ponad 40 lat: Walter Żelazny
    znalazł się na liście zastrzeżonej współpracowników SB, gdzie został
    wpisany jako ,,Janusz". Akta pod numerem IPN Rz 00377/364 w dokumentacji
    dotyczącej Wojewódzkiego Urzędu Spraw Wewnętrznych w Rzeszowie [1944]
    1983-1990.

    - Wpadłem, kolportując paryską ,,Kulturę". Zapłaciłem za jej egzemplarze
    ok. 4,6 tys. zł. Kupiłem je od syna jednego z najwyższych dygnitarzy
    PRL. SB mi je zabrało, więc zażądałem zwrotu pieniędzy. SB dało mi coś
    do podpisania i zwrócono mi pieniądze. To wszystko - wyjaśnia Żelazny."