  • 111. Data: 2019-02-16 23:07:38
    Temat: Re: Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
    Od: n...@o...pl

    w <5c680f09$0$495$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u...@o...pl> napisał(-a):

    > te głupek, Zybertowicz nigdy nie był w PZPR i UB jak twój stary:)))))))))

    Ale wiernie służył systemowi. Ty też?

  • 112. Data: 2019-02-16 23:15:43
    Od: n...@o...pl

    w <o...@4...com>, n...@o...pl
    napisał(-a):

    > Ale wiernie służył systemowi. Ty też?

    A takie ,,złote" myśli przelewał prof. Zybertowicz w trockistowskim,
    antykościelnym biuletynie ,,Sigma" w 1980 roku, wydawany przy czerwonym ZSP w
    UW, (Sigma skupiała młodych rewolucjonistów o poglądach marksistowskich i
    trockistowskich):

    ,,PZPR nie jest organizacją z natury niereformowalną - jak chcą niektórzy. Jest
    jednak organizacją bardzo oporną wobec istotnych reform, zawsze bardziej
    skłonną do zmiany dekoracji, niż treści. Nie wygramy jednak kampanii reform
    w kraju bez odnowy partii, bez zmiany układu sił wewnątrz tej organizacji. Tym
    razem nie uda się przywrócić nawet na krótko autorytetu partii za pomocą słów.
    Bariera społecznej wiarygodności władzy została wysoko podniesiona. Mamy też
    do czynienia z nową jakością - masy uzyskały swoją organizację. Nie pozwolą
    narzucić sobie bezkarnie polityki sprzecznej z ich odczuciami. Nie wolno jednak
    pokładać w nowych niezależnych związkach zawodowych zbyt wiele nadziei.
    Związki zawodowe, jako organizacja nastawiona ze swej natury do pilnowania
    interesów pracowniczych bardziej nadają się do korygowania złych rozwiązań,
    niż do wypracowywania programów. Krajowi i klasie robotniczej potrzebna jest
    partia robotnicza. (...) Dziś najkrótsza ku temu droga, to odnowa PZPR." - tak
    pisał prof. Andrzej Zybertowicz, dziś doradca Dudy, wcześniej L. Kaczyńskiego,
    ,,demaskatora" służb specjalnych, likwidatora WSI, potępiający,,Bolka".
    Pisał dalej ,,Wszystkie dotychczasowe próby odnowy PZPR kończyły się na
    manowcach, m.in. dlatego, iż nigdy punktem ich wyjścia nie była marksistowska
    analiza układu sił politycznych w samej partii. Rozwiązanie jest proste: trzeba
    poddać aktyw faktycznej, oddolnej kontroli społecznej".

    Komuch jak każdy w Pis, przyzwyczaj się lepiej zamiast sapać.

  • 113. Data: 2019-02-16 23:24:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:
> [...]
    > poddać aktyw faktycznej, oddolnej kontroli społecznej".
    >

    > Komuch jak każdy w Pis, przyzwyczaj się lepiej zamiast sapać.

    A ty masz do tego podejście Bismarcka czy skrócone Piłsudskiego? :-)

    https://pl.wikiquote.org/wiki/Otto_von_Bismarck
    > Otto von Bismarck (1815-1898)
    > "Kto za młodu nie był socjalistą, ten na starość będzie skurwysynem,
    > ale kto na starość socjalistą pozostał, ten jest po prostu głupi."

    https://pl.wikiquote.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sud
    ski

    --
    A. Filip

  • 114. Data: 2019-02-17 10:35:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.02.2019 o 23:07, n...@o...pl pisze:

    > Ale wiernie służył systemowi. Ja też

    ty tak, Zybertowicz to typowy jajogłowy, bijący was żydo-prostaków swoją
    wiedzą:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 115. Data: 2019-02-17 11:47:51
    Od: b...@g...com

    W dniu sobota, 16 lutego 2019 23:16:28 UTC+1 użytkownik n...@o...pl napisał:
> [...]
    > poddać aktyw faktycznej, oddolnej kontroli społecznej".
    >

    > Komuch jak każdy w Pis, przyzwyczaj się lepiej zamiast sapać.

    I co w tym dziwnego?

    Zerkam
    W 1990 ukończył studia filozoficzne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Hartman

    Ileż to naklepał się różnistych opinii nt. kościoła. Wg. twojej logiki
    jest katolikiem.

    A tu co mamy?
    https://tinyurl.com/hbg7cln

    Czyli wg. twojej logiki UE jest komuszkowata.

    Na i czyta, niech głupot nie pierdoli:
    https://www.tygodnikprzeglad.pl/polsce-nie-bylo-komu
    nizmu/

  • 116. Data: 2019-02-17 12:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2019 23:07:38 +0100, n...@o...pl
    napisał(a):

    > Ale wiernie służył systemowi. Ty też?

    Raczej niewiernie, skoro system go zamknal :-)

    J.

  • 117. Data: 2019-02-17 12:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2019 14:05:22 +0100, ń napisał(a):
    > Pamiętam, że w 1976 zły rząd chciał podnieść cenę na dobry [m.in. do pędzenia
    bimbru] cukier.

    Raczej malo kto pedzil.
    Z bimbrownikami wladza zreszta walczyla.

    > W zamian za co dobrzy wg Wolnej Europy robotnicy Ursusa przyspawali
    > zły pociąg z Paryża do socjalistycznych torów.
    > Ciekawe, czy za swoje spawali i poza godzinami pracy...

    Z tym spawanie to ponoc legenda.

    A robotnicy chcieli kartek na cukier ... hm, a moze mi sie pomylilo,
    bo kartki wladza wprowadzila wczesniej, chcieli kartek na mieso, bo te
    na cukier sie sprawdzily ...

    > Na studiach wszystkie chłopskie dzieci miały stypendia (socjalne), nawet te którym
    tatuś kupił mieszkanko blisko uczelni - no bo
    > skoro naczelnik gminy za flaszkę wszystko mógł zaświadczyć...

    Malorolny byl - tylko 2 hektary. Pod szklem :-)

    Ale to raczej jakis pojedynczy przypadek - rolnicy duzo pieniedzy nie
    mieli, a kupic mieszkanie ... rzadkosc wielka, bo i mieszkan nie bylo.

    J.