  • 1. Data: 2021-07-21 08:39:07
    Temat: Czas przechowywania umów
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Ile czasu firma powinna (ma obowiązek) przechowywać umowy z osobą ?
    to tak ogólnie

    Konkretniej, agencja zatrudnienia, która pośredniczy w znalezieniu
    zatrudnienia za granicą zawiera umowę o pośrednictwo, znajduje
    pracodawcę za granicą i osoba bezpośrednio z pracodawcą zagranicznym
    zawiera umowę o pracę.

    Jeszcze trzeci przypadek:
    Pracodawca zagraniczny wysyła do polskiej agencji zatrudnienia podpisaną
    przez siebie umowę o pracę (kontrakt), pracownik podpisuje umowę w
    biurze agencji przed wyjazdem z Polski.

  • 2. Data: 2021-07-21 09:16:26
    Temat: Re: Czas przechowywania umów
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    środa, 21 lipca 2021 o 08:39:11 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> [...]
    > Pracodawca zagraniczny wysyła do polskiej agencji zatrudnienia podpisaną
    > przez siebie umowę o pracę (kontrakt), pracownik podpisuje umowę w

    Nie wiem jak takie umowy mają sie do polskiego kodeksu pracy. Jeśli mu podlegają to
    50 lat od daty ustania zatrudnienia. Art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy

  • 3. Data: 2021-07-21 09:42:40
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    środa, 21 lipca 2021 o 09:16:28 UTC+2 Niktnaprawde Nobodyreally napisał(a):
    > Nie wiem jak takie umowy mają sie do polskiego kodeksu pracy. Jeśli mu podlegają to
    50 lat od daty ustania zatrudnienia. Art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy

    Sorry, poprawka. Jednak nie jestem na bieżąco.W 2019 skrócili do 10 lat.

  • 4. Data: 2021-07-21 09:47:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 21.07.2021 o 09:42, Niktnaprawde Nobodyreally napisał:
    to 50 lat od daty ustania zatrudnienia. Art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy

    > Sorry, poprawka. Jednak nie jestem na bieżąco.W 2019 skrócili do 10 lat.

    Ale to też chyba nie dotyczy wszystkich, wiem, że było z tym zamieszanie
    i - przynajmniej w pewnym momencie część dotyczyło 50 lat, część 10 lat.
    Nie dotyczyło to mnie, więc się nie interesowałem jak dokładniej z tym
    jest, ale pamiętam, że w zeszłym roku w zależności od jakiś warunków
    były 2 rózne terminy.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 5. Data: 2021-07-21 09:55:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Niktnaprawde Nobodyreally" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    napisał(a):

    >Sorry, poprawka. Jednak nie jestem na bieżąco.W 2019 skrócili do 10
    >lat.

    Do nowych umow, czy do starych tez ?

    Teraz na szczescie wszystkie skladki ZUS pamieta, ale 50 lat ... jak
    ktos zaczal prace w wieku 18 lat i pracowal do 70 ... moze zabraknac.

    Wszystkim starszym ZUS juz podliczyl kapital poczatkowy?
    Czy znow im grozi, ze ida po emeryture, zbieraja papierki, i uslysza
    "nie mamy pana/i umowy".

    W praktyce co prawda bardziej dokuczliwe sie okazywaly znikajace firmy
    niz umowy ... a w firmach listy plac stare, niszczone zgodnie z
    przepisami.

    J.

  • 6. Data: 2021-07-21 14:10:27
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 21.07.2021 o 09:42, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
    to 50 lat od daty ustania zatrudnienia. Art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy

    > Sorry, poprawka. Jednak nie jestem na bieżąco.W 2019 skrócili do 10 lat.

    Ale stosunek pracy zawierany jest z podmiotem zagranicznym: Niemcy,
    Szwecja, Emiraty Arabskie, Singapur
    Stronami umowy jest pracownik i tamta firma.
    Agencja zatrudnienia tylko kojarzy pracownika z pracodawcą,świadczy
    swoje usługi organizacji dojazdu, weryfikacji kwalifikacji...
    Umowe o prace podpisuje się w biurze agencji zatrudnienia, ale agencja
    nie jest stroną tej umowy.

    Agencja zatrudnienia podpisuje z pracownikiem umowe pośrednictwa.
    Takie umowy ile się przechowuje ?

  • 7. Data: 2021-07-22 15:44:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może tyle, na ile każda ze stron ocenia swój interes prawny?

    -----