  • 21. Data: 2018-06-14 10:44:35
    Temat: Re: Co to znaczy "Ujawnić się"?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 14:23, t-1 pisze:

    > Trochę inaczej ale o to chodzi.
    > Skoro była sprawa spadkowa i ktoś odziedziczył nieruchomość to powinien
    > to ujawnić, czyli wystąpić do Sądu wieczystoksięgowego o dokonanie
    > odpowiedniego wpisu.
    > https://ksiegi-wieczyste.org/zmiana-wlasciciela-nier
    uchomosci-wpis-do-ksiegi-wieczystej/

    Dzięki,

    Przesłałem żonie.

    Jeżeli się trochę znasz to rzuć proszę jakąś informacją, czy koniecznie
    trzeba coś robić, czy można poczekać na drugą rozprawę spadkową.
    A może powinna napisać list/mail do sądu, że po drugiej rozprawie
    wszystko załatwi.

    Ogólnie to załatwia jej brat (on mieszka w tej nieruchomości). Ich
    koncepcja jest taka, że po dwu sprawach spadkowych (chyba jakoś
    notarialnie) ona za jakąś kwotę zrzeknie się swojej części nieruchomości.
    Nie widzę logicznego sensu teraz coś wpisywać, żeby za chwilę znów
    zmieniać. Jedyny sens to uniknięcie kary, która może być do 10kPLN, a
    napisali, że jest miesiąc czasu (chyba już lada dzień mija ten miesiąc).
    P.G.

  • 22. Data: 2018-06-14 12:21:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 10:44, Piotr Gałka pisze:
    > A może powinna napisać list/mail do sądu, że po drugiej rozprawie
    > wszystko załatwi.

    Zadzwoniła dziś tam do nich drugi raz. Poprzednio ktoś jej mówił, że
    można sobie poczekać. Dziś się dowiedziała, żeby napisać pismo, że
    czekają na drugą rozprawę.
    P.G.

  • 23. Data: 2018-06-14 12:46:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 12:21, Piotr Gałka pisze:

    > Zadzwoniła dziś tam do nich drugi raz. Poprzednio ktoś jej mówił, że
    > można sobie poczekać. Dziś się dowiedziała, żeby napisać pismo, że
    > czekają na drugą rozprawę.
    > P.G.

    No właśnie, najlepiej poprosić odpowiednim pismem.
    Jak się zgodzą będzie dowód i nie będą już karać za opieszałość.

  • 24. Data: 2018-06-14 16:17:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 12:46, t-1 pisze:

    > No właśnie, najlepiej poprosić odpowiednim pismem.
    > Jak się zgodzą będzie dowód i nie będą już karać za opieszałość.

    To daje do myślenia. Dotychczas myślałem, że poinformować :)

    Brat żony zaczął wszystko załatwiać - myślałem, że ogarnął temat, ale
    albo nie ogarnął, albo nie wystarczająco jasno żonie to przekazał.
    Ja myślałem, że:
    - będzie rozprawa spadkowa,
    - potem jakiś akt notarialny (kołacze mi się po głowie hasło 'podział
    spadku') w którym zostanie napisane, że on jej jakaś kwotę a ona się zrzeka.
    - wizyta żony w US (do 6 mieś od sprawy).

    I dla żony koniec tematu. No bo jak się zrzeka to chyba nic do ksiąg
    wieczystych nie ma.

    Się nagle okazało że:
    - zamiast jednej sprawy są dwie,
    - pierwsza odbyła się szybko i jak rozumiem, nic nie muszą robić tylko
    czekać na drugą - czekają - czas leci.
    - nagle KH chcą aby się ujawnić, gdy nikt się nie ukrywa i grożą karami.

    P.G.