  • 11. Data: 2003-04-04 01:03:12
    Temat: Re: Odp: Odp: Co może zrobić żyrant, gdypożyczkobiorca nie spłaca długu?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...a mi się wydawało, że "solidarnie" to znaczy: bierze się
    > *dowolnie wylosowany* podzbiór (może być jednoelementowy) z zobowiązanych
    > i od niego ściąga należność. A on wie komu poręczał..

    Ale semantycznie "solidarnie" oznacza wspolodpowiedzialnosc,
    odpowiedzialnosc zas tutaj to splata zobowiazania, a jak
    juz kogos wylosuja to nie ma tu zadnego wspol :)

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-04-04 08:17:22
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ....a mi się wydawało, że "solidarnie" to znaczy: bierze się
    > *dowolnie wylosowany* podzbiór (może być jednoelementowy) z zobowiązanych
    > i od niego ściąga należność.

    To tak

    > Natomiast *jemu* chyba inni pręczyciele nic *nie* obiecywali ?
    > No, chyba że chcieli :) (tj. - tak podpisali, że się podzielą)

    Domyślnie jest, że powinni odpowiadać po równo (czyli jak juz zapłaci
    może ściągać od pozostałych). Chyba że ze stosunku prawnego między
    współdłużnikami wynika co innego..

    KG