  • 1. Data: 2005-08-09 09:40:07
    Temat: CZY SEKTRÓWKI POZWALAJA NA TAKIE takie ŁAMANIE PRAWA ?
    Od: "Anna Smus" <a...@o...pl>

    CZY POSTEPOWANIE SEKTOROWE do 400 000 EURO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO z
    uwzględnieniem iż (postepowanie nie podlega ustawie Prawo zamówień publicznych
    /Dz.U. z 9 lutego 2004r., Nr 19, poz 177/) określa jakieś zasady co do sposobu
    wyliczenia przewidywanych szacunkowych potrzeb?.

    Pamiętając jednak, że Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (
    dalej SIWZ) jasno określił zastrzeżenie iż podane ilości nie obligują do ich
    pełnego wykorzystania oraz dodatkowo gwarantuje sobie możliwość składania zamówień
    uzupełniających stanowiących do 20% zamówienia podstawowego w ROZDZIALE warunki
    dostaw.

    - dla mnie JASNE I ZROZUMIAŁE !

    Ale na Boga !!! to nie znaczy, że tym samym DAJE MU PEŁNĄ DOWOLNOŚĆ i kiedy w
    Specyfikacji która zakupilam w piatek w kilku punktach ( w 2 zadaniach z 3 zadań
    jakie zawierała SIWZ) Pierwsze co odrazu rzuciło się w oczy to pozycje, które RAZĄCO
    ZAWYŻAŁY ilości określonych potrzeb danego asortymentu - ( KOSMICZNE ILOŚCI)!!

    Myślałam, że to pomyłka w specyfikacji więc uprzejmie ( z kobiecym usmiechem,
    spokojnie) wczoraj rano przyjechałam do tej siedziby ZAMAWIAJĄCEGO i udałam się do
    działu prawnego, które to było autorem tej Specyfikacji.

    Spytalam grzecznie z uśmiechem PANA KIEROWNIKA działu zamówień publicznych - ( autora
    ) Czy nie jest to przypadkiem pomyłka ?bo wy to 90 lat TYLKO zajmuja się " LOWIENIEM
    RYB" więc po co wam elementy do 100 000 GARAŻY ?!!! Więc NA JAKI CIORT WAM 100 000
    GARAŻY W JEDNYM ROKU !!!! Pamiętając jednak, że ZAKUPY TAKIE CZYNILI ZAMAWIAJĄCY
    kiedyś już ale to były pojedyńcze przypadki w perspektywie 5 lat góra 15
    zrealizowane takich zamówień (dla potrzeb RYBAKÓW na sieci ).

    - na co " PAN KIEROWNIK '' jak nie RYKNOL na mnie to OTEPIALAM ZE STRACHU !!!!

    usłyszałam tylko co to ja sobie wyobrazam ON wie co napisal w Specyfikacji o żadnej
    pomyłce nie ma mowy !!!

    - a ja JAK JA MA CZELNOSC kwestionowac jego decyzje !!!

    - kim niby ja jestem i ...... WYRZUCIŁ mnie z pokoju , w którym 8 młodych
    ludzi przyglądało się jak mnie doskonale upodlil juz za drzwiami usłyszałam - do
    GARÓW BLADYNKA DO GARÓW TAM ..... TWOJE MIEJSCE A NIE DO BIZNESU SIĘ PCHAĆ....
    !!!!! Muszę przyznać naprawde powiem, mam 29 lat i nie pamietam w calym swoim życiu
    takiego chamstwa żadnego i nawet w gronie znajomych choćby z opowiadań ....)

    Ale postanowiłam - nie poddam się tak łatwo więc proszę Was o pomoc jak UARGUMENTOWAĆ
    jego nie kompetencje, które chcę przelać na papier i również wysłać również do
    informacji zarządu

    PROSZĘ WIĘC BARDZO o Wasze komentarz i opinie

    POSTĘPOWANIA, które już jest prowadzone w trybie zamówienia SEKTOROWEGO j.w. pisałam
    chcę udowodnić, że ma tyle wad, że nadaje się do kosza.

    a.. Czy ZAMAWIAJĄCY MA PEŁNE PRAWO rażąco zawyżyć ilości określonych potrzeb
    zakupów danego asortymentu w szacunkowych potrzebach określonych na rok ( czas
    trwania umowy ) w sposób TAK ABSURDALNY bo że aż rażący - w opini PANA kierownika on
    może wszystko a jak będzie chciał to z tej ilości naprzykład zamówi 1 sztukę.
    b.. ZAMAWIAJĄCY może wszystko bez konsekwecji DOSTAWCA nie ma nawet prawa
    dochodzić jakich kolwiek roszczeń z tyt. poniesionych strat w przypadku gdy
    ZAMAWIAJĄCY złamie warunki czy to SIWZ czy też UMOWY.
    c.. Czy ZAMAWIAJĄCY ma takie " PRAWO " ?
    d.. Jak uzasadnić "PANU KIEROWNIKOWI" że to bzdura !!
    Czy przypadkiem nie jest tak jak w przypadku POSTĘPOWAŃ na grócie Prawa Zamówień
    Publicznych ?
    Wszystko OK. ZAMAWIAJĄCY ma te prawa nawet i 1 szt zamówić danego asortymentu -
    szacunki z sufitu
    - MA PRAWO !
    ale wydaje mi się że FIRMY w rezultacje pozostają nadal zwiazane UMOWĄ do czasu
    wyczerpania kwoty UMOWY lub na okres jaki określa SIWZ w zależnści co pierwsze
    nastapi . - Więc bzdurą jest twierdzenie, że ZAMAWIAJĄCY może wszystko bez
    konsekwecji PRAWNYCH i finansowych a zastrzeżenie w treści SIWZ nie zwalnia
    ZAMAWIAJĄCEGO od zasady rownego traktowania FIRM ?
    e.. Czy REGULAMIN prawo na którym ma się opierać takie SEKTOROWE zamówienie jeżeli
    zawiera taki punkt:
    W postępowaniu o udzielenie zamówienia nie mogą występować w imieniu zamawiającego
    ani też wykonywać czynności związanych z postępowaniem o zamówienie, a także być
    ekspertami osoby, które pozostają z dostawcą, wykonawcą lub usługodawcą w takim
    stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich
    bezstronności.
    A w SIWZ nie ma takiego punktu ani załącznika wzoru takiego oświadczenia to jaki
    obowiązek DOSTAWCY ? - musi takie oświadcze dołączyć do swojej oferty? Jeżeli tak to
    brak co powoduje ?
    f.. Jeżeli w treści Regulaminu znajduje się zasady postępowania, których nie
    spełnienie np: wyklucza wykonawców a ZAMAWIAJĄCY NIE określił tego w treści SIWZ czy
    tym faktem może mieć zastosowanie
    W postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać od wykonawców
    wyłącznie oświadczeń i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
    wskazanych w ogłoszeniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu
    do składania ofert.
    Jakie braki najbardziej skutkują unieważnieniem postępowania ?

    z góry dziękuje za opinie
    pozdrawiam
    Anna Smus
    a...@o...pl

  • 2. Data: 2005-08-09 15:01:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Anna Smus" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ?

    > z góry dziękuje za opinie

    Moja opinia.
    NIE wysyla sie na usenet 24 kb w htmlu.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-08-09 18:46:34
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Anna Smus napisał(a):
> [...]
    /Dz.U. z 9 lutego 2004r., Nr 19, poz 177/) określa jakieś zasady co do sposobu
    wyliczenia przewidywanych szacunkowych potrzeb?.

    Droga Anno. Rozumiem Twoje Emocje, ale trudno zrozumieć co napisałaś.
    Trudno również zrozumieć gdzie leżą twoje wątpliwości.

    > a.. Czy ZAMAWIAJĄCY MA PEŁNE PRAWO rażąco zawyżyć ilości
    Zamawiający wie lepiej co mu będzie potrzebne, nawet jeżeli tobie wydaje
    się inaczej.

    > b.. ZAMAWIAJĄCY może wszystko bez konsekwecji DOSTAWCA nie ma nawet prawa
    dochodzić jakich kolwiek roszczeń z tyt. poniesionych strat w przypadku gdy
    ZAMAWIAJĄCY złamie warunki czy to SIWZ czy też UMOWY.
    Umowa określa jakie są obowiązki stron i jakie są kary za ich niedopełnienie

    > c.. Czy ZAMAWIAJĄCY ma takie " PRAWO " ?
    Jakie?
    > d.. Jak uzasadnić "PANU KIEROWNIKOWI" że to bzdura !!

    co?
> [...]
    ZAMAWIAJĄCEGO od zasady rownego traktowania FIRM ?
    > e.. Czy REGULAMIN prawo na którym ma się opierać takie SEKTOROWE zamówienie

    nie rozumiem Twojej wypowiedzi
    To jest ograniczenie nałożone na zamawiającego

    > Jakie braki najbardziej skutkują unieważnieniem postępowania ?

    Może wszystkie a może żadne.
    Właściwie o co ci chodzi?

    MAc

  • 4. Data: 2005-08-10 07:31:14
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Anna Smus wrote:

    W związku z tym, że temat jest szeroki proponuję lekturę:
    -"Prawo zamówień publicznych - komentarz" w części dot. zamówień
    sektorowych;
    -"Zamówienia sektorowe". Poradnik.
    dostępne na www.uzp.gov.pl w dziale publikacje

    Być może zawarte tam komentarze, przykłady i objaśnienia okażą się
    pomocne w rozwiązaniu Twojego problemu.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 5. Data: 2005-08-10 08:03:47
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2005 09:31:14 +0200, AdamS napisał(a):

> [...]
    > dostępne na www.uzp.gov.pl w dziale publikacje
    >
    > Być może zawarte tam komentarze, przykłady i objaśnienia okażą się

    Zapewne jednak nie bardzo, skoro jest to zamówienie o wartości poniżej
    400.000 euro, a zatem ustawy prawo zamówień publicznych się nie stosuje...

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 6. Data: 2005-08-10 10:15:03
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Grzegorz Bednarczyk wrote:

    > Zapewne jednak nie bardzo, skoro jest to zamówienie o wartości poniżej
    > 400.000 euro, a zatem ustawy prawo zamówień publicznych się nie stosuje...

    Ale jest tam wyjaśnione co się stosuje właśnie w takim przypadku. A
    autorka m.in. o to pytała.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 7. Data: 2005-08-10 10:25:16
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2005 12:15:03 +0200, AdamS napisał(a):

    > Ale jest tam wyjaśnione co się stosuje właśnie w takim przypadku. A
    > autorka m.in. o to pytała.

    Poza tym, że wspomniano, iż pzp się nie stosuje, nie powiedziałbym. P. s.
    277 pierwszej pozycji (znaczy się 'niebieskiej książeczki') i s. 27
    drugiej. A problematyki przetargów z k.c. żadne z tych nie porusza ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/