1. Data: 2004-02-16 21:25:36
Temat:CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
Od:"szeryf" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie co zrobic z nastepujaca sprawa -
w grudniu skonczyl mi sie abonament cyfra+
(karta z najtanszym pakietem bez tunera).
W styczniu przyslali mi wezwanie do zwrotu
sprzetu i ja to olalem bo co mialem zwrocic
- wlasny tuner i antene ? Teraz przyslali mi note
ksiegowa na 300 PLN i zaczalem sprawdzac
o co im chodzi.

Okazuje sie, ze chodzi o zwrot samej karty
z procesorem (inaczej niz w przypadku kart
kredytowych i bankow tu trzeba dowiezc
samemu do nich i oddac). Okazuje sie, ze
zobowiazuje mnie do tego Regulamin. Do
tej pory myslalem, ze jest umowa i dwa aneksy
ale okazuje sie, ze dolaczyli tez w momencie
zawierania sprytnie regulamin, ktorego nie
przeczytalem (jest to ostatnie 6 stron folderu
ktory wyglada jak reklamowka pt. Cyfra+
Co warto wiedziec ? - i tam to na koncu
zakamuflowali). Czy moge powiedziec, ze
uniemozliwili mi zapoznanie skoro fizycznie
mialem to w reku nie wiedzac co to jest ?

Ale do rzeczy w regulamin w jednym miejscu
wpisali, ze sprzet to "Sprzet - terminal z wyposazeniem
(Karta, przewody, pilot) udostępniony Abonamentowi
na zasadach okreslonych w Umowie i Regulaminie.
W oparciu o ten zapis uznalem, ze sama karta to nie
jest sprzet ale nie doczytalem, ze w przypadku umow
o sama karte przepisy stosuje sie odpowiednio, czyli
kiedy mozliwe to sie stosuje, kiedy nie to sie modyfikuje
lub nie stosuje. Oni jednak w niczym nie modyfikuja
tych przepisow i za sama karte tez robia cala kare, jesli
ktos sie chocby o miesiac opozni ze zwrotem.

Czy kara 300pln (czyli jakies trzy razy wartosc karty
a gdybym jej juz nie mial to jeszcze 100 pln za ta karte)
mozna uznac za wyzysk - czy takie argumenty biorac
pod uwage, ze jest to tez jakies 3/4 wartosci rocznie
placonego abonamentu sa jedyne i czy mozna
ewentualnie znalezc jakies lepsze podstawy prawne
do bronienia sie przed pazernosci Cyfry+, ktora
zeruje na niejasnych definicjach i krotkich terminach
na reakcje walac kary takie same gosciom ktorzy
kradna tunery co komus kto przegapil zwrot karty
procesorowej ???

2. Data: 2004-02-16 23:56:49
Temat:Re: CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
Od:neco <h...@-...poprostu.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-16 22:25, Użytkownik szeryf napisał:

> Mam pytanie co zrobic z nastepujaca sprawa -
> w grudniu skonczyl mi sie abonament cyfra+
> (karta z najtanszym pakietem bez tunera).

Przerabiałem właśnie zwrot sprzętu i o ile dobrze
pamiętam wyraźnie było napisane na "zaproszeniu" do
zwrotu, że kartę też trzeba oddać. Więc szkoda
czasu na opowiadania o regulaminie, bo po prostu nie
przeczytałeś zaproszenia do zwrotu.

Teraz to pozostaje Ci tylko brać ich na litość i logikę.
Niestety moje doświadczenia z c+ mowią o takim burdelu, że..
Ale próbuj - w końcu te 300 zł jest wymierzone w tych co
nie oddają terminala..Twoje "wykroczenie" jest stosunkowo
niewinne.
Z drugiej strony - gdyby mi ktoś się tak podłożył jak Ty, i
do tego był odchodzącym klientem to nie widziałbym powodu
dla którego miałbym nie domagać się kary :-)

Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

3. Data: 2004-02-17 06:40:45
Od:"szeryf" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z drugiej strony - gdyby mi ktoś się tak podłożył jak Ty, i
> do tego był odchodzącym klientem to nie widziałbym powodu
> dla którego miałbym nie domagać się kary :-)

pytanie bylo czysto prawne czy nie jest to wyzysk z okreslonego
art. KC przy zalozeniu, ze kara umowna przekracza trzykrotnie
wartosc karty i nie zwalnia od zwrotu samej karty. druga rzecz
to jak w tym kraju wyglada ochrona konsumentow skoro
pozwala sie na ruchanie klientow przez maskowanie regulaminow
i wpisywanie tam takich drastycznych sankcji.

> Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
> korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
> anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

praktyka pokazuje, ze pieniadze raz zaplacone sa nie do wydobycia-
ewentualnie mozna probowac zawrzec umowe na kolejny rok ale
nie wiadomo czy zgodza sie na ta sama karte czy wydadza nowa.

4. Data: 2004-02-17 08:27:24
Od:Vectra <a...@b...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
> korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
> anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

Nie, nie ... Wróc na lono Cyfry, posyp glowe popiolem,
ureguluj zaleglosci, a za jakis czas wypowiedz prawidlowo.
---
V.

5. Data: 2004-02-17 11:50:49
Od:"remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu chodził po bloku osiołek wciskając ZA DARMO dekodery C+.
Podpisywałeś umowę, gdzie zobowiązywałeś się "wypróbować" ich program, a
jeśli nie oddasz dekodera po 30 dniach-zostajesz z automatu ich klientem i
bulisz za oglądanie TV.

Pech chiał, albo burdel w C+ sprawił, że z dekodera przez cały próbny
miesiąc można było oglądać jedynie mrówki. Po około tygodniu od wręczenia mi
tego prezentu zadzwoniłem do C+ i okazało się, że mam niewłaściwy dekoder
(??!!). Jednak po upływie tego miesiąca przysłali papier, który informopwał
mnie o tym, że nie oddałem dekodera w terminie więc już musze im bulić.
Zadzwoniłem i opierdoliłem. Niewiele to dało, bo po kilku kolejnych
tygodniach przysłano mi wezwanie do zapłaty z KRUKa. lałem to i czekałem,
aż ktoś od nich zadzwoni do mnie. No i zadzwonili. powiedziałem im, że
dostają od C+ zlecenia windykowania "bubli prawnych", bo ja nie korzystałem
z ich usług ani przez sekundę. Ja wyciągałem swoje argumenty, oni swoje, że
podpisałem papier. Ostatecznie wysłałem do C+ pisemko, zaznaczając że to
samo pismo doastał KRUK, w którym informowałem, że nie zamierzam płacić za
usługi, z których nie korzystałem, a podpieranie się zapisem, że zobowiązuję
się zwrócić dekoder w terminie 30 dni bez żadnych konsekwencji, a w
późniejszym bedę płacił jakies kary jest niedorzeczne i nie będę na ten
temat dyskutował, mam gdzieś jak oni się na ten zapis zapatrują.
OLAŁEM ICH i mam spokój.
Polecam, zrób to samo, albo wyslij to na ich koszt paczką :-)
bedziesz miał dowód nadania w łapce. Do sądu i tak cię nie podadzą, bo bedą
bac się konsekwencji ukrywania regulaminu.

6. Data: 2004-02-17 17:32:19
Od:"Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> pytanie bylo czysto prawne czy nie jest to wyzysk z okreslonego
> art. KC

Lol. Nie :)

Pozdrawiam,
Washko