  • 1. Data: 2004-02-16 21:25:36
    Temat: CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
    Od: "szeryf" <l...@o...pl>

    Mam pytanie co zrobic z nastepujaca sprawa -
    w grudniu skonczyl mi sie abonament cyfra+
    (karta z najtanszym pakietem bez tunera).
    W styczniu przyslali mi wezwanie do zwrotu
    sprzetu i ja to olalem bo co mialem zwrocic
    - wlasny tuner i antene ? Teraz przyslali mi note
    ksiegowa na 300 PLN i zaczalem sprawdzac
    o co im chodzi.

    Okazuje sie, ze chodzi o zwrot samej karty
    z procesorem (inaczej niz w przypadku kart
    kredytowych i bankow tu trzeba dowiezc
    samemu do nich i oddac). Okazuje sie, ze
    zobowiazuje mnie do tego Regulamin. Do
    tej pory myslalem, ze jest umowa i dwa aneksy
    ale okazuje sie, ze dolaczyli tez w momencie
    zawierania sprytnie regulamin, ktorego nie
    przeczytalem (jest to ostatnie 6 stron folderu
    ktory wyglada jak reklamowka pt. Cyfra+
    Co warto wiedziec ? - i tam to na koncu
    zakamuflowali). Czy moge powiedziec, ze
    uniemozliwili mi zapoznanie skoro fizycznie
    mialem to w reku nie wiedzac co to jest ?

    Ale do rzeczy w regulamin w jednym miejscu
    wpisali, ze sprzet to "Sprzet - terminal z wyposazeniem
    (Karta, przewody, pilot) udostępniony Abonamentowi
    na zasadach okreslonych w Umowie i Regulaminie.
    W oparciu o ten zapis uznalem, ze sama karta to nie
    jest sprzet ale nie doczytalem, ze w przypadku umow
    o sama karte przepisy stosuje sie odpowiednio, czyli
    kiedy mozliwe to sie stosuje, kiedy nie to sie modyfikuje
    lub nie stosuje. Oni jednak w niczym nie modyfikuja
    tych przepisow i za sama karte tez robia cala kare, jesli
    ktos sie chocby o miesiac opozni ze zwrotem.

    Czy kara 300pln (czyli jakies trzy razy wartosc karty
    a gdybym jej juz nie mial to jeszcze 100 pln za ta karte)
    mozna uznac za wyzysk - czy takie argumenty biorac
    pod uwage, ze jest to tez jakies 3/4 wartosci rocznie
    placonego abonamentu sa jedyne i czy mozna
    ewentualnie znalezc jakies lepsze podstawy prawne
    do bronienia sie przed pazernosci Cyfry+, ktora
    zeruje na niejasnych definicjach i krotkich terminach
    na reakcje walac kary takie same gosciom ktorzy
    kradna tunery co komus kto przegapil zwrot karty
    procesorowej ???

  • 2. Data: 2004-02-16 23:56:49
    Temat: Re: CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-16 22:25, Użytkownik szeryf napisał:

    > Mam pytanie co zrobic z nastepujaca sprawa -
    > w grudniu skonczyl mi sie abonament cyfra+
    > (karta z najtanszym pakietem bez tunera).

    Przerabiałem właśnie zwrot sprzętu i o ile dobrze
    pamiętam wyraźnie było napisane na "zaproszeniu" do
    zwrotu, że kartę też trzeba oddać. Więc szkoda
    czasu na opowiadania o regulaminie, bo po prostu nie
    przeczytałeś zaproszenia do zwrotu.

    Teraz to pozostaje Ci tylko brać ich na litość i logikę.
    Niestety moje doświadczenia z c+ mowią o takim burdelu, że..
    Ale próbuj - w końcu te 300 zł jest wymierzone w tych co
    nie oddają terminala..Twoje "wykroczenie" jest stosunkowo
    niewinne.
    Z drugiej strony - gdyby mi ktoś się tak podłożył jak Ty, i
    do tego był odchodzącym klientem to nie widziałbym powodu
    dla którego miałbym nie domagać się kary :-)

    Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
    korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
    anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

  • 3. Data: 2004-02-17 06:40:45
    Od: "szeryf" <l...@o...pl>

    > Z drugiej strony - gdyby mi ktoś się tak podłożył jak Ty, i
    > do tego był odchodzącym klientem to nie widziałbym powodu
    > dla którego miałbym nie domagać się kary :-)

    pytanie bylo czysto prawne czy nie jest to wyzysk z okreslonego
    art. KC przy zalozeniu, ze kara umowna przekracza trzykrotnie
    wartosc karty i nie zwalnia od zwrotu samej karty. druga rzecz
    to jak w tym kraju wyglada ochrona konsumentow skoro
    pozwala sie na ruchanie klientow przez maskowanie regulaminow
    i wpisywanie tam takich drastycznych sankcji.

    > Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
    > korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
    > anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

    praktyka pokazuje, ze pieniadze raz zaplacone sa nie do wydobycia-
    ewentualnie mozna probowac zawrzec umowe na kolejny rok ale
    nie wiadomo czy zgodza sie na ta sama karte czy wydadza nowa.

  • 4. Data: 2004-02-17 08:27:24
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    > Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
    > korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
    > anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

    Nie, nie ... Wróc na lono Cyfry, posyp glowe popiolem,
    ureguluj zaleglosci, a za jakis czas wypowiedz prawidlowo.
    ---
    V.

  • 5. Data: 2004-02-17 11:50:49
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Jakiś czas temu chodził po bloku osiołek wciskając ZA DARMO dekodery C+.
    Podpisywałeś umowę, gdzie zobowiązywałeś się "wypróbować" ich program, a
    jeśli nie oddasz dekodera po 30 dniach-zostajesz z automatu ich klientem i
    bulisz za oglądanie TV.

    Pech chiał, albo burdel w C+ sprawił, że z dekodera przez cały próbny
    miesiąc można było oglądać jedynie mrówki. Po około tygodniu od wręczenia mi
    tego prezentu zadzwoniłem do C+ i okazało się, że mam niewłaściwy dekoder
    (??!!). Jednak po upływie tego miesiąca przysłali papier, który informopwał
    mnie o tym, że nie oddałem dekodera w terminie więc już musze im bulić.
    Zadzwoniłem i opierdoliłem. Niewiele to dało, bo po kilku kolejnych
    tygodniach przysłano mi wezwanie do zapłaty z KRUKa. lałem to i czekałem,
    aż ktoś od nich zadzwoni do mnie. No i zadzwonili. powiedziałem im, że
    dostają od C+ zlecenia windykowania "bubli prawnych", bo ja nie korzystałem
    z ich usług ani przez sekundę. Ja wyciągałem swoje argumenty, oni swoje, że
    podpisałem papier. Ostatecznie wysłałem do C+ pisemko, zaznaczając że to
    samo pismo doastał KRUK, w którym informowałem, że nie zamierzam płacić za
    usługi, z których nie korzystałem, a podpieranie się zapisem, że zobowiązuję
    się zwrócić dekoder w terminie 30 dni bez żadnych konsekwencji, a w
    późniejszym bedę płacił jakies kary jest niedorzeczne i nie będę na ten
    temat dyskutował, mam gdzieś jak oni się na ten zapis zapatrują.
    OLAŁEM ICH i mam spokój.
    Polecam, zrób to samo, albo wyslij to na ich koszt paczką :-)
    bedziesz miał dowód nadania w łapce. Do sądu i tak cię nie podadzą, bo bedą
    bac się konsekwencji ukrywania regulaminu.

  • 6. Data: 2004-02-17 17:32:19
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > pytanie bylo czysto prawne czy nie jest to wyzysk z okreslonego
    > art. KC

    Lol. Nie :)

    Pozdrawiam,
    Washko