    From: "szeryf" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
    Date: Mon, 16 Feb 2004 22:25:36 +0100

    Mam pytanie co zrobic z nastepujaca sprawa -
    w grudniu skonczyl mi sie abonament cyfra+
    (karta z najtanszym pakietem bez tunera).
    W styczniu przyslali mi wezwanie do zwrotu
    sprzetu i ja to olalem bo co mialem zwrocic
    - wlasny tuner i antene ? Teraz przyslali mi note
    ksiegowa na 300 PLN i zaczalem sprawdzac
    o co im chodzi.

    Okazuje sie, ze chodzi o zwrot samej karty
    z procesorem (inaczej niz w przypadku kart
    kredytowych i bankow tu trzeba dowiezc
    samemu do nich i oddac). Okazuje sie, ze
    zobowiazuje mnie do tego Regulamin. Do
    tej pory myslalem, ze jest umowa i dwa aneksy
    ale okazuje sie, ze dolaczyli tez w momencie
    zawierania sprytnie regulamin, ktorego nie
    przeczytalem (jest to ostatnie 6 stron folderu
    ktory wyglada jak reklamowka pt. Cyfra+
    Co warto wiedziec ? - i tam to na koncu
    zakamuflowali). Czy moge powiedziec, ze
    uniemozliwili mi zapoznanie skoro fizycznie
    mialem to w reku nie wiedzac co to jest ?

    Ale do rzeczy w regulamin w jednym miejscu
    wpisali, ze sprzet to "Sprzet - terminal z wyposazeniem
    (Karta, przewody, pilot) udostępniony Abonamentowi
    na zasadach okreslonych w Umowie i Regulaminie.
    W oparciu o ten zapis uznalem, ze sama karta to nie
    jest sprzet ale nie doczytalem, ze w przypadku umow
    o sama karte przepisy stosuje sie odpowiednio, czyli
    kiedy mozliwe to sie stosuje, kiedy nie to sie modyfikuje
    lub nie stosuje. Oni jednak w niczym nie modyfikuja
    tych przepisow i za sama karte tez robia cala kare, jesli
    ktos sie chocby o miesiac opozni ze zwrotem.

    Czy kara 300pln (czyli jakies trzy razy wartosc karty
    a gdybym jej juz nie mial to jeszcze 100 pln za ta karte)
    mozna uznac za wyzysk - czy takie argumenty biorac
    pod uwage, ze jest to tez jakies 3/4 wartosci rocznie
    placonego abonamentu sa jedyne i czy mozna
    ewentualnie znalezc jakies lepsze podstawy prawne
    do bronienia sie przed pazernosci Cyfry+, ktora
    zeruje na niejasnych definicjach i krotkich terminach
    na reakcje walac kary takie same gosciom ktorzy
    kradna tunery co komus kto przegapil zwrot karty
    procesorowej ???