  • 1. Data: 2004-03-10 00:53:41
    Temat: CO TO ZNACZY MIEĆ OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ?
    Od: "Piotrek" <b...@b...pl>

    Witam
    Chciałem zapytać co to znaczy mieć osobowość prawną, szukałem w internecie,
    ale brak dobrej informacji
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-10 01:40:18
    Temat: Re: CO TO ZNACZY MIEĆ OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Piotrek" <b...@b...pl> naskrobał/a w

    > Chciałem zapytać co to znaczy mieć osobowość prawną, szukałem w
    > internecie, ale brak dobrej informacji

    To znaczy być Skarbem Państwa, lub jednostką organizacyjną, której
    przepisy szczególne przyznają osobowość prawną. :]

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I'm just driving this way to piss you off.

  • 3. Data: 2004-03-10 07:06:00
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > To znaczy być Skarbem Państwa, lub jednostką organizacyjną, której
    > przepisy szczególne przyznają osobowość prawną. :]

    Jestes zalosny czlowieczku!

    Konrad

  • 4. Data: 2004-03-10 07:48:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> naskrobał/a w

    > Jestes zalosny czlowieczku!

    Czy to moja wina, że legislator tak to ujał?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    If you can read this, I've lost my trailer.

  • 5. Data: 2004-03-10 12:22:11
    Temat: Re: CO TO ZNACZY MIEC OSOBOWOSC PRAWNA ?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/10/2004 1:53 AM, Piotrek wrote:
    > Witam
    > Chciałem zapytać co to znaczy mieć osobowość prawną, szukałem w internecie,
    > ale brak dobrej informacji
    > pozdrawiam

    Osoba prawna to pewme pojęcie abstrakcyjne, mające ją odróżnić np. od
    osoby fizycznej.
    Osobą prawną jest np. spółka z.o.o., która sama z siebie niczego nie
    zrobi, musi ja reprezentowć zarząd.
    Osoba prawna istnieje samoistnie, np. śmierć wspólników czy zarządu nie
    kończy jej bytu.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-03-31 11:35:54
    Temat: Odp: CO TO ZNACZY MIEĆ OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ?
    Od: "Stokrotka" <j...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek <b...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c2loul$eq0$...@o...osd.vectranet.pl...
    > Witam
    > Chciałem zapytać co to znaczy mieć osobowość prawną, szukałem w
    internecie,
    > ale brak dobrej informacji
    > pozdrawiam

    Osoba prawna to uznana przez państwo organizacja, która cechuje jedność woli
    i celu zepewniona przez określony system organizacyjny.
    Wg Kodeksu Cywilnego art. 33 tymi osobami są: Skarb Państwa i jednostki
    organizacyjne, którym przepisy szczególne przyznaja osobowośc prawną. Do
    osób prawnych zaliczamy: państwo, organy państwowe, państwowe jednostki
    organizacyjne, przedsiębiorstwa państwowe, banki, spółdzielni, kółka
    rolnicze, stowarzyszenia, związki zawodowe, spółki, fundacje i korporacje.
    pozdrawiam
    stokrotka

  • 7. Data: 2004-03-31 20:12:38
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > organizacyjne, przedsiębiorstwa państwowe, banki, spółdzielni, kółka
    > rolnicze, stowarzyszenia, związki zawodowe, spółki, fundacje i korporacje.

    A ja napisze prostymi slowy: osobami prawnymi sa pewnego typu organizacje
    (moga byc bardzo rozne, bo zapomniano np. wymienic w tej wyliczance osob
    prawnych, ktore sa uznawane za takie na podstawie przepisow regulujacych
    stosunki miedzy panstwem a zwiazkami wyznaniowymi), ktore mozna traktowac
    prawie jak osoby fizyczne. Rozstrzygajace dla zrozumienia jest tu slowo
    "osoba". Osoba prawa to tez osoba, tyle ze troche inna. Moze miec prawa,
    moze miec obowiazki, rodzi sie (rejestracja) i umiera (smiercia naturalna -
    likwidacja, lub nagla - upadlosc), mozna ja wezwac przed sad i sama moze to
    tez uczynic, ale nie osobiscie rzecz jasna, a poprzez swoje odpowiednie
    organy, ktore ja reprezentuja. To tak bardzo prosto i bardzo w skrocie i
    bardzo pomijajac wiele aspektow.
    JG

  • 8. Data: 2004-03-31 20:21:11
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > organizacyjne, przedsiębiorstwa państwowe, banki, spółdzielni, kółka
    > rolnicze, stowarzyszenia, związki zawodowe, spółki, fundacje i korporacje.

    1. panstwo ?

    2. organy panstwowe maja osobowosc prawna?

    3. panstwowe jednostki organizacyjne ?

    4. banki to nie spolki ?

    konrad

  • 9. Data: 2004-04-02 15:46:50
    Od: "Kzrysztof" <k...@o...pl>

    najprościej zdolność nabywania praw i zaciągania zobowiązań we własnym
    imieniu