  • 1. Data: 2003-05-10 15:58:25
    Temat: Blizsza i dalsza rodzina ?
    Od: "Igor Nowak" <k...@N...gazeta.pl>

    Szukam paragrafu w ktoryms z kodeksow, ktory mowi o tym kto jest blizsza a
    kto dalsza rodzina np. aresztowanego tzn. jak okresla sie pokrewienstwo
    rodzinne. Gdzie moge takie cos znalesc ?

    Dzieki :)

  • 2. Data: 2003-05-10 17:01:02
    Temat: Odp: Blizsza i dalsza rodzina ?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Igor Nowak <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9j7j1$3f3$...@i...gazeta.pl...
    > Szukam paragrafu w ktoryms z kodeksow, ktory mowi o tym kto jest blizsza a
    > kto dalsza rodzina np. aresztowanego tzn. jak okresla sie pokrewienstwo
    > rodzinne. Gdzie moge takie cos znalesc ?

    Nie blizsza i dalsza rodzina, a osoba najblizsza. Art. 115 par 11 Kodeksu
    karnego.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-05-10 17:53:17
    Temat: Re: Odp: Blizsza i dalsza rodzina ?
    Od: "Igor Nowak" <k...@N...gazeta.pl>

    Marcin Olender <d...@g...pl> napisał(a):
    > Nie blizsza i dalsza rodzina, a osoba najblizsza. Art. 115 par 11 Kodeksu
> [...]

    Akurat sformuowania "dalsza rodzina" uzyla pani prokurator dlatego i ja takim
    sie posluzylem.

    Dzieki za pomoc.

  • 4. Data: 2003-05-10 18:00:22
    Od: "Igor Nowak" <k...@N...gazeta.pl>

    Igor Nowak <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

    A kto sie zalicza do "powinowatego w tej samej lini lub stopniu" ? Czy ja
    jako brat cioteczny czyli bliski kuzyn zaliczam sie do osoby najblizszej ?

  • 5. Data: 2003-05-10 18:19:13
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Igor Nowak wrote:

    > A kto sie zalicza do "powinowatego w tej samej lini lub stopniu" ? Czy ja
    > jako brat cioteczny czyli bliski kuzyn zaliczam sie do osoby najblizszej ?

    powinowaci to rodzina małżonka, w tej samej linii, czyli wstępni
    (rodzice, dziadkowie..) i zstępni (dzieci); w tym samym stopniu -
    rodzeństwo to drugi stopień więc również powinowaci w drugim stopniu,
    czyli np.rodzeństwo małżonka;
    brat cioteczny nie, bo to czwarty stopień pokrewieństwa

    KG

  • 6. Data: 2003-05-11 14:58:35
    Temat: Re: Blizsza i dalsza rodzina ?
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Rodzina,czyli np.ci,którzy mogą odmówić zeznań,gdy stroną jest ów krewny
    to:matka,ojciec,dziadek,babka,syn,
    córka,siostra,brat,mąż,żona.Czasami zaliczają też konkubenta ale chyba tylko
    wtedy,gdy jest wspólne dziecko.

  • 7. Data: 2003-05-11 17:53:22
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Igor Nowak" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Szukam paragrafu w ktoryms z kodeksow, ktory mowi o tym kto jest blizsza a
    > kto dalsza rodzina np. aresztowanego tzn. jak okresla sie pokrewienstwo
    > rodzinne. Gdzie moge takie cos znalesc ?

    Jakieś wyjasnienie może będzie w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym lub w
    prawie spadkowym. Tak okreslają kto jest w linii prostej, a kto inaczej
    spokrewniony.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa