  • 1. Data: 2003-05-06 15:14:40
    Temat: Bledny przelew - jak odzyskac?
    Od: "cyberspider" <c...@p...pl>

    Witam,

    Wykonalem przelew na konto ktorego numer nie zgadza sie z nazwa
    (nazwiskiem). Wyrwanie pieniedzy od adresata nie wchodzi w rachube.
    Wysylalem pismo do banku o pomoc w wyjasnieniu tej sprawy - odpisali ze
    podjeli kroki w celu odzyskania tych pieniedzy, ale uplynelo juz kilka
    miesiecy, wiec chyba nic z tych ich staran nie wyjdzie. Prosze o porade, co
    dalej? Dziekuje.

    Pozdr. Adam O.

  • 2. Data: 2003-05-06 20:02:27
    Temat: Re: Bledny przelew - jak odzyskac?
    Od: "Rachwalski" <a...@n...chorzow.wsb.pl>

    Nie jestem prawnikiem tylko bankowcem. Bank nie powinien zrezlizowac takiego
    przelewu jesli choc czesciowo dane odbiorcy nie zgadzaly sie z danymi
    podanymi przez Ciebie. Czesciowo poniewaz zawsze sie przyjmuje jakis czynnik
    bledu ludzkiego przekrecenie liter, niedokladny adres itp. Jesli dane te
    byly zupelnie rozne pieniadze automatycznie powinny wrocic na Twoje konto.
    Jesli nie wrocily domagaj sie zwrotu od banku.

  • 3. Data: 2003-05-07 08:21:22
    Od: "cyberspider" <c...@p...pl>

    Chyba nic nie wyjdzie z tego odzysku od banku. Moze przekaze sprawe do
    Arbitra Bankowego (strace 50 zl ale odzyskam 450) to bedzie sprawniej? Nie
    wiem tylko czy mam podstawy do takiego dzialania. Czy bank ma obowiazek
    weryfikacji nr. konta z nazwa konta?

    Pozdr. Adam O.

  • 4. Data: 2003-05-07 23:48:47
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Rachwalski" <a...@n...chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:b994cd$a6e$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > byly zupelnie rozne pieniadze automatycznie powinny wrocic na Twoje konto.
    > Jesli nie wrocily domagaj sie zwrotu od banku.
    nie wiem co na to regulaminy i kwoty ale w dobie tranzakcji elektronicznych
    "czynnik ludzki" nie sprawdza już tego co jest napisane, możesz napisać DUPA
    i i tak przejdzie

    Pozdr

    Icek

    PS Z doświadczenia, jak w kwitach to niech inni się wypowiedzą