  • 1. Data: 2017-06-25 13:02:59
    Temat: Badanie na obecność alkoholu na każdą okoliczność.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W mojej miejscowości miał miejsce wypadek, zawalił się balkon w kilkoma
    osobami. Dwie doznały uszkodzeń ciała i zostały przewiezione do
    szpitala, po jakimś czasie do szpitala przyjechała Policja i zbadała obu
    poszkodowanych na okoliczność alkoholu w wydychanym powietrzu. Z badania
    wyszło, że obaj są trzeźwi.
    Mam pytanie, czy takie badanie, to teraz standardowa procedura Policji
    przy każdym zdarzeniu? A jeżeli tak, to jaki przepisy to regulują? Bo na
    szybko znalazłem tylko ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 11 grudnia
    2015 r. w sprawie badań na zawartość alkoholu w organizmie, ale nie
    widzę podstaw, żeby przeprowadzać badanie w tym konkretnym przypadku.
    Idąc dalej skoro zbadano poszkodowanych na obecność alkoholu, to
    dlaczego nie na obecność narkotyków czy innych środków odurzających?
    O co tu chodzi?

  • 2. Data: 2017-06-25 22:05:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-17 o 13:02, nadir pisze:

    > O co tu chodzi?

    Moim zdaniem ktoś wadliwie zastosował procedurę. No bo w tym konkretnym
    przypadku bez względu na stan ich trzeźwości nic to nie mogło zmienić w
    ustaleniach. nawet, gdyby na owym balkonie leżeli upojeni do imentu, to
    i tak nie powinien on się zawalić.

    Ale, by odpowiedzieć na postawione przez Ciebie pytanie trzeba było
    rzucić okiem na protokół z badania. Tam wpisali jakieś podstawy prawne i
    trzeba by prześledzić te podstawy. Nie znamy całokształtu wiedzy
    policjantów i tego, na jakich przesłankach się opierali.

  • 3. Data: 2017-06-26 00:09:34
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > trzeba by prześledzić te podstawy. Nie znamy całokształtu wiedzy
    > policjantów i tego, na jakich przesłankach się opierali.

    Badani żadnego protokołu nie widzieli na oczy, po prostu przyszedł
    policjant i kazał dmuchać do żółtego "kija". Jak się okazało, że nie
    wydychają żadnego alkoholu, to policjant pożegnał się i to wszystko.

  • 4. Data: 2017-06-28 09:56:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > przypadku bez względu na stan ich trzeźwości nic to nie mogło zmienić w
    > ustaleniach. nawet, gdyby na owym balkonie leżeli upojeni do imentu, to
    Masz rację, zakładając oczywiście że ci dwaj to nie np. kierownik budowy
    i murarz ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2017-06-28 10:39:09
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/25/2017 6:02 AM, nadir wrote:
    > W mojej miejscowości miał miejsce wypadek, zawalił się balkon w kilkoma
    > osobami.

    Czy oni przypadkiem tego balkonu własnie nie remontowali?

  • 6. Data: 2017-06-28 12:39:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-28 o 10:39, witek pisze:

    > Czy oni przypadkiem tego balkonu własnie nie remontowali?

    Nie, kilka osób spotkało się w domu na jakieś imprezie, no i co rusz to
    ktoś wychodził na balon żeby się przewietrzyć. Akcja odbyła się w czasie
    godzin nocnych, koło północy runął balkon.

  • 7. Data: 2017-06-28 12:42:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-28 o 09:56, Maciek pisze:

    > Masz rację, zakładając oczywiście że ci dwaj to nie np. kierownik budowy
    > i murarz ;-)

    Nie, to była całkowicie "prywatna inicjatywa" na imprezie w prywatnym
    mieszkaniu. Gdyby wypadek miał coś wspólnego pracami
    budowlano-remontowymi, to nie pytałbym o podstawę to badania.