  • 1. Data: 2005-05-08 10:00:53
    Temat: Autorskie prawa osobiste
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Wiem, co to sa autorskie prawa majatkowe i wiem, co to sa osobiste. Wiem
    tez, ze te osobiste sa niezbywalne..., ale:
    - zalozmy, ze chcialbym czasem przymknac oko na to, ze ktos narusza moje
    autorskie prawa osobiste, przedstawiajac moje dzielo jako wlasne... - ot
    taka wielkodusznosc :)

    - zalozmy tez, ze chcialbym, by osoba, na poczynania ktorej pragnalbym
    przymknac oko, byla pewna, ze to oko przymkne...

    - czy mozliwe jest skuteczne prawnie oswiadczenie, ze "nie bede roscil
    pretensji z tytulu ewentualnego naruszenia autorskich praw osobistych do
    dziela Xxxx przez Yyyyy"? Czy tez niezbywalnosc autorskich praw osobistych
    implikuje nieskutecznosc takiego oswiadczenia w zwiazku z czym i tak
    mozliwe bedzie pozwanie przeze mnie Yyyyu?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-05-08 10:29:57
    Temat: Re: Autorskie prawa osobiste
    Od: Gutek <beztego_g_itego_utkowski@itego_vp.pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > implikuje nieskutecznosc takiego oswiadczenia w zwiazku z czym i tak
    > mozliwe bedzie pozwanie przeze mnie Yyyyu?

    Ustawa o pr.aut. Art. 16 jasno mówi, że prawa osobiste są niezbywalne i
    nieograniczone w czasie. Zatem zawsze będziesz mógł oskarżyć kogoś o
    naruszenie tych praw. Yyyy jest uzależniony tylko od Twojej dobrej woli.

    Gutek

  • 3. Data: 2005-05-08 15:10:41
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    jeżeli chcesz być wielkoduszny to zrób go współautorem i niech
    przeniesie majątkowe na ciebie
    MAc