  • 1. Data: 2002-01-14 09:18:40
    Temat: Art. 931. § 1. KC
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jak rozumieć? Jeżeli małżonkowie mają wspólnotę majątkową, to w przypadku
    śmierci jednego z nich do spadku wchodzi _jego_ połowa majątku, czy majątek
    obojga małżonków?
    Czyli, jeśli np. mieli dom i samochód, to pod młotek idzie połowa domu
    (metraż?, wartość?) połowa ( wartości ?)samochodu?
    Justyna

  • 2. Data: 2002-01-14 23:08:04
    Temat: Re: Art. 931. § 1. KC
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | Czyli, jeśli np. mieli dom i samochód, to pod młotek idzie połowa domu
    | (metraż?, wartość?) połowa ( wartości ?)samochodu?

    Polowa calosci majatku wspolnego, nie dzieli sie kazdej rzeczy na pol :o)
    Podzial na konkretne rzeczy to juz zmartwienie spadkobiercow przy dziale
    spadku.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-15 12:15:46
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, krys wrote:

    > Jak rozumieć? Jeżeli małżonkowie mają wspólnotę majątkową, to w przypadku
    > śmierci jednego z nich do spadku wchodzi _jego_ połowa majątku, czy majątek
    > obojga małżonków?

    Wchodzi udział małżonka w majątku - niekoniecznie musi on wynosić 50%.

    > Czyli, jeśli np. mieli dom i samochód, to pod młotek idzie połowa domu
    > (metraż?, wartość?) połowa ( wartości ?)samochodu?

    Owszem, tyle że oszacowanie można pozostawić biegłemu w ramach sądowego
    działu spadku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-16 17:59:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Osoba znana jako krys zapodała:

    Dziękuję Panom za wyjaśnienia. Wiem, że samochodu nie należy
    przepiłowywać:-))
    Justyna