  • 11. Data: 2018-01-06 15:56:46
    Temat: Re: Art. 138 kw a swoboda zawietania umów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-18 o 15:44, KRZYZAK pisze:

    > Art 138KW mówi o "świadczeniu, do którego ktoś jest obowiązany".
    >
    > Jeśli ktoś nie jest obowiązany, to może odmówić bez podania przyczyny.

    Istnieje szereg innych przepisów to normujących, akurat art. 138 kw nie
    jest najszczęśliwszym wyborem, jeśli nie wiemy, o czym piszemy. Pytający
    uparł się, że nie napisze, a mnie się nie chce "doktoratu" tu pisać.

  • 12. Data: 2018-01-06 19:08:52
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 22:13:22 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Co w przypadku, gdy usługobiorca odmawia "bo tak"? Przypominam o
    > sprawie drukarza, który odmówił i oberwal z art. 138

    Jakie było uzasadnienie? Czy sąd wykazał, że drukarz był obowiązany drukować te ich
    plakaty? Kto go zobowiązał?

  • 13. Data: 2018-01-06 20:18:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Jan 2018 15:56:46 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Pytający
    > uparł się, że nie napisze, a mnie się nie chce "doktoratu" tu pisać.

    A jakie ma to znaczenie o jakich usługach mowa? Pytam teoretycznie o
    możliwości zastosowania art 138 kw. Skoro drukarza odmawiajacego
    świadczenia usługi uwalili z tego art, stąd chyba uzasadnione jest
    pytanie jaki ów art ma zasięg stosowania?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-01-06 20:19:41
    Temat: Re: KW-138 a swoboda zawietania umów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Jan 2018 22:46:52 +0100 (CET), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > A Ziobro nie zapowiadał w tej sprawie kasacji do SN?
    > Podaj podstawę prawną na jakiej konkretny usługodawca ma być
    > _zobowiązany_ wyświadczyć konkretną usługę.

    podałem konkretny przypadek zastosowania art 138 kw, czego nie
    rozumiesz?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-01-06 20:22:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-18 o 20:18, Marek pisze:

    > A jakie ma to znaczenie o jakich usługach mowa?

    Bo jest cała masa przepisów szczegółowych. Masz przykładowo Prawo
    Bankowe i próba zastosowania go do ubezpieczeń będzie trudna.

  • 16. Data: 2018-01-08 09:18:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Jan 2018 20:22:08 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Bo jest cała masa przepisów szczegółowych. Masz przykładowo Prawo
    > Bankowe i próba zastosowania go do ubezpieczeń będzie trudna.

    Ok, miewa o usługach komputerowych (zrobienie serwisu www). Pod jakie
    przepisy szczegółowe to podpada?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-01-08 09:20:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 09:18, Marek pisze:

    > Ok, miewa o usługach komputerowych (zrobienie serwisu www). Pod jakie
    > przepisy szczegółowe to podpada?

    Pod żadne.

    Ja na przykład nie robię serwisów www, choćby dlatego, że nie umiem, i
    nie ma prawa mogącego mnie do tego zmusić.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-01-08 11:13:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pod żadne.
    >Ja na przykład nie robię serwisów www, choćby dlatego, że nie umiem,
    >i nie ma prawa mogącego mnie do tego zmusić.

    Pojdziesz do wiezenia, to sie nie beda pytali czy umiesz robic to co
    tam produkuja, tylko zagonia do roboty :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-01-08 11:22:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 11:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Pojdziesz do wiezenia, to sie nie beda pytali czy umiesz robic to co tam
    > produkuja, tylko zagonia do roboty :-)

    Jestem "więzień-malarz", więc żądam malowania :)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2018-01-08 12:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jestem "więzień-malarz", więc żądam malowania :)

    Malarze na pewno w wiezieniach potrzebni, do scian, sufitow, podlog
    .... tylko mozliwe, ze do tej fuchy jest duuuza kolejka :-)

    J.