  • 1. Data: 2019-08-11 11:08:28
    Temat: 50 lat temu sekta Mansona dokonała masakry w willi Polańskiego
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://niezalezna.pl/283197-50-lat-od-masakry-w-wil
    li-polanskkiego

    50 lat od masakry w willi Romana Polańskiego Charles Manson wciąż jest
    "bohaterem" popkultury. Wątki związane ze zbrodnią można znaleźć w nowym
    filmie Quentina Tarantino i w serialu "Mindhunter". W Polsce ukazały się
    książki poświęcone Mansonowi i Sharon Tate, do twórczości Mansona
    odwołują się muzycy.

    Zbrodnie, których 50 lat temu dokonali członkowie sekty Mansona zwanej
    "Rodziną" w willi Romana Polańskiego oraz dzień później w domu rodziny
    LaBianca, szybko stały się nośnymi tematami popkultury. Powstawały filmy
    odwołujące się do tamtych wydarzeń i do przywódcy "Rodziny", piosenki,
    sam Manson doczekał się też wielu książkowych opracowań.

    "Ludzkie potwory. Kobiety Mansona i banalność zła" Nikki Meredith,
    "Manson" Toma O'Neilla i Dana Piepenbringa oraz dwie pozycje poświęcone
    Sharon Tate - "Sharon Tate. Życie" Eda Sandersa i "Sharon Tate. Historia
    morderstwa żony Romana Polańskiego" Alisy Statman i Brie Tate - to
    najnowsze książkowe wydawnictwa odwołujące się do zbrodni sprzed półwiecza.

    16 sierpnia do polskich kin wejdzie najnowszy film Quentina Tarantino
    "Pewnego razu... w Hollywood". Akcja dzieje się w 1969 r., a w filmie
    pojawia się wątek związany z Sharon Tate i Romanem Polańskim - reżysera
    gra Rafał Zawierucha. Tego samego dnia na platformie Netflix zadebiutuje
    drugi sezon nagradzanego serialu "Mindhunter" (opartego na książce
    słynnego profilera FBI Johna E. Douglasa), którego bohaterem jest m.in.
    Charles Manson. Zagra go Damon Herriman, który w tej samej roli wystąpił
    u Tarantino w "Pewnego razu... w Hollywood".

    Dziewiąte dzieło autora "Bękartów wojny" miało premierę podczas 72.
    Festiwalu w Cannes. Podczas konferencji prasowej Tarantino podkreślił,
    że zabójstwo żony Romana Polańskiego Sharon Tate przez członków sekty
    Charlesa Mansona to historia, która do dziś szokuje opinię publiczną.

    Czytałem o tym wiele materiałów, słuchałem podcastów, oglądałem
    programy telewizyjne. Ale tak naprawdę im bardziej zgłębia się ten
    temat, im więcej informacji się uzyskuje, tym bardziej niezrozumiałe i
    niejasne stają się motywy zbrodni. Wydaje mi się, że to właśnie brak
    możliwości ich zrozumienia powoduje, że ta historia jest tak fascynująca

    - powiedział.

    Sam Polański naznaczony tym traumatycznym przeżyciem wyreżyserował film
    "Tragedia Makbeta" (1971) na podstawie sztuki Wiliama Szekspira, o
    którym krytycy pisali, że jest bardziej brutalny niż pierwowzór z uwagi
    na traumę i depresję reżysera. Portal filmowy IMDB wymienia ponad 30
    filmów, które odwołują się do postaci Charlesa Mansona. Postać Mansona i
    nawiązania do zbrodni pojawiły się w wielu popularnych serialach,
    chociażby "Era Wodnika" z Davidem Duchovnym, "Mad Men" i "Miasteczko
    South Park".

    Do Mansona i jego twórczości odnosiło się wielu muzyków. Sam Charles
    Manson był niespełnionym artystą. Przed zbrodnią próbował przekonać do
    wydania swojej płyty cenionego producenta Terry'ego Melchera. To właśnie
    on mieszkał w domu przy Cielo Drive, zanim stał się własnością Polańskiego.

    Manson dopiął swego niespełna rok po zbrodni przy Cielo Drive. W 1970 r.
    ukazał się jego debiutancki album "Lie: The Love and Terror Cult" z
    okładką przypominającą tytułową stronę gazety z wizerunkiem Mansona. W
    tym samym 1970 r. Manson znalazł się na prawdziwej okładce i to jednego
    z najważniejszych magazynów poświęconych muzyce - "Rolling Stone". Potem
    ukazało się jeszcze kilka płyt Mansona, m.in. z materiałem nagranym już
    w więzieniu.

    Jego piosenki w nowych wersjach nagrywali m.in. Beach Boys - Manson znał
    członka Beach Boys Denisa Wilsona - i Guns N'Roses. Po tym, jak zespół
    Axla Rose'a - który występował na scenie w koszulce z wizerunkiem
    przywódcy "Rodziny" - umieścił cover piosenki Mansona "Look at Your
    Game, Girl" na płycie "The Spaghetti Incident?" na kapelę spadła fala
    krytyki. Gitarzysta Guns N'Roses Slash mówił potem:

    Naiwnie myślałem, że wizja Charlesa Mansona śpiewającego piosenkę
    miłosną ma w sobie pewien czarny humor, ale przekonałem się, że słowo
    "humor" jest tutaj zupełnie nie na miejscu. Szczególnie, kiedy myślę o
    rodzinach jego ofiar i o tym, jakie to musi budzić w nich uczucia.

    Neil Young mówił w wywiadach o tym, że podziwia twórczość Mansona. Do
    przywódcy "Rodziny" odwoływali się w swoich piosenkach Sonic Youth,
    Paradise Lost, Kasabian i System Of A Down. Zespół Nine Inch Nails
    nagrał teledysk w domu, w którym doszło do masakry, a jego lider Trent
    Reznor przyznał, że mieszkał tam podczas pracy nad albumem "The Downward
    Spiral".

    Do twórczości przywódcy "Rodziny" nawiązywał też Marilyn Manson.
    Amerykański muzyk - naprawdę nazywa się Brian Hugh Warner - przyjął swój
    pseudonim właśnie od Mansona. W wywiadzie dla MTV w 1990 r. Warner
    tłumaczył: "mój pseudonim to połączenie Marilyn Monroe i Charlesa
    Mansona, dwóch ikon lat 60., które tworzą wyjątkowy duet kobiety i
    mężczyzny, pozytywów i negatywów, dobra i zła".

    Charles Manson zmarł w więzieniu 19 listopada 2017 roku.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-11 14:36:33
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-11 o 11:08, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-08-11 16:39:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 14:36, RadoslawF pisze:
> [...]
    > prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    > czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    również pozdrawiam, zastanawia mnie, że sekta Mansona zaatakowała wille
    Romka, w której mieszkał wcześniej hamerykański wydawca, który nie
    chciał wydać płyty Mansona, czyżby prymitywna zemsta sekty ?:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-08-11 17:05:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 16:39, u2 pisze:

    > również pozdrawiam, zastanawia mnie, że sekta Mansona zaatakowała wille
    > Romka, w której mieszkał wcześniej hamerykański wydawca, który nie
    > chciał wydać płyty Mansona, czyżby prymitywna zemsta sekty ?:)

    tutaj artystyczna ilustracja :

    https://www.youtube.com/watch?v=Ypkv0HeUvTc

    Nie chcę Cię i nie potrzebuję Cię.
    Nie staraj się stawiać oporu i tak Cię pokonam.
    To nie Twoja wina, że zawsze się mylisz.
    Słabeusze są tutaj, by uzasadnić istnienie silnych.

    Piękni ludzie, piękni ludzie.
    To wszystko jest odpowiednie do rozmiaru Twojej wieży.
    Nie możesz dostrzec istoty rzeczy
    i nie możesz powąchać
    własnego gówna na swoich kolanach.

    To nie czas na dyskryminację.
    Nienawidź każdego skurwysyna
    na Twojej drodze.

    Hej ty, co widzisz?
    Coś pięknego, coś wolnego?
    Hej ty, czy próbujesz być złośliwy?
    Jeśli żyjesz z małpami, to trudno pozostać czystym.

    Robaki żyją w każdym ścierwie.
    Trudno jest wskazać te, które zjadają najwięcej.

    Okropni ludzie, okropni ludzie.
    To jak anatomia, wszystko jest odpowiednie do rozmiaru Twojej wieży.
    Kapitalizm dokonał to w ten sposób.
    Staromodny faszyzm zabierze to daleko.

[...]

    Piękni ludzie, piękni ludzie (ach!)