  • 11. Data: 2019-10-10 14:24:06
    Temat: Re: 254 Niemców straciło prawa jazdy przez elektryczne hulajnogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Wednesday, October 9, 2019 at 2:07:55 PM UTC+2, J.F. wrote:

    >hm... raczej nie, to jest "zabawka" i uzywajac jej jest sie pieszym,
    >nalezy jezdzic po chodnikach itp...

    Nie ma w PoRD "zabawki".

    >gdyby uznac toto za motorower, to bedzie ciekawie, np. za brak OC UFG
    >moglby naliczyc wlascicielowi kare 700PLN od sztuki, co moze
    >zlikwidowac biznes typu e-hulajnogi na minuty ;)

    Byc moze maja OC. Powinni miec chocby dla wlasnego spokoju.
    Tylko czy takie "dla posiadacza pojazdow", a chocby zgodne z
    wymaganiami ...

    >no i dalej uwazam, ze nie da sie tego zarejestrowac jako motorower
    >(chocby brak homologacji), czyli zakaz jazdy po drogach
    >publicznych...

    A co to ustawodawce obchodzi ?
    Bedzie homologacja i rejestracja, to bedzie mozna jezdzic.
    Nie bedzie, to nie bedzie mozna.

    Ale ... no tak, obowiazek OC jest dla posiadacza zarejestrowanego
    pojazdu.
    Oraz takiego, co sie po drogach publicznych porusza, wiec tu roznie
    moze byc.

    A wczoraj slysze, ze Krakow zaczal wojenke - porzucone beda zbierane
    przez sluzby miejskie i odstawiane do biura rzeczy znalezionych.
    Cel - wyprowadzic hulajnogi z Rynku ...

    Co by nie mowic - taka lezaca byle jak na chodniku to jest pewien
    problem, na jezdni jeszcze wiekszy.

    J.

  • 12. Data: 2019-10-10 15:57:17
    Od: p...@g...com

    --Co by nie mowic - taka lezaca byle jak na chodniku to jest pewien problem, na
    jezdni jeszcze wiekszy.

    na https://scootertalk.org masz kompletny poradnik jak wypruc gps-a i wgrac lewy soft
    wiec troche cierpliwosci :-)

  • 13. Data: 2019-10-10 16:00:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Co by nie mowic - taka lezaca byle jak na chodniku to jest pewien
    >problem, na jezdni jeszcze wiekszy.

    >na https://scootertalk.org masz kompletny poradnik jak wypruc gps-a i
    >wgrac lewy soft wiec troche cierpliwosci :-)

    nasi juz tam byli :-)

    http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,14163
    7,25216036,ukradli-hulajnogi-elektryczne-za-ponad-19
    0-tys-zl-zatrzymani.html

    Moze kiepsko znali jezyk, moze poradnik niekompletny ...

    Tak czy inaczej - jest to jakies rozwiazanie problemu :-P

    J.

  • 14. Data: 2019-10-10 18:43:06
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 22:13:18 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > raczej ma, jesli ma silnik, to pojazd silnikowy ;)
    >
    > w cywilizowanych krajach z imprezy na rowerze mozna wracac ... ;)

    A zapomniał jak w PL za jazdę na rowerze prawo jazdy zabierali?

    Albo to:
    cyt.
    Skuteczną metodą na zmuszenie dłużnika do płacenia alimentów jest możliwość
    odebrania mu prawa jazdy za niepłacenie alimentów.

    Nie wiem czy to pomysł pis/peło, wiem jedno. Był to głupek.

  • 15. Data: 2019-10-10 18:53:36
    Od: b...@g...com

    Tu mamy najważniejsze zdanie z całości:

    > Takie pojazdy
    > zostały zalegalizowane w Niemczech dopiero w czerwcu.

    W eurokołchozie nic bez zgody władz?

    Standardowa odpowiedź:
    najpierw powstał samolot/samochód, później ministerstwo transportu
    czy inna chujnia regulująca loty. Nie zaś odwrotnie.

  • 16. Data: 2019-10-10 19:22:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 10, 2019 at 2:27:06 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Nie ma w PoRD "zabawki".

    No nie, ale czy wszystko musi byc skodyfikowane? Przez zabawki rozumiem "pojazdy" itp
    ktore nie lapia sie na kodeksowe definicje, czyli osoby nimi poruszajace sie to piesi
    w sensie PorD i powinni poruszac sie po chodnikach. Przykladowe "zabawki": hulajnogi
    (w tym elektryczne), rolki, wrotki, lyzwy, narty (zjazdowe, biegowe), deskorolki (w
    tym elektryczne), przyzady do skakania (skoczki)...

    Jesli stanowia problem, to powinno sie to uwzglednic w PoRD (zwlaszcza, ze od dawna
    takie sie produkuje...), chocby wpisujac ogolny zakaz typu kazde ustrojstwo z
    silnikiem, ktore nie ma uregulowan w PoRD ma zakaz poruszania sie po drogach
    publicznych ;)

  • 17. Data: 2019-10-10 19:24:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 18:43, b...@g...com pisze:

    > A zapomniał jak w PL za jazdę na rowerze prawo jazdy zabierali?

    Dlatego pisał o cywilizowanych krajach.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-10-10 19:31:08
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 10 października 2019 18:53:38 UTC+2 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    > najpierw powstał samolot/samochód, później ministerstwo transportu
    > czy inna chujnia regulująca loty. Nie zaś odwrotnie.

    Cytaty z jutrzejszej prasy:

    "Parlament Europejski przyjął przez aklamację wniosek o powołanie Komisarza
    d.s. Hulajnóg Elektrycznych. Jednocześnie przyjęto dokument o powołaniu
    Międzynarodowej Komisji Badań Wypadków z Udziałem Hulajnóg Elektrycznych oraz
    utworzeniu Centralnego Europejskiego Systemu Kontroli Ruchu Hulajnóg
    Elektrycznych"

    "Prezesi największych europejskich i amerykańskich koncernów samochodowych
    ogłosili, że do roku 2025 zostanie zakończona produkcja pojazdów
    czterokołowych - jedynymi produktami w ofertach będą hulajnogi elektryczne"

    "Spółka PKP S.A. ogłosiła wycofanie do końca roku wszystkich składów kolejowych
    poruszających się na dwóch szynach. Od przyszłego roku jedynymi składami będą
    szynowe hulajnogi elektryczne poruszające się po jednej szynie, co pozwoli
    dwukrotnie zwiększyć przepustowość linii kolejowych"

    "Ministerstwo Obrony Narodowej i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ogłosiły
    przetargi na Hulajnogowe Elektryczne Wozy Bojowe oraz Hulajnogowe Czołgi
    Elektryczne."

    "Ze sportu:
    - Czesław Lang zaprezentował trasę przyszłorocznego wyścigu "Hulajnoga Tour De
    Pologne". Wyścig zakończy się tradycyjną hulajnogową jazdą na czas ze
    wspinaczką pod Orlinek"
    - W finale wielkoszlemowego turnieju tenisa na hulajnogach Hulajnoga-US-Open
    Novak Djokovic pokonał Rafaela Nadala"

    "Plotki: Małgorzata Rozenek-Majdan kupiła nową hulajnogę elektryczną! Radek się
    wściekł!"

    ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 19. Data: 2019-10-10 19:40:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >No nie, ale czy wszystko musi byc skodyfikowane? Przez zabawki
    >rozumiem "pojazdy" itp ktore nie lapia sie na kodeksowe definicje,
    >czyli osoby nimi poruszajace sie to piesi w sensie PorD

    Problem w tym, ze te e-hulajnogi spelniaja kodeksowa definicje
    motoroweru.

    >i powinni poruszac sie po chodnikach.
    >Przykladowe "zabawki": hulajnogi (w tym elektryczne), rolki, wrotki,
    >lyzwy, narty (zjazdowe, biegowe), deskorolki (w tym elektryczne),
    >przyzady do skakania (skoczki)...

    IMO - hulajnoga zwykla to rower.
    Ale ze osoba pcha ow rower, to sie kwalifikuje na kodeksowa definicje
    pieszego :-)

    gorzej z rolki/wrotki/deskorolki.

> [...]
    >chocby wpisujac ogolny zakaz typu kazde ustrojstwo z silnikiem, ktore
    >nie ma uregulowan w PoRD ma zakaz poruszania sie po drogach

    A tu widzisz - motorower to nie pojazd silnikowy :)

    J.

  • 20. Data: 2019-10-10 20:32:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 10, 2019 at 7:43:46 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Problem w tym, ze te e-hulajnogi spelniaja kodeksowa definicje
    > motoroweru.

    To juz kwestia dyskusyjna, aktualnie nasze sluzby maja odmienne zdanie. Wlasnie
    dlatego jestem za wpisaniem ogolnego zakazu poruszania sie wszelkich "wynalazkow" po
    drogach publicznych, dopiero uwzglednienie ich w PoRD powinno dac takie prawo... (BTW
    w GB chyba maja zakaz, tolerowano je, ale po serii wypadkow zaczeto scigac...)

    > IMO - hulajnoga zwykla to rower.
    > Ale ze osoba pcha ow rower, to sie kwalifikuje na kodeksowa definicje
    > pieszego :-)

    a jak jedzie z gorki? ;)

    > A tu widzisz - motorower to nie pojazd silnikowy :)
    pojazd szynowy tez nie ;)
    ale jesli PoRD dopuszcza/okresla zasady ich poruszania sie po drogach publ., to OK,
    moga jezdzic ;)