  • 1. Data: 2019-10-07 20:40:58
    Temat: 254 Niemców straciło prawa jazdy przez elektryczne hulajnogi
    Od: u2 <u...@o...pl>

    znowu te hulajnogo elektryczne, czy to się nigdy już nie skończy ?:)

    https://www.stefczyk.info/2019/10/07/setki-niemcow-s
    tracilo-prawa-jazdy-przez-elektryczne-hulajnogi/

    Niemiecka policja poinformowała, że 254 Niemców straciło prawa jazdy.
    Wszystko przez to, że jeździli elektrycznymi hulajnogami podczas
    Oktoberfest.

    Wczoraj w Monachium zakończyły się tradycyjne dożynki piwne Oktoberfest.
    Ta niezwykle popularna impreza jest uznawana za największy festyn ludowy
    na świecie.

    W tym roku niemiecka policja postanowiła przeprowadzić akcję wymierzoną
    w osoby, które pod wpływem wypitego na Oktoberfest piwa jeździły
    popularnymi także w Polsce elektrycznymi hulajnogami. Takie pojazdy
    zostały zalegalizowane w Niemczech dopiero w czerwcu. Rząd w Berlinie
    uznał je jednak za pojazdy zmotoryzowane - a to oznacza, że jeżdżenie
    nimi pod wpływem alkoholu jest przestępstwem i wiąże się z takimi samymi
    karami jak jeżdżenie po pijanemu samochodem.

    Wielu Niemców przekonało się o tym boleśnie na własnej skórze. Według
    oświadczenia niemieckiej policji zatrzymano bowiem aż 414 uczestników
    festiwalu piwa jeżdżących na hulajnogach pod wpływem alkoholu. 254 z
    nich odebrano prawa jazdy. W 32 przypadkach patrole policji
    interweniowały zanim pijani imprezowicze dali radę rozpocząć jazdę.
    Policjanci podkreślają,że większość z zatrzymanych nie miała
    świadomości, że w ogóle łamią prawo.

    Zatrzymania pijanych kierowców hulajnóg nie były jedynym sposobem na
    walkę z tą plagą jaki zastosowała niemiecka policja. Policjanci
    przekonali również firmy, które je obsługują w Monachium, żeby wyłączyły
    możliwość wylogowania się z aplikacji na terenie samego festynu po tym,
    gdy pijani imprezowicze masowo zostawiali je tuż przy stoiskach z piwem.

    Źródło: BBC Autor: WM

  • 2. Data: 2019-10-07 21:40:57
    Od: r...@o...pl

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 20:41:00 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
    > znowu te hulajnogo elektryczne, czy to się nigdy już nie skończy ?:)

    Odruch Pawłowa - mówisz "hulajnoga", myślisz "elektryczna" - czy rodzaj i
    istnienie dodatkowego napędu ma tu jakiekolwiek znaczenie?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 3. Data: 2019-10-07 22:13:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 7, 2019 at 9:40:59 PM UTC+2, r...@o...pl wrote:

    > Odruch Pawłowa - mówisz "hulajnoga", myślisz "elektryczna" - czy rodzaj i
    > istnienie dodatkowego napędu ma tu jakiekolwiek znaczenie?

    raczej ma, jesli ma silnik, to pojazd silnikowy ;)

    w cywilizowanych krajach z imprezy na rowerze mozna wracac ... ;) to prawie jak
    pieszo, czy na rolkach...
    a jak samo jedzie, ~25km/h to juz sprawa sie troche komplikuje...

  • 4. Data: 2019-10-07 22:46:02
    Od: r...@o...pl

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 22:13:18 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    pieszo, czy na rolkach...
    > a jak samo jedzie, ~25km/h to juz sprawa sie troche komplikuje...

    No ale hulajnoga elektryczna chyba nie uniemożliwia stosowania tradycyjnego
    napędu nożnego? Np. silnik może w ogóle nie działać z powodu padniętej
    baterii - lub silnika może w ogóle nie być (ot, ktoś złośliwie podrzucił
    "atrapy", czyli hulajnogi bez silników do złudzenia przypominające hulajnogi
    elektryczne) - chyba, że jednak nie da się jechać bez silnika, ale to byłoby
    bez sensu...

    A może policjanci na radar łapali? ;-) Albo jednak fakt istnienia dodatkowego
    napędu znaczenia nie ma.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 5. Data: 2019-10-08 00:08:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Oct 2019 20:40:58 +0200, u2 napisał(a):
> [...]
    >
    > Niemiecka policja poinformowała, że 254 Niemców straciło prawa jazdy.
    > Wszystko przez to, że jeździli elektrycznymi hulajnogami podczas

    I u nas bedzie ta samo :-)

> [...]
    > możliwość wylogowania się z aplikacji na terenie samego festynu po tym,
    > gdy pijani imprezowicze masowo zostawiali je tuż przy stoiskach z piwem.

    Nie rozumiem - chcieli naraziz na koszty czy zatrzymac dowody winy ?

    Przeciez tak reklamuja - dojedz na miejsce i zostaw na ulicy :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-10-08 08:49:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 7, 2019 at 10:46:06 PM UTC+2, r...@o...pl wrote:

> [...]
    > bez sensu...
    >
    > A może policjanci na radar łapali? ;-) Albo jednak fakt istnienia dodatkowego

    Nie, jesli to juz jest zakwalifikowane jak pojazd to po pijaku nijak jezdzic nie
    wolno, tak jak np. samochodem z gorki (bez odpalenia silnika) tez nie przejdzie.
    Uszkodzony silnik to oznacza tylko uszkodzony pojazd...
    Chyba, ze jest jakis wyjatek w prawie typu prowadzacy (w sesie pchajacy ;) )
    rower/motocykl to pieszy...

  • 7. Data: 2019-10-08 10:20:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >Chyba, ze jest jakis wyjatek w prawie typu prowadzacy (w sesie
    >pchajacy ;) ) rower/motocykl to pieszy...

    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
    niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
    przepisami;
    za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub
    pchającą rower, motorower, motocykl,
    wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w
    wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem
    pod opieką osoby dorosłej;

    I o ile swietnie pasuje do zwyklej hulajnogi po poziomej drodze,
    to e-hulajnogi tam wprost nie wymieniono, chyba, ze traktowac ją jako
    motorower.

    Wiec powiedzmy ze pchac elektryczna, odpychajac sie jedna droga od
    podloza mozna, tylko jak wykazac, ze sie silnika nie uzywalo - bo
    policjanci widzieli oczywiscie swoje :-)

    Co prawda takie zelektronizowane moga miec jakis monitor poboru mocy

    J.

  • 8. Data: 2019-10-08 23:16:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 8, 2019 at 10:23:06 AM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]
    > policjanci widzieli oczywiscie swoje :-)
    >
    > Co prawda takie zelektronizowane moga miec jakis monitor poboru mocy

    ale rozmawiamy o D, i hgw jak to tam zapisali w przepisach ;)
    u nas jeszcze teo nie ma...

    ale troche analogicznie: sa takie zabytkowe motorowery z pedalami, jesli kierowca nie
    odpali w tym silnika tylko bedzie pedalowal, to jadac po pijaku podpada pod przepis
    dla rowerow? lub odpychajac sie moze udawac, ze jedzie na hulajnodze? ;) chociaz w
    formalnie motorower to nie pojazd silnikowy...

  • 9. Data: 2019-10-09 14:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >ale rozmawiamy o D, i hgw jak to tam zapisali w przepisach ;)

    Podejrzewam, ze w miare sensownie napisanych, a oni po prostu jechali
    na napedzie elekrycznym.

    >u nas jeszcze teo nie ma...

    IMO - na obecnych przepisach taka hulajnoga to motorower, i tu sie
    duzo przepisow narusza.
    Ubezpieczenie OC, kask,

    >ale troche analogicznie: sa takie zabytkowe motorowery z pedalami,

    Sa ? Chyba juz dawno wyginely :-)
    Nowsze nie maja - to widac glupi pomysl byl :-)

    >jesli kierowca nie odpali w tym silnika tylko bedzie pedalowal, to
    >jadac po pijaku podpada pod przepis dla rowerow?

    literalnie patrzac - mam pewne watpliwosci.

    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego,
    prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,

    No i domysl sie, co p/osel mial na mysli ...
    Pojazd mechaniczny, czy nie, ma znaczenie ze akurat na pedalach, czy
    nie ...

    >lub odpychajac sie moze udawac, ze jedzie na hulajnodze? ;)

    pchac moze - wtedy jest pieszym, wyraznie napisane :-)
    Gorzej jak złapią z górki :-)

    >chociaz w formalnie motorower to nie pojazd silnikowy...

    Jest to jakis argument ..

    J.

  • 10. Data: 2019-10-09 21:16:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 9, 2019 at 2:07:55 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > IMO - na obecnych przepisach taka hulajnoga to motorower, i tu sie
    > duzo przepisow narusza.
    > Ubezpieczenie OC, kask,

    hm... raczej nie, to jest "zabawka" i uzywajac jej jest sie pieszym, nalezy jezdzic
    po chodnikach itp...
    gdyby uznac toto za motorower, to bedzie ciekawie, np. za brak OC UFG moglby naliczyc
    wlascicielowi kare 700PLN od sztuki, co moze zlikwidowac biznes typu e-hulajnogi na
    minuty ;)
    no i dalej uwazam, ze nie da sie tego zarejestrowac jako motorower (chocby brak
    homologacji), czyli zakaz jazdy po drogach publicznych...