  • 1. Data: 2022-05-20 18:17:44
    Temat: 0,1 g/l alkoholu etylowego we krwi
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    0,1 g/l alkoholu etylowego we krwi a w zasadzie
    0,09 g/l

    To osoba trzeźwa ? czy tylko po użyciu ?
    Przykładowo są akta sprawy, są zeznania świadka, w aktach zaświadczenie
    że świadek przesłuchiwany dnia... o godzinie 14:00 i wysłany na badania
    alkoholu we krwi
    godzina pobrania 14:40 tego dnia, wynik 0,09 g/l

    Zwracam uwagę, ze to 0,09 g/l zamiast 0,09 mg/l

    Czy świadek zeznawał po użyciu ? czy w stanie nietrzeźwości ?
    Nie rozważajmy podważania zeznań, tylko stan świadka

  • 2. Data: 2022-05-21 10:26:56
    Temat: Re: 0,1 g/l alkoholu etylowego we krwi
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Krzysztof kw1618 w

    > 0,1 g/l alkoholu etylowego we krwi a w zasadzie
    > 0,09 g/l

    > To osoba trzeźwa ? czy tylko po użyciu ?

    To nieboszczyk!

    Dopuszczalne do kierowania pojazdami jest 0,1mg/l co przekłada się na 0,2%%.
    0,1g to 1000 razy więcej, więc jakieś 200%% a max dawka śmiertelna to koło
    10%%

    --
    Tomasz

  • 3. Data: 2022-05-21 10:48:53
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.05.21 o 10:26, Tomasz pisze:
> [...]
    > 0,1g to 1000 razy więcej, więc jakieś 200%% a max dawka śmiertelna to koło

    Pewne laboratorium komercyjnie wykonuje badania na zawartość alkoholu we
    krwi i na wyniku pisze:
    Alkohol etylowy <0,1 g/l zakres referencyjny: <0,1 ale już bez jednostek.

    Badany sam się stawia, "na oko" jest trzeźwy i kontaktujący, ale jeśli
    taki papier daje się komuś do czytania, załącza np. do akt, tylko
    czytając papiery można wysnuć wniosek taki jak twój, czyli szkoda kasy
    na takie badanie !?

  • 4. Data: 2022-05-21 11:38:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.05.2022 o 10:26, Tomasz pisze:
> [...]
    > 0,1g to 1000 razy więcej, więc jakieś 200%% a max dawka śmiertelna to koło

    Co za bzdury.

    1 promil alkoholu we krwi to jest 0,1 grama na litr.
    Grama, nie miligrama. Inaczej 100 miligramów.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawarto%C5%9B%C4%87_al
    koholu_we_krwi

    MJ

  • 5. Data: 2022-05-21 12:10:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-21, Tomasz <n...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > 0,1g to 1000 razy więcej, więc jakieś 200%% a max dawka śmiertelna to koło

    Osoba ważąca 80kg z koścmi wypija 0.5l 40% wódki. Gęstość etanolu to ca
    0.7g/cm3 czyli mamy 0.5x0.7x0.4/80=0.00175 kg/kg. Przyjmijmy, że ciało
    ma zbliżoną gęstość do wody i otrzymujemy 1.75g etanolu na litr.

    10 promili to 1% czyli 1g w 100g. 0,1g w litrze wody to 0,01% i 0,1?.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-05-21 12:25:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ma zbliżoną gęstość do wody i otrzymujemy 1.75g etanolu na litr.
    >
    > 10 promili to 1% czyli 1g w 100g. 0,1g w litrze wody to 0,01% i 0,1?.

    Wywód słuszny, tylko pomija szczegół, że my nie w ciele, a w krwi to
    mierzymy. Człowiek ma jakie 5 litrów krwi, a ona jest cięższa od wody.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-05-21 12:48:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wywód słuszny, tylko pomija szczegół, że my nie w ciele, a w krwi to
    > mierzymy. Człowiek ma jakie 5 litrów krwi, a ona jest cięższa od wody.

    To wyjdzie, że nie pada trupem przy znacznie większym stężeniu, prawda?
    Ale nie, nie masz racji - to nie jest tak, że alkohol to tylko we krwi
    pozostaje. Możesz w najlepszym wypadku odliczyć pewnie kości. Co zaś do
    gęstości: https://en.wikipedia.org/wiki/Blood "Blood accounts for 7% of
    the human body weight,[6][7] with an average density around 1060 kg/m3"
    więc zupełnie pomijalna różnica.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-05-21 13:19:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > gęstości:https://en.wikipedia.org/wiki/Blood "Blood accounts for 7% of
    > the human body weight,[6][7] with an average density around 1060 kg/m3"

    Przede wszystkim to o ile się orientuję nei da się tak przeliczać. Przy
    niewielkich stężeniach faktycznie da się przemnożyć wynika w powietrzu
    przez współczynnik i przybliżyć wynik w krwi. Ale ponieważ to akurat
    takie ścisłe nie jest, to oczywiste i dlatego w ustawie dołożono dwa
    warunki.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-05-21 16:31:43
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Michał Jankowski w

    > Co za bzdury.

    Pojechałeś z grubej rury...

    > 1 promil alkoholu we krwi to jest 0,1 grama na litr.

    Nie jest to jakoby prawdą, pod kreską jest 1/10 litra

    > Grama, nie miligrama. Inaczej 100 miligramów.

    Tak, tak...

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawarto%C5%9B%C4%87_al
    koholu_we_krwi

    Wróć i przeproś...

    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Promil>

    Ja się dałem złapać na dziwną jednostkę pomiaru alk we krwi, z tyłu głowy
    miałem w wydychanym powietrzu

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2022-05-21 18:45:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.05.2022 o 16:31, Tomasz pisze:
    > Michał Jankowski w

    > Pojechałeś z grubej rury...

    > Nie jest to jakoby prawdą, pod kreską jest 1/10 litra

    Pfui, cholera, 1 gram na litr. Ogłupiliście mnie. :)

    MJ