eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Komisyjny projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw

Komisyjny projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy uelastycznienia obowiązujących przepisów w zakresie wymogów dotyczących organizowania imprez masowych, w szczególności meczów piłki nożnej przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa na tych imprezach

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2857
  • Data wpłynięcia: 2014-09-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-09-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1707

2857


Druk nr 2857


Warszawa, 12 września 2014 r.
SEJM

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VII kadencja
Komisja Kultury Fizycznej, Sportu i

Turystyki
KFS-020-2-14




Pani

Ewa Kopacz

Marszałek Sejmu

Rzeczypospolitej Polskiej



Na podstawie art. 32 ust. 2 regulaminu Sejmu, Komisja Kultury Fizycznej,
Sportu i Turystyki wnosi projekt ustawy:

- o zmianie ustawy o bezpieczeństwie
imprez masowych oraz niektórych
innych ustaw.


Do reprezentowania stanowiska Komisji w pracach nad projektem ustawy
został upoważniony poseł Ireneusz Raś.



Przewodniczący Komisji


(-) Ireneusz Raś



Projekt



USTAWA
z dnia …………. 2014 r.

o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
oraz niektórych innych ustaw

Art. 1.
W ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z
2013 r. poz. 611, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 3 w pkt 19 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 20 w brzmie-
niu:
„20) przejeździe zorganizowanej grupy uczestników masowej imprezy sporto-
wej – należy przez to rozumieć pozostające w związku z masową imprezą
sportową zorganizowane przemieszczanie się środkiem transportu zbioro-
wego osób planujących uczestniczyć w masowej imprezie sportowej na tę
imprezę oraz z tej imprezy.”;
2) po art. 3 dodaje się art. 3a w brzmieniu:
„Art. 3a. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej może dofinansowy-
wać programy edukacyjne, informacyjne i szkoleniowe na rzecz
poprawy bezpieczeństwa masowych imprez sportowych, imprez
sportowych niebędących imprezami masowymi oraz zwalczania
negatywnych zjawisk w sporcie.”;
3) w art. 6:
a) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – minimalna
liczba członków służby informacyjnej jest obliczana zgodnie z pkt 1, a
liczba członków służby porządkowej zwiększana jest przynajmniej o
200% w stosunku do liczby obliczanej zgodnie z pkt 1.”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Organizator udostępnia osobom uczestniczącym w imprezie masowej
regulamin obiektu (terenu) oraz opracowuje i udostępnia tym osobom
regulamin imprezy masowej zawierający warunki uczestnictwa i zasady
zachowania się osób na niej obecnych.”;
4) w art. 11 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej materiały,
niezawierające dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karne-
go albo postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowodów mających
znaczenie dla toczących się takich postępowań, organizator przechowuje po

1) Niniejszą ustawą zmienia się ustawy: ustawę z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w
sprawach nieletnich, ustawę z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny i ustawę z dnia 24 sierpnia
2001 r. – Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 628 i 829
oraz z 2014 r. poz. 693.
2

zakończeniu imprezy masowej przez okres co najmniej 30 dni, a następnie
komisyjnie je niszczy.”;
5) po art. 11 dodaje się art. 11a w brzmieniu:
„Art. 11a. 1. Organem pomocniczym wojewody, w zapewnieniu wykonywa-
nia zadań związanych z bezpieczeństwem imprez masowych, jest
wojewódzki zespół interdyscyplinarny do spraw bezpieczeństwa
imprez masowych, zwany dalej „zespołem”, powoływany przez
wojewodę, który określa jego skład, szczegółowy zakres obo-
wiązków oraz tryb działania.
2. Zespołowi przewodniczy wojewoda lub wyznaczony przez niego
przedstawiciel.
3. W skład zespołu wchodzą:
1) właściwy miejscowo komendant wojewódzki (stołeczny) Po-
licji lub wyznaczony przez niego przedstawiciel;
2) właściwy miejscowo komendant wojewódzki Państwowej
Straży Pożarnej lub wyznaczony przez niego przedstawiciel;
3) przedstawiciele innych organów administracji rządowej i sa-
morządowej, których obecność wojewoda uzna za uzasad-
nioną.
4. Do udziału w posiedzeniach zespołu wojewoda może zaprosić, na
prawach członka, przedstawicieli związków sportowych, podmio-
tów prowadzących rozgrywki, organizatorów cyklicznych imprez
masowych oraz instytucji i podmiotów, których przedmiot dzia-
łalności pozostaje w związku z przedmiotem posiedzenia zespołu,
których obecność uzna za uzasadnioną lub na ich wniosek.
5. Zespół wspomaga podmioty, o których mowa w ust. 2–4, w reali-
zacji obowiązków związanych z zabezpieczeniem imprez maso-
wych nałożonych przepisami niniejszej ustawy oraz innych
ustaw, w szczególności poprzez:
1) analizę zagrożeń związanych z organizacją imprez masowych
na terenie województwa;
2) analizę i ocenę działań podejmowanych przez podmioty, o
których mowa w ust. 2–4, w zakresie dotyczącym bezpie-
czeństwa imprez masowych;
3) umożliwienie przekazywania informacji o zagrożeniach
związanych z imprezami masowymi pomiędzy podmiotami,
o których mowa w ust. 2–4;
4) wspieranie programów mających na celu poprawę bezpie-
czeństwa imprez masowych;
5) inne inicjatywy zmierzające do poprawy stanu bezpieczeń-
stwa imprez masowych na terenie województwa.”;
6) w art. 13:
a) ust. 1–2c otrzymują brzmienie:
„1. Organizatorzy meczów piłki nożnej uczestniczący w rozgrywkach
trzech najwyższych ligowych klas rozgrywkowych rywalizacji męż-
czyzn, niezależnie od rodzaju rozgrywek, tj. krajowych czy międzyna-
rodowych, zapewniają identyfikację osób uczestniczących w tych im-

3

prezach, niezależnie od obowiązków i wymogów, o których mowa w
art. 6.
2. Obiekty wykorzystywane do organizacji meczów piłki nożnej rozgry-
wanych w ramach trzech najwyższych ligowych klas rozgrywkowych
rywalizacji mężczyzn, o których mowa w ust. 1, wyposaża się w kom-
patybilne między sobą elektroniczne systemy, służące do: identyfikacji
osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu i w czasie
trwania meczu piłki nożnej, kontroli dostępu do określonych miejsc
oraz weryfikacji informacji, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit.
a–c.
2a. Niezależnie od systemów, o których mowa w ust. 2, tworzy się:
1) centralny system identyfikacji uczestników meczów piłki nożnej
rozgrywanych w ramach najwyższej ligowej klasy rozgrywkowej
rywalizacji mężczyzn;
2) centralny system identyfikacji uczestników meczów piłki nożnej
rozgrywanych poza ramami najwyższej ligowej klasy rozgryw-
kowej rywalizacji mężczyzn.
2b. Administratorami danych zgromadzonych w systemach, o których
mowa w ust. 2a, są właściwe podmioty zarządzające tymi rozgrywka-
mi.
2c. Kompatybilność oznacza, iż elektroniczne systemy, o których mowa w
ust. 2, muszą być podłączone do systemów, o których mowa w ust. 2a,
oraz działać na podstawie numeru PESEL, a w razie gdy nie został on
nadany – rodzaju, serii i numeru dokumentu potwierdzającego tożsa-
mość, po przekazaniu danych, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 3.”,
b) uchyla się ust. 2d,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Wymagania techniczno-użytkowe systemów, o których mowa w ust. 2,
przeznaczonych dla obiektów wykorzystywanych do prowadzenia roz-
grywek meczów piłki nożnej, o których mowa w ust. 1, określają wła-
ściwe podmioty zarządzające tymi rozgrywkami.”,
d) uchyla się ust. 3a,
e) w ust. 4 uchyla się pkt 2, 4 i 5,
f) ust. 8 i 9 otrzymują brzmienie:
„8. Zakres danych gromadzonych w systemie, o którym mowa w ust. 2a
pkt 1, obejmuje:
1) dane określone w ust. 4,
2) dane, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c,
3) informacje o zastosowanych zakazach klubowych przekazane
przez organizatorów imprez masowych
– w zakresie, w jakim dane i informacje te dotyczą uczestników me-
czów piłki nożnej rozgrywanych w ramach najwyższej ligowej klasy
rozgrywkowej rywalizacji mężczyzn.
9. Zakres danych gromadzonych w systemie, o którym mowa w ust. 2a
pkt 2, obejmuje:
1) dane określone w ust. 4,
2) dane, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c,

4

3) informacje o zastosowanych zakazach klubowych przekazane
przez organizatorów imprez masowych
– w zakresie, w jakim dane i informacje te dotyczą uczestników me-
czów piłki nożnej.”,
g) w ust. 10 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) właściwy podmiot zarządzający rozgrywkami;”,
h) w ust. 12 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) właściwy podmiot zarządzający rozgrywkami;”,
i) ust. 13 otrzymuje brzmienie:
„13. Dane zgromadzone w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, prze-
chowywane są nie dłużej niż przez okres 2 lat od dnia wpłynięcia wnio-
sku uczestnika meczu piłki nożnej o wykreślenie danych osobowych z
właściwego systemu.”;
7) w art. 14:
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Osobie ukaranej służy prawo wniesienia wniosku o ponowne rozpa-
trzenie sprawy do podmiotu, który zastosował zakaz klubowy.”,
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, określa w swoim regulaminie we-
wnętrznym formę, tryb i termin złożenia wniosku o ponowne rozpa-
trzenie sprawy, o którym mowa w ust. 4, a także tryb i termin ich rozpa-
trywania.”,
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Termin rozpatrzenia wniosku określony w regulaminie, o którym mo-
wa w ust. 5, powinien być wyznaczony tak, aby od daty złożenia wnio-
sku do daty jego rozpatrzenia nie upłynęło więcej niż 14 dni.”,
d) ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Orzeczenie podmiotu, o którym mowa w ust. 1, wydane na skutek
wniesienia wniosku, o którym mowa w ust. 5, jest ostateczne.”,
e) po ust. 8 dodaje się ust. 8a w brzmieniu:
„8a. Od zastosowania zakazu klubowego przez podmiot, o którym mowa
w ust. 1, osobie ukaranej służy prawo wniesienia skargi do właściwego
sądu administracyjnego.”,
f) dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. Zakaz klubowy, o którym mowa w ust. 1, może stosować także zwią-
zek sportowy lub podmiot prowadzący rozgrywki. Przepisy ust. 1a–8a
stosuje się odpowiednio.”;
8) w art. 15:
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Sprzedaż biletu wstępu na mecz piłki nożnej lub przekazanie innego
dokumentu uprawniającego do przebywania na nim określonej osoby
następuje po uzyskaniu danych, o których mowa w art. 13 ust. 4 pkt 1 i
3, zgodnych z dokumentem potwierdzającym tożsamość.
2. Na bilecie wstępu na mecz piłki nożnej lub na innym dokumencie
uprawniającym do przebywania na nim umieszcza się dane, o których
mowa w art. 13 ust. 4 pkt 1 i 3, oraz numer miejsca, którego dotyczy
ten bilet lub dokument uprawniający do przebywania na meczu.”,

strony : [ 1 ] . 2 ... 7

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: