eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Podstawowe prawa konsumentów

Podstawowe prawa konsumentów

2010-04-09 11:51

Przeczytaj także: Jak rozstrzygać spory konsumenckie?


W Polsce 87% konsumentów nie kupuje produktów i usług od firm, którym nie ufa, a 79% nastawia znajomych i przyjaciół negatywnie do tych firm. Z drugiej strony 94% konsumentów kupuje produkty i usługi od firm, do których ma zaufanie, zaś 86% poleca te firmy znajomym i przyjaciołom, a 65% płaci wyższą cenę za produkty i usługi takich firm. Certyfikat SKP jest więc bezpośrednią odpowiedzią na opisany kryzys zaufania.

Tylko dla najlepszych

Uzyskanie Certyfikatu nie jest proste, można go będzie znaleźć wyłącznie na najlepszych, bezpiecznych dla konsumentów umowach, regulaminach czy kartach gwarancyjnych. Wierzymy, że są w Polsce etyczne firmy, które w prokonsumenckim podejściu widzą prawdziwą wartość. Mamy też nadzieję, że sami konsumenci będą szukać na umowach logo Certyfikatu i zachęcać przedsiębiorców do starania się o niego. Kontaktując się z SKP, każdy konsument może sprawdzić, które umowy były lub są opiniowane przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i na które został wydany Certyfikat SKP.

15 dobrych rad dla konsumentów

  1. Unikniesz wielu nieprzyjemnych sytuacji, jeśli będziesz dobrze poinformowany, uważny i ostrożny.
  2. Łatwiej coś osiągnąć, jeśli zna się swoje prawa i obowiązki: wystarczy stanowczo i grzecznie domagać się ich przestrzegania.
  3. Warto czytać etykiety, umowy i instrukcje obsługi.
  4. To nie wstyd upominać się o swoje, czyli pytać sprzedawcę o cechy / właściwości produktu.
  5. Liczy się nie tylko cena - zanim coś kupisz, pomyśl o jakości produktu i o swoim zdrowiu.
  6. Przechowywanie paragonów, umów i instrukcji obsługi stanowi mniejszy problem, niż Ci się wydaje.
  7. Towar niezgodny z umową możesz zareklamować u sprzedawcy, masz na to dwa lata od zakupu.
  8. Składając reklamację towaru, wcale nie musisz odwoływać się do gwarancji, która jest tylko dodatkowym, dobrowolnym zobowiązaniem producenta lub sprzedawcy.
  9. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwracanego przez Ciebie towaru, jeśli nie posiada on żadnej wady i jest zgodny z zawartą umową.
  10. Lepiej nie płacić z góry za niewykonane usługi lub niedostarczone towary.
  11. Nie warto kupować niepotrzebnych rzeczy tylko dlatego, że wydają się być tanie.
  12. Wszelkie zadłużenie należy spłacać terminowo, opóźnienia w spłacie potrafią bardzo dużo kosztować.
  13. Nie ma nic za darmo. Uważaj na “wyjątkowe promocje” i “niepowtarzalne okazje”.
  14. Warto uczyć się przez całe życie, jak być świadomym konsumentem. To się opłaca!!!
  15. Kiedy masz problem, zadzwoń do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

poprzednia  

1 ... 5 6

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: