Prawa i obowiązki konsumentów
2010-01-27 09:33
Przeczytaj także: Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
Decydując się na skorzystanie z gwarancji, konsument składa reklamację:
- W miejsce wskazane w gwarancji.
- W terminie określonym w gwarancji.
- Wyłącznie z przyczyn, które są podane w dokumencie gwarancyjnym; zwykle jest to popsucie się sprzętu.
Nie ma jednego, ustalonego przez przepisy terminu rozpatrzenia ani terminu załatwienia reklamacji składanej z gwarancji. Terminy te powinny być określone w dokumencie gwarancyjnym. Jeśli termin nie jest określony, to gwarant powinien rozpatrzyć/załatwić reklamację „niezwłocznie”.
Pan Leszek powinien zwrócić szczególną uwagę na następujące warunki gwarancji:
- Czas gwarancji.
- Odpowiedzialność gwaranta.
- Możliwość wymiany towaru na nowy.
- Lokalizacja punktów serwisowych.
- Przechowywanie opakowań.
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Przeczytaj także
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
-
Black Friday i Cyber Monday: jakie prawa konsumentów?
-
Black Friday a prawa konsumenta
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
-
Nowelizacja KPC - jakie zmiany od 1 lipca 2023?
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?