eGospodarka.pl

eGospodarka.plPrawoPrawo gospodarcze › 4 miejsca, które pomogą ci znaleźć wiarygodnego kontrahenta

4 miejsca, które pomogą ci znaleźć wiarygodnego kontrahenta

2018-07-24 00:20

4 miejsca, które pomogą ci znaleźć wiarygodnego kontrahenta

Jak sprawdzić kontrahenta przed podpisaniem umowy? © beeboys - Fotolia.com

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, Krajowy Rejestr Sądowy, wywiadownie gospodarcze oraz -najzwyczajniej w świecie - internet. To miejsca, do których warto zajrzeć w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o wiarygodność naszego partnera w biznesie.
Twarde negocjacje, czy też spotkania zapoznawcze firmy, mogą okazać się działaniami niewystarczającymi w starciu ze zmieniającymi się trendami na rynku oraz podejściem właścicieli firm. Pozyskanie „wartościowego” kontrahenta to dziś cel, który stawia sobie wielu przedsiębiorców. Sposobów na jego znalezienie jest wiele i tylko od danej organizacji zależy, którą drogę wybierze – ocenia Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services. My jako firma faktoringowa w ramach rozpoczęcia współpracy sprawdzamy wiarygodność każdego zgłaszanego do finansowania kontrahenta – dodaje.

Oto 4 miejsca, w których warto zasięgnąć opinii o potencjalnym partnerze biznesowym:
  1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – kandydata na kontrahenta warto sprawdzić w CEIDG. Jeżeli jest nim osoba prowadząca, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka cywilna, to wówczas można posiłkować się informacjami ze strony ze strony firma.gov.pl. CEIDG pozwala dowiedzieć się, czy dana firma jest zarejestrowana, nie została wykreślona z rejestru, nie jest zawieszona, a także czy przedstawia dane zgodne z zapisem w ewidencji;
  2. Krajowy Rejestr Sądowy – umożliwia potwierdzenie wiarygodności klienta. Należy jednak pamiętać, że znajdują się w nim tylko spółki prawa handlowego, a co za tym idzie, nie uwzględnia on osób fizycznych prowadzących działalność. Rejestr ten zawiera informacje o rodzaju i okresie działalności, danych teleadresowych oraz wielkości kapitału;
  3. Wywiadownie gospodarcze – to najdroższa usługa „prześwietlająca”, na którą składają się specjalistyczne firmy zajmujące się pozyskiwaniem informacji gospodarczych. Firmy te, na specjalne zlecenie, przygotowują raporty analizujące działalność danego kontrahenta;
  4. Internet – to podstawowe źródło, w którym możemy uzyskać informacje dotyczące danej organizacji. Pozwala on w bardzo szybki i prosty sposób poznać potencjalnego partnera biznesowego. Warto zwrócić szczególną uwagę na aktywności na serwisach społecznościowych, które odkrywają „lżejsze” oblicze organizacji.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.