Lot z przesiadką. Uważaj, żeby zdążyć
2017-10-29 00:50
Podróż z przesiadką? © kasto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Opóźniony lot a prawa pasażerów
Decydując się na lot z przesiadką, musimy przede wszystkim pamiętać o czasie potrzebnym nam na przemieszczenie się pomiędzy terminalami. Każde lotnisko ma w tej kwestii własne ustalenia. I tak np. we Frankfurcie potrzebna jest na to 1h, a w Pekinie aż 3h.– Praktyka pokazuje, że wielu przewoźników nie dokłada należytych starań, aby dostosować się do czasu transferów określanych przez porty lotnicze. Efektem tego są są spóźnienia. Ostatnio trafił do nas przypadek czteroosobowej rodziny, która spóźniła się na samolot we Frankfurcie nad Menem, ponieważ dysponowała zaledwie 10 minutami na przesiadkę. Na tym ogromnym lotnisku było to oczywiście niemożliwością. Przewoźnik próbował się bronić twierdząc, że pasażerowie powinni się pospieszyć. Naszym zdaniem takie podejście jest niedopuszczalne – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.
Informacje te są szczególnie ważne dla pasażerów, którzy rezerwują loty indywidualnie. Każdy, kto z własnej winy przegapi lot ze względu na złe oszacowanie czasu potrzebnego na przesiadkę, nie będzie uprawniony do alternatywnego lotu lub wypłaty odszkodowania.
fot. mat. prasowe
Czas na przesiadkę (w minutach) wg lotnisk
UBIEGAJ SIĘ O ODSZKODOWANIE
Pasażer ma prawo ubiegać się o alternatywny transport w przypadku, gdy bilety na oba loty zostały kupione razem i mają ten sam numer rezerwacji. W przypadku, gdy podróżni przybyli do miejsca docelowego więcej niż trzy godziny później od planowanego czasu, przewoźnik powinien również wypłacić klientom odszkodowanie od 250 do 600 euro. Zgodnie z Rozporządzeniem WE261, wysokość rekompensaty zależna jest od długości lotu:
- poniżej 1 500 km – 250 euro
- loty wewnątrz UE powyżej 1 500 km – 400 euro
- loty poza UE pomiędzy 1 500 a 3 500 km – 400 euro
- loty poza UE powyżej 3 500 km – 600 euro
Przewoźnik obsługujący problematyczny lot jest również odpowiedzialny za ewentualne późniejsze opóźnienia, nawet jeżeli są one wykonywane przez inne linie lotnicze.
– Jeżeli chciałbyś ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, to powinieneś zanotować faktyczny czas przybycia do miejsca przeznaczenia. Nie akceptuj ofert przewoźnika, w których zrzekasz się swoich praw w zamian za inne świadczenia (vouchery na kolejne przeloty itp.), ponieważ stracisz możliwość ubiegania się o odszkodowanie. Ponadto zachowaj wszystkie dowody poniesionych dodatkowych wydatków w wyniku opóźnienia. Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom także ciepły posiłek podczas oczekiwania, jak również dostęp do łączności, transport oraz hotel, jeżeli jest to konieczne – dodaje Natalia Gębska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jakie są prawa pasażerów z niepełnosprawnością?
-
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
-
Koronawirus a odwołany lub opóźniony lot. Jakie prawa pasażera?
-
Poznaj najlepsze i najgorsze linie lotnicze i lotniska w UE
-
10 najdziwniejszych powodów odwołanego lub opóźnionego lotu
-
Lot samolotem: jakie prawa nam przysługują?
-
Opóźniony lot? - będzie łatwiej o odszkodowanie
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
-
Ile alkoholu można przewieźć samolotem, a ile samochodem?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)