eGospodarka.pl

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Lot z przesiadką. Uważaj, żeby zdążyć

Lot z przesiadką. Uważaj, żeby zdążyć

2017-10-29 00:50

Lot z przesiadką. Uważaj, żeby zdążyć

Podróż z przesiadką? © kasto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Lot z przesiadką bywa dla niektórych dużym wyzwaniem. Najbardziej powszechną bolączką podróżujących w ten sposób są kwestie czasowe, a więc właściwie to, czy nie spóźnią się na następny samolot. Aby zapobiec niemiłym niespodziankom, warto dowiedzieć się, ile czasu na przesiadkę rekomendują same lotniska. Warto też pamiętać, że jeżeli spóźnimy się na drugi lot z powodu zawinionego przez przewoźnika opóźnienia pierwszego, to wówczas przysługuje nam odszkodowanie.
Decydując się na lot z przesiadką, musimy przede wszystkim pamiętać o czasie potrzebnym nam na przemieszczenie się pomiędzy terminalami. Każde lotnisko ma w tej kwestii własne ustalenia. I tak np. we Frankfurcie potrzebna jest na to 1h, a w Pekinie aż 3h.

– Praktyka pokazuje, że wielu przewoźników nie dokłada należytych starań, aby dostosować się do czasu transferów określanych przez porty lotnicze. Efektem tego są są spóźnienia. Ostatnio trafił do nas przypadek czteroosobowej rodziny, która spóźniła się na samolot we Frankfurcie nad Menem, ponieważ dysponowała zaledwie 10 minutami na przesiadkę. Na tym ogromnym lotnisku było to oczywiście niemożliwością. Przewoźnik próbował się bronić twierdząc, że pasażerowie powinni się pospieszyć. Naszym zdaniem takie podejście jest niedopuszczalne – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

Informacje te są szczególnie ważne dla pasażerów, którzy rezerwują loty indywidualnie. Każdy, kto z własnej winy przegapi lot ze względu na złe oszacowanie czasu potrzebnego na przesiadkę, nie będzie uprawniony do alternatywnego lotu lub wypłaty odszkodowania.

fot. mat. prasowe

Czas na przesiadkę (w minutach) wg lotnisk

Pasażer przesiadający się do innego samolotu we Frankfurcie nad Menem potrzebuje na to 1h.


UBIEGAJ SIĘ O ODSZKODOWANIE


Pasażer ma prawo ubiegać się o alternatywny transport w przypadku, gdy bilety na oba loty zostały kupione razem i mają ten sam numer rezerwacji. W przypadku, gdy podróżni przybyli do miejsca docelowego więcej niż trzy godziny później od planowanego czasu, przewoźnik powinien również wypłacić klientom odszkodowanie od 250 do 600 euro. Zgodnie z Rozporządzeniem WE261, wysokość rekompensaty zależna jest od długości lotu:
  • poniżej 1 500 km – 250 euro
  • loty wewnątrz UE powyżej 1 500 km – 400 euro
  • loty poza UE pomiędzy 1 500 a 3 500 km – 400 euro
  • loty poza UE powyżej 3 500 km – 600 euro

Przewoźnik obsługujący problematyczny lot jest również odpowiedzialny za ewentualne późniejsze opóźnienia, nawet jeżeli są one wykonywane przez inne linie lotnicze.
– Jeżeli chciałbyś ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, to powinieneś zanotować faktyczny czas przybycia do miejsca przeznaczenia. Nie akceptuj ofert przewoźnika, w których zrzekasz się swoich praw w zamian za inne świadczenia (vouchery na kolejne przeloty itp.), ponieważ stracisz możliwość ubiegania się o odszkodowanie. Ponadto zachowaj wszystkie dowody poniesionych dodatkowych wydatków w wyniku opóźnienia. Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom także ciepły posiłek podczas oczekiwania, jak również dostęp do łączności, transport oraz hotel, jeżeli jest to konieczne – dodaje Natalia Gębska.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.