eGospodarka.pl

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › 6 rad na letnie wyprzedaże

6 rad na letnie wyprzedaże

2016-07-12 11:22

6 rad na letnie wyprzedaże

Wyprzedaż © Bikeworldtravel - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Sprawdź, czy informacje o przecenie na pewno dotyczą całego asortymentu, pamiętaj o swoim prawie do ceny widniejącej na metce, nie zapominaj, że możliwość zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Szalejesz na wyprzedażach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, na co warto zwrócić uwagę.

Ile procent cukru w cukrze?


Sprawdź, ile jest przeceny w przecenie. Pamiętaj, ze "-70%" nie zawsze odnosi się do całego asortymentu, a częściej do jedyne niewielkiej partii towaru. Hasło "promocja" bywa jedynie wabikiem na naiwnych.

Która cena obowiązuje?


Zdarza się, że cena widniejąca na metce jest niższa od tej, która widnieje potem na paragonie. Co w takiej sytuacji? Należy pamiętać, że kupujący ma prawo do niższej ceny. Sprzedawca nie może mu odmówić sprzedaży, powołując się np. na błąd swojego pracownika.

Rozczarowany zakupem? Nie zawsze oddasz towar


W domu okazało się, że kupione pod wpływem impulsu ubranie nie jest jednak strzałem w dziesiątkę? Trzeba zdawać sobie sprawę, że możliwość zwrotu towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego - nie ma on absolutnie obowiązku przyjęcia towaru pozbawionego wad. Jeżeli jednak się na to zgadza, to w dowolny sposób może określi warunki zwrotu – może zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej.

Reklamacja


Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, możesz w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Możesz żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił twoje żądania. Nie wiesz jak napisać reklamację? Skorzystaj z naszego formularza – znajdziesz go na http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/

fot. mat. prasowe

Sztuczki sprzedawców

Magiczne końcówki 99 groszy, odpowiednie ułożenie towarów na półce, muzyka, duże koszyki - to sztuczki sprzedawców, których nie zawsze jesteśmy świadomi.


Paragon, faktura, świadek – musisz mieć dowód… zakupu


Dowód zakupu jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który powinieneś dostać od każdego sprzedawcy. Ponadto – dowodem zakupu może być też potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów. Pamiętaj – do reklamacji jest potrzebny dowód zakupu, a nie pudełko – mimo że ułatwia przewiezienie wadliwego towaru, to sprzedawca nie powinien uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia opakowania.

fot. mat. prasowe

Zwrot produktu

Warto pamiętać, że możliwość zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.


Nieuznana reklamacja? – bezpłatna pomoc


Jeżeli sprzedawca nie uznał twojej reklamacji, szukaj pomocy prawnej u: rzeczników konsumentów, pisząc na adres porady@dlakonsumentow.pl, dzwoniąc na numer infolinii 801 440 220. Możesz również skorzystać z porad udzielanych w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.

fot. mat. prasowe

Reklamacja

Reklamację można zgłosić w ciągu 2 lat od daty zakupu.


oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Antoni76 / 2016-07-13 16:39:45

    Najlepsza rada: jeśli masz taką możliwość,to kupuj przez Internet, a nie w sklepie stacjonarnym! ;) Dzięki temu będziesz mógł zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni - czego nie można powiedzieć o sklepach stacjonarnych, które nie mają ustawowo takiego obowiązku :) Tak wynika stąd: https://prokonsumencki.pl/blog/czy-mozna-zwrocic-towar-zakupiony-w-sklepie-stacjonarnym-piszemy-o-tym-jakie-uprawnienia-ma-kupujacy-w-sklepie-tradycyjnym/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: