eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa

Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa

2015-12-21 09:19

Przeczytaj także: 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday


Kurier się pomylił i pojechał z moim zamówieniem na drugi koniec miasta. Przyjęłam zakupy, ale martwię się o ich świeżość, zwłaszcza że zamawiałam ryby. Czy przysługuje mi możliwość złożenia reklamacji?

Marcin Jędrzejak:
Po przyjęciu zamówienia, kupujący powinien jak najszybciej sprawdzić, czy kurier dostarczył wszystkie zamówione produkty oraz czy nie zostały one uszkodzone w trakcie transportu. Warto zrobić to w obecności kuriera. Jeżeli w przesłanym zamówieniu brakuje niektórych produktów lub część z nich jest nieświeża, należy skontaktować się z przedstawicielem sklepu. Niektóre sklepy oferują możliwość natychmiastowego rozpatrzenia reklamacji w obecności kuriera, który dostarczył zamówienie. Najczęściej jednak reklamacja powinna zostać złożona na wskazany w regulaminie adres sklepu. W praktyce oznacza to, że w celu złożenia reklamacji, konsument będzie musiał pojechać z uszkodzonym towarem do sklepu. Nie wolno z tym zwlekać – w przypadku żywności reklamacje należy złożyć jeszcze przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu przydatności do spożycia. Należy zabrać ze sobą paragon lub jakikolwiek inny dowód potwierdzający dokonanie zakupu zepsutego produktu w danym sklepie (np. otrzymane mailem potwierdzenie złożenia zamówienia). Pomocna będzie także dodatkowa dokumentacja, np. za pomocą zdjęć bądź świadka, iż towar już w momencie dostarczenia przez kuriera był nieświeży lub uszkodzony i nie uległ zepsuciu np. na skutek niewłaściwego przechowywania.

Jeżeli dany sklep nie będzie chciał rozpatrzyć reklamacji, odmówi wymiany bądź zwrotu pieniędzy, konsument może zwrócić się do powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów lub inspekcji handlowej.

Zamówienie produktów spożywczych przez internet jest doskonałym sposobem na zaoszczędzenie czasu i skupienie się na innych przedświątecznych przygotowaniach.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klauzule niedozwolone w e-sklepach

    Kasia_Mala / 2015-12-22 12:23:50

    Tak szczerze to chyba bym się nie odważyła zrobić świątecznych zakupów spożywczych w sklepie internetowym. Martwie się o nieświeżość takich produktów, które mogą być dobierane na siłę (co nie zeszło w sklepie, zejdźie w e-sklepie). Dla mnie to i tak już dużo, jeśli robię zakupy w sklepach internetowych. Martwią mnie tylko klauzule niedozwolone, których jest przecież coraz więcej. Według najnowszego raportu klauzulowego, tylko w listopadzie przybyło ich aż 37... -> http://klauzuleniedozwolone.pl/raport-klauzulowy-37-nowych-klauzul-niedozwolonych-w-listopadzie-2015-r/ Na razie nic mi się nie przytrafiło, ale moi znajomi kilkakrotnie mieli już problemy z oszustami... odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: